Nieuw abonnement, of verlengen?

0
plaatste dit 29 jan 2009

Het contract van mijn **Vodafone "Scherp 75 minuten + 25 SMS"** á € 4.95 per maand, zit er bijna op. Mijn belprofiel is dat ik ca. 40 minuten per maand telefoneer en ca. 10 SMS berichten verstuur. Het abonnement past dus ruim. Een prepaid zou kunnen, maar dat vind ik onhandig en kost bij dat gebruik ongeveer even veel of méér. Ik wil géén contract met nieuw toestel, omdat daar diverse dure nadelen aan zitten. Bovendien mijn Nokia 5610 is pas vier maanden jong, voldoet prima en ik ben er nog maar net aan gewend. Migreren met "sim only" is een optie, maar... ik wil dat dan bij voorkeur via een "operator", en dan blijft er nog maar keus uit twee.***Ook vind ik het belangrijk, dat er internet met een "vast" bedrag (FUP) per maand mogelijk is.*** Wie heeft er een advies of mening?

wat bedoel je met keuze uit 2 operator??

12 Reacties
Sorteer op: Standaard | Nieuwste | Beoordeling
0
plaatste dit 31 jan 2009

oke ik snap :D tja je zou als je tevrede bent over vodafone kunnen verlengen met scherp of naar een sim only gaan van kpn of t-mobile wie heeft dan je voorkeur is de vraag??

zelf heb ik sim only van t-mobile en ben daar erg tevrede over maar meningen verschillen.

0
plaatste dit 31 jan 2009

Als het goed is kan je bij een reguliere sim-only (een gewoon abonnement voor de halve prijs) wel gewoon een internet bundel nemen. Daar zou je even naar kunnen kijken.

0
plaatste dit 31 jan 2009

bij t-mobile heb ik een sim only en ook een internet abbo voor 9,95 web and walk onbeperkt internet. dus daar kan het wel ze hebben daar nu 150 min en 100 sms voor 6 euro permaand. daar kan je dan een internet bundel bij doen zit je op 16 euro per maand

0
plaatste dit 01 feb 2009

nou de kwaliteit van vodafone daar zwijg ik maar over heb het tot mijn spijt ervaring mee ben na een jaar gelukkig blij dat ik terug ben bij t-mobile maar dat is persoonijk

als je het zo stelt zou ik als je tevrede bent over voda daar blijven.

0
plaatste dit 15 feb 2009

Ik ben er met deze "tweespraak" nog niet uit, want de administratieve puinhoop van **Vodafone** :badgrin: BRRRR :cry: Wie heeft er nog een advies of mening?

Ik ben juist enorm tevreden geweest over Vodafone. Ben vanaf Libertel-tijd klant geweest, zo'n 7 jaar. Vorig jaar overgestapt naar HI van KPN, maar daar ben ik helemaal niet tevreden over. Ik vind dat men daar juist de zaakjes helemaal niet op orde heeft en het ontvangstbereik t.o.v. Vodafone is slechter. Ik ondervind veel storingen aan het mobiele ( trage ) internet, kan regelmatig niet sms-en, saldo opvragen lukt regelmatig niet en op goede hulp van de klantenservice hoef je al helemaal niet te rekenen.

Kortom, snel weer terug naar Vodafone als dit abonnement is afgelopen!

0
plaatste dit 15 feb 2009

@ tcf Dank voor je uitgebreide reactie. Zo zie je maar weer ieder z'n eigen ervaringen. Ik ben al sedert ca. 1995 Atf-3 (NMT) tijd klant bij KPN, waarna later aansluitend GSM abonnee. Dat is mij altijd goed bevallen. Tja en toen heb ik vorig jaar maart, een Vodafone 'scherp' abonnement gekocht. :cry: Dat was wel 75% = € 10,00 p/mnd goedkoper, en het allerbelangrijkste ik kan er goed mee bellen, maar zoals ik ook al eerder schreef die administratie klantenservice en ..... HALLO ...... KLANTENSERVICE ...... bent u daar nog? Nu al weer bijna 3 weken géén beltegoed informatie...
Kortom, snel weer terug naar Vodafone als dit abonnement is afgelopen!
**?**kpn

Nee juist snel weg bij HI ( kpn ) en weer terug naar Vodafone

0
plaatste dit 14 apr 2009

Ben is op dit moment een erg goede oplossing. Leuke bundels en maar een contract van 30 dagen.

0
plaatste dit 15 apr 2009

Ja dat heb ik gezien, maar BEN is tegenwoordig een "label" van T-Mobile.

ben is altijd al t-mobile geweest :roll:

0
plaatste dit 17 apr 2009

Als ik het goed begrepen heb, is het de bedoeling van de Europese Commissie, dat m.i.v. Juli 2009 alle telecom contracten met 30 dagen opzegbaar zijn

als dat zo zou zijn dan zullen de toestellen ook duurder worden en dus waarschijnlijk niet meer zoveel keus uit gratis toestellen, wat ik denk wat er gaat gebeuren is dat je keuzes krijgt, zoals dit nu ook is met internet aanbieders,

je sluit een contract af met een minimale looptijd van bijvoordbeel een maand maar dan krijg je er geen of een simpel toestel bij of anders tegen een bijbetaling, maar je kunt er ook voor kiezen om toch een contract voor een jaar of 2 jaar te nemen en dan krijg je er een uitgebreider toestel bij, dit is bij tele2 of hetnet enz icm een laptop bijvoordbeeld.

dit is maar een gedachte geen idee of het zo gaat lopen.

0
plaatste dit 24 apr 2009

Eerst even het on-topic gedeelte: Je hebt nu een Scherp. De klantenservice voor een dergelijk abonnement is inderdaad beperkt. Niet dat ze het niet kunnen geven, maar ze willen het gewoon niet :). Dat heeft te maken met het gegeven dat je gezien wordt als een 'internet klant' met een internet product. Scherp is goedkoop, maar heeft ook ongunsite voorwaarden. Dit bijv. in dat na je contractsperiode, je abonnement wordt omgezet, automatisch, naar een hoger tarief, zolang niet je niet verlengt (ik weet niet of ze dit ook daadwerkelijk doen). Verder kun je geen zaken toevoegen als zorgeloos SMS, goedkoop naar het buitenland bellen, of mobiel internet. Daarvoor zul je het reguliere SO-abonnement van Vodafone moeten nemen. Die is de helft van de prijs van de normale abonnementen, met alle service die ze je kunnen geven via de klantenservice en in de winkel, en de mogelijkheden om iets toe te voegen kwa blox.

Ben je niet zo'n veeleisende beller, dan komt T-Mobile wel in de picture. Als het verhaal wat Nance verder geeft, klopt (dus dat je voor die prijs de genoemde bundel kunt krijgen, plus een evt. de mogelijkheid om er een internetbundel bij te nemen), is dat zeker aantrekkelijk. Bij Vodafone betaal je immers op 6,25 voor twee jaar, en 7,50 voor één jaar, voor een bundel van 50 Belminuten/SMS. Precies wat je nodig hebt (dus wellicht iets te strikt). Voor een bundel van 100 min/SMS betaal je 8,75 voor 2 jaar en 10,50 voor één jaar. Bij KPN betaal je voor 130 Belminuten/SMS (laagste SO-abo dat ze hebben kennelijk) 7,95 voor twee jaar en 12,95 voor één jaar.

Het verdere off-topic verhaal:

T-Mobile is een leuke provider, maar hun capaciteit past niet bij mij (in terrmen van internetvoorwaarden en bereik). Ze knijpen de snelheid namelijk af, en hebben net zo goed een fair use policy, en zeten na een bepaalde grens de snelheid (die toch al niet zo super is) terug naar iets waardoor je er weinig meer aan hebt. Verder is het bereik minder. Prima als je vooral in de dichterbevolkte gebieden zit (en zelfs dan niet altijd; ik ken iemand die een huis gekocht had in Amsterdam ZO, en bij een belletje naar T-Mobile gaven ze meteen aan dat hij contractvrij weg mocht naar een andere provider, omdat T-Mobile daar gewoon geen bereik heeft), maar wanneer je op veel verschillende plaatsen komt, zou ik sowieso voor KPN of Vodafone gaan.

Of toestellen al dan niet goedkoper worden is moeilijk in te schatten. Dit hang af van de markt, wat er allemaal uitgebracht wordt, en dat soort zaken. Ik denk dat die omzetting van drie maanden naar een maand, dan ook niet veel uitmaakt voor de telefoonfabrikanten. In principe worden vooral de providers geraakt door die ene maand. Maar tegelijkertijd kunnen ze er ook van profiteren. Men kan immers ook van anderen makkelijker klanten overnemen. De enige verandering zal zijn dat ze misschien wat actiever gaan marketen om klanten te behouden. Normaal gesproken kunnen ze hier even mee wachten, en vaak heeft een klant geen zin om actief er rekening mee te houden drie maanden voor het einde van het contract op te zeggen. Tevens wil men niet voor niets aan een provider vast zitten (bijv. drie maanden extra omdat men naar een andere provider wil), en dus verlengen ze eerder. Nu is de drempel om over te stappen minder groot en zullen ze meer moeite moeten doen om een klant te behouden. Dit kan in de vorm van goedkopere toestellen. Maar feit is dat een bestaande klant minder waard is dan een nieuwe klant. En kleine klanten, zoals bijv. de topicstarter, zijn ze sowieso maar weinig waard en doen ze ook minder moeite voor. Al zal men gezien de markt van de laatste jaar, vechten om iedere klant aangezien er maar drie grote jongens overgebleven zijn. Dit laatste werkt twee kanten op: iemand die van een ander overstapt, heeft twee opties. Dus je hebt als provider dan 50% kans. Maar het liefst wil je natuurlijk je klanten behouden en alle nieuwe klanten ook erbij hebben.

Tot zover mijn hersenspinsels.:)

0
plaatste dit 24 apr 2009

vodafone overal bereik???????

heel apart zelf heb ik namelijk erg negatieve ervaringen voor bereik had ik vrijwel nooit! en dat in utrecht!

het is per toestel verschillend en ieder netwerk heeft wel zo zijn voor en na delen alle providers hebben wel eens geen bereik.

0
plaatste dit 24 apr 2009

vodafone overal bereik??????? heel apart zelf heb ik namelijk erg negatieve ervaringen voor bereik had ik vrijwel nooit! en dat in utrecht! het is per toestel verschillend en ieder netwerk heeft wel zo zijn voor en na delen alle providers hebben wel eens geen bereik.

Ik zeg niet dat ze overal bereik hebben, ik zeg alleen dat het beter is dan T-Mobile. Utrecht is inderdaad een probleemgebied. Ik moest daar wel een op de Universiteit zijn, en dat was gewoon ronduit k*t. Probleem is dat het lastig is om zendmasten te plaatsen.

Overigens verdenk ik Vodafone er ook van een soort van whole-sale-afnemer-beleid op de Scherpklanten toe te passen; oftewel dat ze op een 2e prioriteit zitten op het netwerk. Zoiets als Hi en Telfort tov KPN.

Dat het per gebruiker/toestel verschillend is, is natuurlijk niet waar. Hoewel alle providers hun probleemgebieden hebben, is het gewoon een gegeven dat dit voor T-Mobile in grotere mate opgaat dan voor Vodafone en KPN, waar KPN boven Vodafone staat. Inderdaad kan een toestel wel negatieve invloed hebben op je bereik, maar dit is onafhankelijk van welk netwerk je hebt. Dat Vodafone in een belangrijk gebied binnen Utrecht het neit goed doet, is een zwakte, maar dit maken ze elders weer goed. Voor T-Mobile geldt dit natuurlijk ook, maar in mindere mate.

Maar goed, zakelijk zit ik momenteel bij KPN en prive bij Vodafone. Vodafone was voor mij de enige optie gezien de internetvoorwaarden. KPN heeft zeer aantrekkelijke mogelijkheden voor zakelijke klanten. Andere providers ook wel, maar KPN gaat net een stapje verder.

2 uur geleden bespaarde iemand €149 per jaar

Vergelijk wat jij kan besparen op je telefoonrekening

Nu verkrijgbaar

16-10-2014
L Fino
10-10-2014
F60
03-10-2014
Lumia 830

Nieuw

15-11-2014
Desire Eye