Het is nu 25 mei 2013 07:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09 jul 2012 09:40 
0% ontvangst
0% ontvangst

Ik lees op internet heel veel reacties van mensen die hun internet op hun (prepaid)mobiel uit laten zetten (via de provider), omdat het internet ook stiekem wordt gebruikt als ze alleen wifi gebruiken. (En niet alleen maar als wifi eventjes uitvalt!!)
Dat lijkt me een vreemde oplossing, je wilt toch bv in de trein (zonder wifi) ook op internet kunnen?
Waarom maakt men de software niet zo, dat het apparaat precies doet wat je wilt, zonder dat je dit soort kunstgrepen moet toepassen?
Mij houdt het nu tegen om een 'modern' toestel te kopen.
Wordt hier aan gewerkt?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 jul 2012 17:34 
Beheerder
Beheerder

De huidige generatie smartphones worden gemaakt met het oog op dat je constant verbinding hebt met het internet. Veel ontwikkelaars van apps zullen die apps dan ook zondanig maken dat ze een internetverbinding nodig hebben.
Eigenlijk raad ik daarom dan ook iedereen die een smartphone wil aan, er een internetbundel bij te nemen. Daarmee kun je optimaal van het apparaat gebruik maken, ook als er geen wifi voorhanden is.

En voor wat betreft wat jij datalekkage noemt: dat is het in mijn ogen niet. Het apparaat doet wel degelijk wat jij wilt, alleen valt er zoveel in te stellen dat veel mensen door de bomen het bos niet meer zien.
Ze installeren bijv. een leuke weerwidget op hun startpagina. Waar ze niet bij stilstaan, is dat elke keer als de weersvoorspelling wordt ververst, dit data kost.
Of je gebruikt een app die je locatie wil weten. Daar wordt de gps voor gebruikt en dat is op zich gratis. Alleen maken veel toestellen ook gebruik van assisted gps, waarmee de locatie nog sneller wordt op bepaald op basis van de aanwezige zendmasten. Dit kost wel data.
En iets wat ook data kost, is het synchroniseren van je account(s). Gebruik je bijv. Gmail, dan zal Google automatisch om de zoveel tijd je telefoon synchroniseren met de cloud. Wil je dit niet, dan kun je dit uitzetten, maar veel mensen hebben geen idee hoe ze dit moeten doen.

Met andere woorden: als je geen internetbundel hebt en wilt, dan is zo'n blokkade wel een simpele en veilige oplossing. Je hoeft dan totaal niet om te kijken naar de instellingen van de apps. Al die instelmogelijkheden zijn vaak veel te ingewikkeld voor sommige mensen.

Kortom, als je een smartphone wilt, neem dan of een internetbundel of zet mobiel internet geheel uit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 okt 2012 14:31 
30% ontvangst
30% ontvangst

Ik had mijn datalimiet in twee dagen al bereikt toen ik mijn smartphone net had. Heb me dan met mijn leuke smartphone in de hand me eens rustig op de bank gezet en ja hoor, na wat opzoekwerk heb ik nu mijn data verkeer voor 99% onder controle. De volle 100% is onmogelijk of je moet je data uit schakelen. Dus tussen het bos de bomen vind je als je er even op het gemak de tijd voor neemt en goed leest wat er staat. Het is ook mijn eerste smartphone, dus voor mij is dit ook allemaal nieuw. Nu na amper anderhalve maand mijn smartphone in bezit begrijp ik hem heel goed. Wil geen traditionele gsm meer, smartphone is zoveel meer.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]