Abonnement Opzeggen/nieuwe telefoon/overstappen HI->Vodaf

0
plaatste dit 18 apr 2007

Op 7 augustus 2005 (bijna 2 jaar geleden dus) heb ik een abonnement afgesloten bij HI voor 20 euro per maand. Dit heb ik gedaan bij Dixons in Eindhoven. Omdat de opzegtermijn van HI 3 maanden is moet ik dus in mei mijn abonnement opzeggen. Mijn eerste vraag is: Hoe doe ik dit? moet ik bellen naar Dixons, naar HI? moet dit schriftelijk? Want ik heb de Hi klantenservice wel gebeld maar ik kwam niet veel verder met hun antwoorden, was allemaal erg vaag. Ik wil dus overstappen van Hi naar vodafone, maar wanneer moet ik dan een abonnement afsluiten bij vodafone? kan dit al in mei als ik op heb gezegd bij Hi (ik wil trouwens niet die laatste 3 maanden afkopen!)? of moet ik tot augustus wachten en kan ik dan pas naar vodafone en daar een nieuwe telefoon uitkiezen? Heel wat vragen dus.. maar ik ben er zelf niet uitgekomen en ook niet mbv de klantenservice.. dus misschien dat jullie me kunnen helpen en hier ervaring mee hebben? bedankt alvast!

17 Reacties
Sorteer op: Standaard | Nieuwste | Beoordeling
0
plaatste dit 18 apr 2007

Overstappen met nr behoud kan 120 dagen voor einde contract bij KPN>

De shop kan middels de aanvraag aangeven dat je een nummer wilt meenemen die bekend staat bij KPN. Jij kan dus in dit geval al nr behoud aan laten vragen.

Kpn blijft doorlopen tot 7 augustus en vodafone zal ingaan op 7 augustus.

Hoop je voldoende te hebben geinformeerd.

Groeten Bastiaan

0
plaatste dit 18 apr 2007

Even ter verduidelijking; je kan het beste NU naar de Vodafone shop gaan en aangeven dat je MET behoud van je huidige nummer naar Vodafone wilt overstappen op 7 augustus a.s.

Op 7 augustus loopt je Hi af en start je met Vodafone. Voor zover ik weet hoef je Hi dan niet op te zeggen, maar de kenners moeten me daar maar in corrigeren als ik iets fout zeg nu.

Succes!

0
plaatste dit 18 apr 2007

en hoe zit het met een nieuw abo afsluiten? en die nieuwe telefoon? want die van mij werkt niet meer al te best..

0
plaatste dit 18 apr 2007

Je huidige abonnement bij Hi loopt af op 7 augustus. Je kunt wanneer je naar Vodafone wilt overstappen inderdaad 120 dagen van tevoren een aanvraag voor een Vodafone abonnement met nummerbehoud aanvragen.

Als je bij de telecomwinkel aangeeft dat jij je oude Hi-nummer wilt meenemen, hoef je deze zelf niet meer op te zeggen. Dit wordt dan door Vodafone gedaan. Zij zorgen ervoor dat je nummer van Hi wordt overgezet naar Vodafone.

In de meeste gevallen krijg je na de aanvraag direct het toestel wat je wilt hebben mee, daar hoef je dus niet tot augustus op te wachten! :)

Aangezien je 4 maanden van tevoren kunt aanvragen (7-augustus, 7-april) kun je nu dus naar een winkel toegaan om dit in orde te maken.

Als je nog vragen hebt, dan horen we het wel! Succes!

0
plaatste dit 18 apr 2007

ik heb al m'n antwoorden op mijn vragen! heel erg bedankt!

0
plaatste dit 18 apr 2007

Graag gedaan, als je nog eens wat wilt weten (als je straks een nieuw toestel hebt bijvoorbeeld) dan weet je ons te vinden! ;-)

Groeten,

Marc

0
plaatste dit 29 sep 2007

ja dit klopt je kunt op 6 october overtsapen naar hi vanuit t-mobile met nummmer behoud, onthoud wel dat je 2 keer 31 dagen in een maand tegenkomt en daarom 6 oct verlangbaar bent naar hi :D

0
plaatste dit 29 sep 2007

en sorry nee geen dubbele kosten

0
plaatste dit 30 sep 2007

jep idd alles word voor je geregeld

succes

0
plaatste dit 30 sep 2007

Raar?! T-Mobile heeft ten eerste een opzegtermijn, daarnaast is er een contract afgesloten welke loopt tot een bepaalde datum. Met andere woorden, voor die datum kun je niet onder dat contract uit...

Groetjes,

Tim Wijkman

0
plaatste dit 01 okt 2007

nee dat snap ik maar je kunt al wel je contract overztten naar hi en je belt idd tot die tijd bij t-mobile, dat is idd vastgelegd.

Maar je kunt al wel een contract afsluiten met hi (kpn).

Je krijgt dan gewoon een nieuw toestel en je contract gaat in op 4 februari

0
plaatste dit 01 okt 2007

Dan klopt het verhaal inderdaad wel... Waarschijnlijk heb ik jullie verkeerd geïnterpreteerd. Sorry daarvoor.

Groetjes,

Tim Wijkman

0
plaatste dit 01 okt 2007

Je kunt zonder problemen meerdere abonnementen naast elkaar afsluiten. Sommige providers doen wel eens moeilijk wanneer je meerdere abo's bij hen afsluit, maar zolang je netjes aan je contract voldoet, is er niets aan de hand.

Groetjes,

Tim Wijkman

0
plaatste dit 01 okt 2007

Dat klopt, als je dat met Hi zo overeen gekomen bent, zal Hi dat doen voor je. Echter raden ze je bij goede telefoonwinkels aan om de opzegging ook zelf te regelen en aan (in dit geval) T-Mobile bekend te maken dat Hi een nummerportering zal gaan doorvoeren... Je weet dan zeker dat de opzegging ook doorkomt bij T-Mobile, niet dat ze je achteraf alsnog aan 3 maanden opzegtermijn houden.

Groetjes,

Tim Wijkman

0
plaatste dit 12 nov 2007

Weet iemand of het mogelijk is om een abonnement ook 4 maanden later te laten ingaan wanneer het een nummerportering betreft van prepaid (hi) naar abonnement (vodafone)?

Dit namelijk omdat ik ook een abonnement heb, maar hiervan niet het nummer wil behouden, die over 4 maanden afloopt.

0
plaatste dit 13 nov 2007

Alleen bij nummerporteringen is het mogelijk om een abonnement in te laten gaan op de einddatum van je oude contract. Je moet dus nog even wachten of per direct al een abonnement af gaan sluiten.

Groetjes,

Tim Wijkman

0
plaatste dit 16 nov 2007

In reactie op het voorgaande.

Ik heb het nog even naar gevraagd bij the Phonehouse, en zij vertelden mij dat het wel mogelijk is om je abonnement later te laten ingaan wanneer nummerbehoud wordt toegepast op een portering van prepaid naar abonnement. Het abonnement mag dan max. 3 maanden later ingaan.