Uitgaande mailserver via eigen domein??

0
plaatste dit 01 nov 2016

Heren/Dames,

Het is even geleden maar graag maak ik van jullie hulp gebruik.

Mijn vader heeft een iphone 7, een eigen bedrijf met een website, deze word gehost door Protagonist hier kan ik niks vinden op uitgaande mailservers. Hij belt via kpn, heeft thuis internet via ziggo, ookal zal dit er niks mee te makem hebben 😁.

Is er een standaard mailserver of een server via kpn die je kunt gebruiken om mail te beantwoorden op zijn iphone, via het mobiele netwerk?

Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.

Verder hoop ik dat het allemaal goed gaat met jullie 😂

Laatst aangepast 02 nov 2016

1 Reacties
Sorteer op: Standaard | Nieuwste | Beoordeling
0
plaatste dit 02 nov 2016

Uitgaande mail op smartphones is en blijft een groot probleem voor de meeste mensen. Dan verkeert je vader feitelijk nog in de luxe positie dat hij een eigen website / domein heeft.

Technisch gezien moet je altijd de SMTP server gebruiken van het netwerk waar je op dat moment gebruik van maakt. Met andere woorden: heb je een mobiele internetverbinding, dan moet je de SMTP server van KPN gebruiken, ben je verbonden met het netwerk van Ziggo, dan moet je de SMTP server van Ziggo gebruiken.

Het is echter ondoenlijk om iedere keer de SMTP server te wijzigen voor ieder netwerk waar je op zit. Normaal gesproken adviseer ik dan ook om op smartphones altijd de SMTP server van KPN in te stellen en op het moment dat je een mailtje wil versturen vanaf de telefoon om dan even Wi-Fi uit te zetten en te verbinden met het mobiele netwerk. Dan werkt het altijd en overal.

In het geval van je vader is er echter nog een extra oplossing. Protagonist biedt ook een SMTP server voor het versturen van mail. Stel bij de uitgaande mail als mailserver 'domeinnaam.nl' in (vervang 'domeinnaam' door de domeinnaam van je vader). Stel vervolgens als poortnummer voor uitgaande mail '587' in en zorg dat de uitgaande mailbox zich aanmeldt met dezelfde inloggegevens als voor de inkomende mailbox. Dit werkt overigens álleen met de mailboxen die draaien bij Protagonist.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is, zo niet, laat het dan weten en vraag gerust! We hebben over deze kwestie ook een uitgebreide helpdeskpagina met nog meer uitleg.

Nieuw

19-07-2019
Xiaomi Mi Max 3
26-03-2019
Sony Xperia L3
26-02-2019
Sony Xperia 1
26-02-2019
Sony Xperia 10