Het is nu 20 jun 2013 11:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07 mei 2007 22:11 
0% ontvangst
0% ontvangst

Hallo,

Ik heb een paar vraagjes mbt hoe de werking van het afleverrapport gaat. Korte uitleg:
Als ik sms, ontvang ik altijd een afleverrapport. Deze staat op maximaal ingesteld (net over de 6 dagen ongeveer). Als iemand binnen die tijd zijn telefoon (weer) aanzet, ontvang ik alsnog het afleverrapport.

Hoe zit het als iemand na die ongeveer 6 dagen zijn telefoon aanzet? Ik heb dan inmiddels wel het bericht ontvangen dat het bericht niet afgeleverd kon worden.
Betekent dit dat diegene nog steeds zijn telefoon uit heeft staan en daardoor mijn bericht ook helemaal niet meer zal ontvangen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2007 22:29 
Beheerder
Beheerder

Een SMS kent een maximale geldigheidsduur van 72 uur (dus 3 dagen). In de instellingen van je telefoon kun je de geldigheidsduur van je SMS instellen van 1 uur (minimum) tot 72 uur (maximum). Soms is er ook de optie om een SMS op "Maximaal" in te stellen, dan is dit automatisch 72 uur.

Staat een telefoon uit, dan zal de SMS centrale de SMS opslaan. Op het moment dat de telefoon binnen de 72 uur aangezet wordt, zal de SMS afgeleverd worden door de SMS centrale. Wordt het toestel niet binnen 72 uur na verzending van de SMS aangezet, dan vervalt het bericht en zal het bericht verwijderd worden uit de SMS centrale (om de centrale's niet vol te laten lopen met SMS berichten die niet af te leveren zijn).

In het geval dat een SMS bericht wordt afgeleverd, ontvang je hier een afleverrapport van. Kan een SMS niet worden afgeleverd, ontvang je 72 uur na verzending van je bericht een rapport dat het bericht is verlopen / niet afgeleverd kon worden (per telefoon verschillend). In dat geval is de SMS ook verwijderd uit de centrale en zal het nooit meer afgeleverd worden.

Groetjes,

Tim Wijkman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 07 mei 2007 22:48 
0% ontvangst
0% ontvangst

Bedankt, ik had al zo'n vermoeden. Jammer maar helaas.

Toch, tussen mijn sms en het bericht dat mijn sms niet afgeleverd kon worden, zat echt meer dan 72 uur. Of misschien is de instelling van mijn telefoon zodanig dat er een dag of wat later, dus na die 72 uur, pas een foutmelding komt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 mei 2007 05:48 
90% ontvangst
90% ontvangst

Op mijn Nokia 6230i (Vodafone) is de maximale tijd die ik voor de geldigheid in kan stellen 1 week.
Dat zou misschien wat verklaren...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 jul 2012 11:50 
0% ontvangst
0% ontvangst

Ik heb het uitgeprobeerd met een ander mobieltje dat ik heb. Ik had die uitgezet en toen met mijn andere telefoon een sms gestuurd. Ik heb die telefoon minimaal 3 dagen uit gelaten (meer dan 72 uur). Maar toen ik dat telefoontje weer aanzette kwam de sms gewoon binnen. Dus wat hierboven staat klopt blijkbaar niet (meer)?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 jul 2012 15:39 
Beheerder
Beheerder

Het was vroeger zeker 72 uur, maar wellicht is het nu langer. Geen idee eigenlijk, ik wist niet beter of het was nog steeds 72 uur.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]