bellen van stuttgart naar nederland

0
plaatste dit 16 mei 2006

Hallo,

Wie kan me even vertellen hoe ik van stuttgart (duitsland dus) kan bellen naar nederland?

Ik neem zelf een prepaid vodafone gsm mee, en ik zou voornamelijk moeten bellen naar gsm's met abbonementen. Moet ik er een landnummer voor draaien of is dat niet nodig?

En hoe gaat het andersom. Hoe kan iemand van nederland mij bereiken in duitsland? Een landnummer voor draaien?

11 Reacties
Sorteer op: Standaard | Nieuwste | Beoordeling
0
plaatste dit 16 mei 2006

Als jij in Duitsland (met een Nederlandse provider) bent en je wilt een Nederlands nummer bellen kun je het best de eerste 0 (van 06 bijvoorbeeld) vervangen door de landencode. Die van Nederland is 0031, waardoor het telefoonummer dus 0031612345678 wordt.

Wanneer jij in Nederland bent en een Duitser wil jou bellen, dan moet de Duitser de landencode ervoor zetten. Als een Nederlander met z'n GSM jou wil bellen, dan kan hij het best het landennummer er ook voor zetten.

Volgens mij zijn er al wel providers waarbij je met het 'gewone nederlandse nummer' kunt bellen, ookal ben je in het buitenland. Maar dat is dan weer mede afhankelijk op welk buitenlands netwerk je zit. Het is dus verstandig om je een hoop zoekwerk te bespraken en altijd het landennummer ervoor te zetten.

0
plaatste dit 16 mei 2006

Misschien een handige tip: Als ik een nieuw telefoonnummer in het geheugen zet, zet ik er altijd meteen +31 voor. Dan hoef je dat wanneer je een keer in het buitenland bent niet steeds te doen. En in Nederland werkt het ook prima! ;)

0
plaatste dit 16 mei 2006

Bij een aantal telefoons (en een aantal SIM managers) zit een functie die automatisch al je telefoonnummers om kan zetten in een internationaal nummer. Weet zo niet welke GSM modellen dat zijn, maar zolang je de functie nog niet op je eigen toestel hebt gevonden kun je uiteraard het best de nummers opslaan met 0031 of +31 i.p.v. de eerste 0.

0
plaatste dit 22 mei 2006

Een smsje dat verstuurd wordt vanuit nederland naar duitsland zonder 0031 voor het gsm nummer. Komt dan toch aan bij de 'duitser'?

0
plaatste dit 22 mei 2006

Als het een Nederlande GSM betreft die zich in Duitsland bevind wél, immers de verzender van het bericht kan logischerwijs niet weten dat de correspondent in het buitenland is. Als het een Duitse GSM betreft niet.

Groetjes,

Tim Wijkman

0
plaatste dit 22 mei 2006

Als jij (als verzender) in Nederland een SMS bericht stuurt naar een ontvanger met een Nederlandse aansluiting (maar zich op dat moment in Duitsland bevindt) hoeft de 0031 er niet voor. Immers weet jij niet dat hij in Duitsland is.

Overigens is het niet zo dat 06 staat voor een mobiele telefoon. Zo is dat in Belgie 04 of iets.

0
plaatste dit 22 mei 2006

Dus als ik je goed begrijp wordt een smsje dat vanuit nederland wordt verzonden altijd goed verstuurd naar de ontvanger? Of je nu in duitsland of ned zit? Ik dacht idd ook dat het zo zat maar wist het niet zeker hoe het bij vodafone prepaid zat, vandaar mijn vraag.

Nog een vraagje. Een smsje dat is verstuurd vanuit duitsland naar nederland (zonder landcode) ervoor wordt dus niet verzonden naar de ontvanger in nederland en het smsje mag dan als 'verloren' worden beschouwd?

Heb over beide gisteren een discussie gehad en wilde het toch wel eens weten.

Hartelijk dank

0
plaatste dit 22 mei 2006

Volgens mij, maar dat moet ik nog testen om eerlijk te zijn, hoeft er wanneer je vanuit het buitenland een SMSje stuurt naar Nederland géén 0031 of +31 voor. Waarom niet: Je stuurt het SMSje automatisch naar de Nederlandse SMS centrale (deze staat immers ingesteld in je telefoon) en de SMS centrale in Nederland "leest" pas waar het SMSje naar toe moet. SMS je dus vanuit het buitenland naar een toestel in het zelfde land, dan moet je de internationale toegangscode van dat land ervoor zetten. SMS je naar Nederland, dan hoeft dit waarschijnlijk niet.

Deze theorie klopt volgens mij, maar ik ga het aankomende week in ieder geval voor je proberen.

Groetjes,

Tim Wijkman

0
plaatste dit 23 mei 2006

Is inderdaad wel een interessante theorie. Gek dat niemand anders hier is opgekomen... Als je het getest hebt moet je zeker 'ns laten weten of het werkte!

0
plaatste dit 23 mei 2006

Zondag kan ik meer vertellen. Ik ga het vanuit Luxemburg testen...

Groetjes,

Tim Wijkman

0
plaatste dit 29 mei 2006

Zoals ik had beloofd zou ik hier nog op terug komen. Ik heb het getest vanuit Luxemburg (netwerk: LuxGSM) en het werkt gewoon zoals verwacht.

Ik heb een SMS gestuurd vanaf een Nederlandse T-Mobile abonnementstelefoon in Luxemburg naar een normaal 06 nummer in Nederland zónder internationale prefix. Deze SMS kwam gewoon aan in Nederland enkel om één of andere reden heb ik geen afleverrapport ontvangen (die ik wel ontving toen ik mét internationale prefix stuurde).

Hiermee is mijn theorie die ik eerder beschreef dus bevestigd: SMS berichten worden eerst naar Nederland gezonden naar de SMS centrale, de Nederlandse SMS centrale gaat het bericht vervolgens verwerken en afleveren bij de telefoon. Zolang de SMS centrale maar internationaal is ingesteld (dus met de Nederlandse prefix +31) zal de SMS altijd aankomen in Nederland.

Groetjes,

Tim Wijkman

1 dag geleden bespaarde iemand €235 per jaar

Vergelijk wat jij kan besparen op je telefoonrekening

Nu verkrijgbaar

16-10-2014
L Fino
10-10-2014
F60
03-10-2014
Lumia 830

Nieuw