Nederlandse fabrikant van gsm's ??

0
plaatste dit 01 mei 2013

Hoi. Ik ben Tante Til en ik zoek merken mobile telefoons van Nederlands fabrikaat. Waarom? Ik ga ze allemaal bestoken met de vraag naar een seniorentelefoon met een qwerty toetsenbord.

Het is toch van de zotte dat ze gsm's kunnen maken met honderden functies, maar een simpel foontje dat alleen kan bellen en smssen, maar dan wel met een qwerty toetsenbord, dat schijnt niet te kunnen. Terwijl ik zeker weet dat daar vraag naar is. Veel mensen, en niet alleen ouderen, hoeven al die toeters en bellen niet. Oke, een camera, dat hoor ik nog wel eens van iemand, maar internetten etc.......... laat maar...

Dus, wie kan mij Nederlandse merken geven? (ik kan niet in het buitenlands schrijven.... bloos)

9 Reacties
Sorteer op: Standaard | Nieuwste | Beoordeling
0
plaatste dit 01 mei 2013

Nederlands fabrikaat? Dan moet ik je toch teleurstellen, vrees ik. Vroeger had je AT Mobile, maar ik betwijfel of die nog echt actief zijn. En ooit is de John's Phone uitgebracht door Nederlanders. Dit is een telefoon waarmee je alleen maar kunt bellen. Maar deze heeft geen volledig toetsenbord.

Misschien heb je er meer aan als je contact zoekt met zoiets als de consumentenbond. Misschien kunnen zij eens lobbyen onder de gsm-fabrikanten?

0
plaatste dit 01 mei 2013

Hoi Morrigan

Bedankt voor je reactie. Jammer dat er geen Nederlandse zijn. Heb ik toch goed genoeg gezocht. :-)

Nou, daqn ga ik maar eens worstelen op een Engelstalige mailtje. EN ik zal inderdaad eens kijken naar jouw sugestie.

0
plaatste dit 01 mei 2013

Er zijn genoeg toestellen met een volledig toetsenbord, ook 'eenvoudigere'. Samsung heeft er enkele, maar ook Alcatel One Touch. Een toestel dat momenteel vrij goed verkoopt onder mensen die op zoek zijn naar een wat eenvoudigere telefoon is bijvoorbeeld de Alcatel One Touch 916D. Wellicht is dat iets voor je?

In Nederland worden géén telefoons meer geproduceerd. De meeste toestellen worden in China gemaakt.

Ben je op zoek naar een senioren telefoon, kijk dan eens naar merken als Doro, Fysic, Emporia of Bea-fon. Dit zijn allemaal wel Europese merken.

0
plaatste dit 02 mei 2013

Bedankt voor de tips. Ik denk dat dat toestel misschien voor nu wel wat is. Maar ik ga evengoed aan de slag in t engels. :-) Wie weet waar het toe leidt. Niet geschoten is altijd mis, toch? ;)

0
plaatste dit 02 mei 2013

Als je daar behoefte aan hebt, wil ik je ook wel graag helpen bij de keuze voor een nieuwe telefoon. Dat doen we vaker hier op het forum. Als je aangeeft wat voor jou belangrijke eigenschappen zijn van een mobiele telefoon, dan ga ik binnen die eisen kijken naar welk toestel het beste bij je wensen aansluit. Geef ook even aan welke aankoopbedrag je ongeveer zelf in gedachten had, dan kijk ik alleen naar toestellen onder die prijs.

0
plaatste dit 02 mei 2013

Lief.......! :)

Wat ik zoek is eigenlijk heel simpel. Ik wil bellen en gebeld worden, smssen met een qwerty-toetsenbord en een wekkeralarm kunnen instellen. Dat is het eigenlijk wel zo'n beetje. En de prijs.......?? Ehm...... nou ja, liefst onder de 100 euro simlock-vrij, maar dat zal wel lastig worden denk ik.

Een seniorentoestel kan dat, maar heeft geen qwerty. En dat zou ik graag willen. Voor mezelf maar ook voor veel ouderen die ik spreek.

Vandaar dat ik op zoek ben naar een fabrikant die er wel oor naar heeft. Het moet toch kunnen? Laat er een simpel te bedienen kameraatje bij zitten, dat is ook nog wel leuk, maar internetten en apps en instellingen voor weet ik veel wat voor toeters en bellen allemaal, dat mag weg blijven. Simpel, goedkoop en makkelijk te bedienen. Thats it. Als moeilijk kan, moet simpel toch ook lukken?

0
plaatste dit 02 mei 2013

Over het algemeen worden Nokia toestellen door 'oudere' gebruikers als het meest gebruiksvriendelijk en het meest degelijk ervaren. Als ik jouw wensen lees, dan sluiten de volgende toestellen aan op je wensen:

image Nokia Asha 200 (59 euro simlockvrij)

image Samsung [email protected] 335 (circa 80 euro simlockvrij)

image Alcatel One Touch 819 (61 euro simlockvrij)

Persoonlijk zou ik de Nokia adviseren vanwege haar degelijkheid, herkenbare menustructuur en prijs.

0
plaatste dit 02 mei 2013

Hee gaaf. Ik ga googelen en een keus maken. Ik zal je laten weten welke ik eventueel gekozen heb.

Hartstikke bedankt alvast voor het zoeken en de hulp.

Knuf, ook voor Morrigan

Tante Til

0
plaatste dit 03 mei 2013

Succes met je keuze en mocht je nog vragen hebben over een van deze toestellen laat het dan weten!

Nu verkrijgbaar

23-05-2018
Samsung Galaxy A6
17-05-2018
Nokia 8 Sirocco
06-04-2018
Sony Xperia XZ2
27-03-2018
Huawei P20 128GB