Vodafone duo kaart en volvo telefoon installatie

0
plaatste dit 26 apr 2013

Ik rijd een Volvo V70 uit 2008 met ingebouwde tlf installatie. Tot begin van dit jaar had ik een kpn abonnement en duo kaart en die werkte prima in de volvo inbouw tlf. Nu ben ik overgestapt naar Vodafone en werkt de duo kaart niet meer. Bij invoeren vraagt hij om de pin, geef je de pin in dan vraagt hij na 1 minuut weer om de sim kaart etc. Ik zie ook dat na die ong. 1 minuut er even een soort stroomonderbreking optreedt omdat dan het lampje op de tlf even uitgaat en vervolgens weer aan springt. Vodafon gebeld, eerst probleem niet bekend, zal wel aan de tlf installatie liggen. Daar ik op internet meer opmerkingen over dit probleem heb gevonden (geen oplossingen helaas) is men gaan navragen en toen bleek het probleem bekend. Nieuwe sim kaartjes ontvangen, zouden het moeten doen, zelfde probleem. Weer vodafone gebeld en men gaat weer navragen. Wie kent dit problleem en kent wellicht ook de oplossing??

Cees Kuijlaars

1 Reacties
Sorteer op: Standaard | Nieuwste | Beoordeling
0
plaatste dit 26 apr 2013

Het merk- en type simkaart dat Vodafone gebruikt zorgt vaker voor problemen in autotelefoons en soms zelfs in mobiele telefoons. Ik denk dat je het beste even naar een Vodafone winkel kunt gaan en even het probleem uitleggen. De simkaarten die Vodafone momenteel uitgeeft zijn nagenoeg allemaal van dezelfde fabrikant en type. Een nieuwe simkaart van dezelfde fabrikant en type zou opnieuw voor dezelfde problemen zorgen.

Wanneer je in een Vodafone winkel je probleem uitlegt, moet je vragen of het mogelijk is om een ander type simkaart te krijgen (dus mogelijk uit een andere batch of van een geheel andere fabrikant (er zijn meerdere fabrikanten die simkaarten produceren). Vooral oudere simkaarten (5 jaar en ouder) zouden geschikt moeten zijn voor je autotelefoon.