RIP k800i ?:(

0
plaatste dit 12 dec 2006

Sinds gister heeft mijn Sony k800i het begeven :cry:

ineens start ie niet meer op... heel vervelend dus, terwijl ik die dag niet niets nieuws op mijn tel gezet heb :? gistermiddag deed ie het nog maar totdat mijn broer ff mijn telefoon wilde lenen(hij is namelijk zijn telefoon verloren) hij deed zijn SIM in mijn telefoon en leende hem voor een kwartiertje, er was niks meegebeurt want toen ik hem terug in handen kreeg met zijn SIM erin deed ie het gewoon nog. vervolgens had ik hem uitgezet, en wilde mijn eigen SIM er weer in doen. maar toen ineens lukt het mij niet om hem op te starten. ik heb van alles geprobeert ik heb met de oplader geprobeerd op te starten goed gekeken of de accu er wel correct in zat maar dat leek wel te kloppen.

ik heb nog wel zitten twijfelen of ik de accu er meteen wel goed heb ingedaan maar zou dat dan alsnog tot ernstige gevolgen kunnen leiden dat ie kapot gaat?

:idea: PS: Bijzonder kenmerk: mijn ifrarood lichtje knippert als ik em wil aandrukken, heb ik nog nooit eerder gezien.

dus nu zit ik met een kapotte telefoon heel vervelend :?

heeft iemand een oplossing - of heeft iemand dit ook al is gehad reageer AUB :)

21 Reacties
Sorteer op: Standaard | Nieuwste | Beoordeling
0
plaatste dit 12 dec 2006

Raar probleem hoor. Van een simkaart kan een toestel niet kapot gaan.

Kijk voor de zekerheid tóch nog eens de accu na, heb je hem er niet per ongeluk op zijn kop in gedaan of ondersteboven? Dat is bij de K800i namelijk vrij lastig te zien.

Van het verkeerd om in je telefoon stoppen kan je toestel overigens niet defect gaan hoor.

Soms duurt het wat langer voordat de telefoon aanspringt. Heb je de aan / uitknop lang genoeg én goed genoeg ingedrukt gehouden?

Groetjes,

Tim Wijkman

0
plaatste dit 12 dec 2006

bedankt voor je snelle antwoord :)

over de accu.. de veiligheids tekentjes op de accu moeten tog te zien zijn als je je accu erin doet?

0
plaatste dit 12 dec 2006

Klopt, en die moeten "leesbaar" zijn, met andere woorden de accu moet zo in het toestel geplaatst worden dat je de veiligheidsinstructies kunt lezen zonder het toestel op zijn kop te hoeven draaien.

Groetjes,

Tim Wijkman

0
plaatste dit 12 dec 2006

jep, dus dan zit de accu gewoon goed maar wat me opviel gister is dat ie ineens begint te knipperen bij het infrarood lampje 4x ofzo. als jij ook deze telefoon hebt zou je dan kunnen kijken als je dan op de aanknop drukt een paar seconde of er dan ook iets bij je infarood gebeurt?

ik heb wel 1 jaar garantie. ik hoop dat dit ook onder mijn garantie valt?

0
plaatste dit 12 dec 2006

Ik heb het toestel hier ook liggen. Wat bedoel je met infrarood lampje? Bedoel je daarmee het zwarte venstertje rechtsonder aan de zijkant van je toestel, of bedoel je het oranje lampje bij de camera?

In mijn geval, als ik de K800i opstart, knippert het oranje lampje bij de camera niet. Infrarood licht kun je niet zien, dus dat kan ik niet controleren ;-).

Haal de geheugenkaart eens uit het toestel en leg het toestel eens aan de lader, laat het zo een half uur liggen. Probeer of hij dan wel weer doorstart.

Is dat niet het geval, dan is je toestel gecrashed. In dat geval moet je met je toestel naar een reparatiecentrum of het toestel terugbrengen naar de winkel. Ga je zelf naar een reparatiecentrum, dan kunnen ze hem vaak maken waar je bij staat, breng je hem naar de winkel, dan ben je hem 2 tot 3 weken kwijt.

De problemen die je nu hebt, vallen onder de garantie.

Groetjes,

Tim Wijkman

0
plaatste dit 12 dec 2006

ja ik bedoel vlak onder het infrarood lampje knippert rood licht bij mij.. het zou tog iets moeten betekenen..? lijkt mij. maar goed dank voor je antwoord ik het ff proberen. :)

0
plaatste dit 12 dec 2006

zo'n lampje heb ik ook wel eens zien knipperen bij Sony Ericsson. Toen was de batterij leeg. Wat bedoelt is een lampje aan de bovenkant van het toestel daar zit een zwart venstertje.

Je hebt trouwens 2 jaar garantie ipv de 12 maanden die je zegt.

Probeer eens de batterij op te laden, denk dat dat helpt. Als dat niet werkt, probeer dan een andere oplader. Heb niet het idee dat je toestel stuk is.

Grt Bastiaan

0
plaatste dit 12 dec 2006

zo'n lampje heb ik ook wel eens zien knipperen bij Sony Ericsson. Toen was de batterij leeg. Wat bedoelt is een lampje aan de bovenkant van het toestel daar zit een zwart venstertje. Je hebt trouwens 2 jaar garantie ipv de 12 maanden die je zegt. Probeer eens de batterij op te laden, denk dat dat helpt. Als dat niet werkt, probeer dan een andere oplader. Heb niet het idee dat je toestel stuk is. Grt Bastiaan

het zou wel 2 jaar kunnen zijn maar het probleem is juist.. dat ik niet eens meer kan opladen of wat. dus als ik de lader in doe met accu gaat ie al niet meer aan maar ik ga hem denk ik maar laten repareren. kvin het erg vervelend.. zucht

0
plaatste dit 12 dec 2006

:idea: ik heb ff gegoogled en ik vond iemand met het zelfde probleem :idea:

http://forum.scholieren.com/showthread. ... id=1507768 :arrow: :idea:

en deze : BRON : tweakersnet Forum,

Zo, ik heb iets bijzonder irritants en dat is dat de telefoon volledig gecrashed is. Met andere woorden: hij wil niet meer aan. Wat wil ie nog wel?

Fotootje ter verduidelijking:

Wat zie je: er zit dus een klein rood lampje achter het glaasje van de Infrarood. Als je op de startknop powerknop aanknop drukt dan zie je het kleine rode lampje even kort aan gaan. Als je dan 2 sec. later weer drukt, dan knippert ie snel 6 keer achter elkaar.

Dat is al het leven wat er nog in lijkt te zitten...

Kan maandag pas naar het businesscenter van KPN om een directe check te laten doen (dan hoeft ie niet eerst terug gestuurd, etc. etc.) Maar ja, het blijft raar. Eens even goed zoeken op het grote boze internet of dit toevallig zoiets betekend als bij je moederbord als die zo vaak piept of zo veel lichtflitsjes geeft op je mobo...

Of natuurlijk iemand die nu weet wat er aan de hand is

(uiteraard: de tel. was volledig opgeladen, getest met lader, zonder lader, na lang batterij eruit, sim eruit, sim erin, batterij er in/uit/whatever volgorde dan ook, besturingssysteem niet geupdate, dus eerste versie zit er nog in, geheugenkaartje er uit/in etc.)

Bah, die van mij doet opeens precies het zelfde. Telefoon uitgezet en even simkaart van vriend gebruikt, even gebeld. Daarna die van mij erin telefoon proberen aan te zetten, en niets... ook dat rode led wat knippert! Batterij was nog helemaal vol, vannacht opgeladen. Gelukkig heb ik een backup van al m'n nummers enzo. (MyPhoneExplorer)

SIM-kaart switchen kan het probleem niet zijn, wel vaker gedaan. Ook toen Hi abbo werd omgezet naar Orange, heb ik van simkaart moeten switchen.

Naja even contact opnemen met sony denk ik (garantie), telefoon is nog geen 2 maanden oud.

0
plaatste dit 14 dec 2006

klopt.. wanneer je een rood lampje krijgt bij SE dan is 9 van de 10x de software corrupt geraakt.. dit gebeurde zeer veel met de t610 en 630 series (dan ging het lampje op het joystickje knipperen) de oplossing was dan altijd een full Firmware upgrade en dan liep ie weer door..

gelukkig valt die van jou nog onder de garantie.. dus gewoon even langs een bussines point ;)

0
plaatste dit 15 dec 2006

klopt.. wanneer je een rood lampje krijgt bij SE dan is 9 van de 10x de software corrupt geraakt.. dit gebeurde zeer veel met de t610 en 630 series (dan ging het lampje op het joystickje knipperen) de oplossing was dan altijd een full Firmware upgrade en dan liep ie weer door.. gelukkig valt die van jou nog onder de garantie.. dus gewoon even langs een bussines point ;)

bedankt voor je antwoord(y)

het is aleen te laat om die van mij nu te kunnen upgraden want ook op de PC pakt ie hem niet meer, ik heb al gemailt naar SE en ik vind dat echt slecht van sony khad het nooit verwacht dat ie door een Simkaart verwisselen al kapot ging ik vind het gewoon belachelijk, ik stuur hem binnekort op om hem te laten repareren... maar dan heb ik nog een vraagje aan je. als ik hem heel terug krijg van de reparatie dan heb ik denk ik wel een trauma overgehoude met SIM verwisselen met de SE toestellen maar als ik hem dan upgrade wat jij zei, kan het dan gewoon wel? :?:

0
plaatste dit 15 dec 2006

klopt.. wanneer je een rood lampje krijgt bij SE dan is 9 van de 10x de software corrupt geraakt.. dit gebeurde zeer veel met de t610 en 630 series (dan ging het lampje op het joystickje knipperen) de oplossing was dan altijd een full Firmware upgrade en dan liep ie weer door.. gelukkig valt die van jou nog onder de garantie.. dus gewoon even langs een bussines point ;)
bedankt voor je antwoord(y) het is aleen te laat om die van mij nu te kunnen upgraden want ook op de PC pakt ie hem niet meer, ik heb al gemailt naar SE en ik vind dat echt slecht van sony khad het nooit verwacht dat ie door een Simkaart verwisselen al kapot ging ik vind het gewoon belachelijk, ik stuur hem binnekort op om hem te laten repareren... maar dan heb ik nog een vraagje aan je. als ik hem heel terug krijg van de reparatie dan heb ik denk ik wel een trauma overgehoude met SIM verwisselen met de SE toestellen maar als ik hem dan upgrade wat jij zei, kan het dan gewoon wel? :?:

Bij SE kunnen ze hem wel gewoon upgraden.. hij wordt daar via een speciale interface aangesloten en geupdate.. hierbij maakt het niet uit of de gsm nou wel of niet wil opstarten daar dit in bootloader mode gebeurd

maar idd.. het is een zeer slechte zaak, zeker voor zo'n nieuw type toestel.. je zou toch verwachten dat ze van hun fouten zouden leren

0
plaatste dit 15 dec 2006

oke bedankt :)

ik had mijn garantie bewijs niet meer maar m'n pa heeft even gebeld met Telford om het gestuurt te krijgen 8) dus dan laat ik hem gouw repareren.

heb je ook enig idee hoelang het kan duren :?:

0
plaatste dit 19 dec 2006

Weet iemand hoe ik die bootloader mode zelf kan activeren. Ik zou graag zelf de telefoon flashen. Maar met de C induwen en dan de USB kabel aansluiten dat werkt dus niet. Ik heb exact het zelfde probleem. Ook na sim wissellen en het lampje dat knippert...

ps sorry voor het aanmaken ander subject hierover...

0
plaatste dit 19 dec 2006

Weet iemand hoe ik die bootloader mode zelf kan activeren. Ik zou graag zelf de telefoon flashen. Maar met de C induwen en dan de USB kabel aansluiten dat werkt dus niet. Ik heb exact het zelfde probleem. Ook na sim wissellen en het lampje dat knippert... ps sorry voor het aanmaken ander subject hierover...

is dat dan een oplossing?? hoe je hem zelf weer kunt make?

0
plaatste dit 19 dec 2006

Nee, zelf kun je dit niet omdat je:

1. Er de software niet voor hebt (dit is niet te doen met de update software op de Sony Ericsson site)

2. Je de datakabels er niet voor hebt (in een service centrum werken ze met andere datakabels)

Groetjes,

Tim Wijkman

0
plaatste dit 19 dec 2006

Weet iemand hoe ik die bootloader mode zelf kan activeren. Ik zou graag zelf de telefoon flashen. Maar met de C induwen en dan de USB kabel aansluiten dat werkt dus niet. Ik heb exact het zelfde probleem. Ook na sim wissellen en het lampje dat knippert... ps sorry voor het aanmaken ander subject hierover...

dat gaat niet.. hiervoor heb je speciale service box nodig, met een emma3 kaart..

gewoon even langs een SE servicepoint gaan

0
plaatste dit 21 dec 2006

Ik heb precies hetzelfde euvel...

nieuwe simkaart geplaatst en niet meer aan gaan.

ben langs de winkel geweest en als hun hem opsturen duurt het ongv. het ongv. 3 weken dus vroeg voor een servicepoint adres...

dus die meteen eerst ff gebeld en daar duurt het 1 a 1,5week (Phoneshop Den Haag).

Dus ik ga vanavond maar meteen langs en dan maar 1,5 week wachten :x

Ik vroeg waar Sonyericson zelf zat die het repareerd maar zit niet in de buurt. ik dacht anders ga ik zelf langs en kan wachten op de reparatie maar dat durven ze niet met zekerheid te zeggen of dat zou kunnen.

heb gelukkig wel een leen telefoon kunnen krijgen want kan zelf echt niet zonder telefoon vanwege werk enzo.

0
plaatste dit 21 dec 2006

Ga anders naar Solid Vision in Rijswijk (vlak bij Den Haag), dat is een officieel Sony Ericsson servicepunt.

Groetjes,

Tim Wijkman

0
plaatste dit 27 dec 2006

HET KAN DUS WEL.

Dit heb ik opgesnord van Internet, en het heeft voor mij gewerkt.

Software downloaden, installeren, upgrade uitvoeren alles in minder dan 10 minuten.

Wat je nodig hebt is:

(a) de usb kabel voor de telefoon

(b) de driver waarnaar hieronder verwezen wordt (donwload adres)

(c) de KULANKENDI client, die je van dezelfde site kunt downloaden

Ik heb de hele tekst gekopieerd om de auteur in zijn recht te laten.

Het origineel staat hier:

http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=136077&start=15

wopo

sorry for my englisch ! now secend reply: -remove baterry for 5 min. -first instal in PC USBFlash Driver http://www.kulankendi.com/index2.php?pStrona=download -in KK Client please option "EROM Update" and Login:kulan Password:kulan -now pres "Flasch" -pres 2,5 and -plug fon in DCU-60 USB cable new EROM R3A016 for freeee...!!! ...good luck

Meer antwoorden weergeven

2 dagen geleden bespaarde iemand €676 per jaar

Vergelijk wat jij kan besparen op je telefoonrekening

Nu verkrijgbaar

16-10-2014
L Fino
10-10-2014
F60
03-10-2014
Lumia 830

Nieuw

15-11-2014