kan gps ook zonder internet?

0
plaatste dit 20 mrt 2009

Ik heb gisteren de SE C-905 gekocht. Vorrheen had ik een nokia navigator. Op de SE zit google maps en way finder. Klopt het dat ik voor het gebruik van deze beide een internetverbinding nodig heb? Dit is nergens in de beschrijving te vinden en met de nokia ging dat gewoon over de gps zonder internet. Ik heb er wel al iets van op de site gelezen maar als ik het goed heb was dat al van enige tijd geleden. Bestaan er ook programma's die je erop kan zetten zonder verbinding te maken met internet?

Alvast bedankt!

1 Reacties
Sorteer op: Standaard | Nieuwste | Beoordeling
0
plaatste dit 20 mrt 2009

Ik neem aan dat je 'Navigatie' bedoeld en niet GPS. GPS is het systeem voor plaatsbepaling, zit tegenwoordig zo ongeverr in elke telefoon en heeft geen internet nodig. Alleen A-GPS (Assisted) heeft internet nodig om data op te halen waarmee sneller een fix verkregen kan worden (een fix betekend dat er van voldoende satelieten een signaal ontvangen kan worden en er een plaatsbepaling kan plaatsvinden). Maar dat is alleen nodig bij het starten van de GPS ontvanger.

Om iets met die plaatsbepalign te kunnen doen zal je software moeten hebben zoals bijv . Google Maps. Maar GoogleMaps haalt de gegevens (kaart materiaal/foto's etc) wel binnen via internet. En dat doet'ie dus continue zoalng je GM hebt draaien. Way finder heeft voor zover ik weet ook een verbinding nodig. Of er programma's zijn die zonder internet te gebruiken zijn hangt af van het gebruikte besturingsysteem.

20 uur geleden bespaarde iemand €235 per jaar

Vergelijk wat jij kan besparen op je telefoonrekening

Nu verkrijgbaar

16-10-2014
L Fino
10-10-2014
F60
03-10-2014
Lumia 830

Nieuw

15-11-2014
Desire Eye