Het is nu 19 jun 2013 19:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07 dec 2011 14:24 
70% ontvangst
70% ontvangst

Goedendag,

Het is al weer even geleden dat ik op dit forum ben geweest. Meestal gaf ik advies maar wil nu graag advies hebben ;)

Ik ben voornemens een Sizz Iphone abonnement te nemen met een Iphone 4 of 4s.
Op verschillende sites/webwinkels staat de snelheid bij dit abonnement op 3.6mbps maar bij andere weer op 7.2mbps. Ik heb de vraag al neer gelegd bij diverse winkels en krijg steeds weer een ander antwoord. De ene winkel zegt dat inderdaad 7.2mpbs de max snelheid is, de andere zegt weer dat dat niet kan en maar max 3.6mpbs is. Op de site van Sizz.nl staat ook 3.6mbps en van hen heb ik nog geen antwoord mogen ontvangen.

Nu is mijn vraag: maakt dat voor gewoon gebruik ( mailen, navigeren, socialmedia, surfen en heel af en toe eens een app downloaden via 3 of 3.5G ) uit of het 3.6mpbs of 7.2mbps is? Verschil merk ik wel goed bij Wifi ( gemiddeld 11 mpbs tegenwoordig ).

Het is de enige reden om nog te twijfelen of ik dit abonnement neem of een ander met hogere snelheden 7.2 of 14.4 zelfs.

Ik hoop snel van jullie te horen en wederom dank :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 dec 2011 22:45 
Beheerder
Beheerder

Op de eerste plaats is 3,6 of 7,2 de maximale (theoretisch) haalbare downloadsnelheid. In de praktijk is deze bijna altijd lager omdat je de bandbreedte van het netwerk moet delen met andere gebruikers. Alleen als je een mast helemaal voor jezelf hebt, kun je dergelijke snelheden halen.

Buiten snelheidsverschil is er geen verschil tussen 3,6 of 7,2 Mbit/s. Op het moment dat je met 3,6 Mbit/s een bestand van 100 MB download ben je twee keer zo lang bezig dan via een verbinding van 7,2 Mbit/s.

Dan over je vraag of je 3,6 of 7,2 Mbit/s schrijft Sizz in haar algemene voorwaarden het volgende:
Met dit abonnement kun je bellen en sms’en uit één bundel en internetten op je mobiel met een theoretisch maximaal haalbare snelheid van 3.6 Mbps/384 kbps (voor iPhone is een snelheid mogelijk tot 7.2 Mbps).

M.a.w. kies je voor een normaal abonnement dan krijg je 3,6 Mbps en kies je voor een iPhone abonnement dan krijg je 7,2 Mbps. Maar zoals het al geschreven wordt: dit is een theoretisch maximaal haalbare snelheid.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 dec 2011 23:04 
70% ontvangst
70% ontvangst

Hartelijk dank voor de reactie.
Ik was me inderdaad bewuste snelheden alleen theoretisch zijn, het ging mij puur om het verschil in surfen. Downloaden doe ik toch niet zo vaak en als ik dat doe alleen via WiFi.

Ik weet voldoende, ik ga een bestelling plaatsen :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 dec 2011 01:12 
Beheerder
Beheerder

Ok, succes! Weet je wel dat Sizz relatief duur is in vergelijking met andere providers?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 dec 2011 11:43 
70% ontvangst
70% ontvangst

GSM Helpdesk Nederland schreef:
Ok, succes! Weet je wel dat Sizz relatief duur is in vergelijking met andere providers?

Qua tarieven bedoel je?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 dec 2011 12:05 
Beheerder
Beheerder

Ja, zowel qua tarieven als abonnementsprijzen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 dec 2011 12:12 
70% ontvangst
70% ontvangst

Is dat zo? Helemaal niet opgevallen eerlijk gezegd. Sterker nog, voor het abonnement wat ik inmiddels besteld heb: ( Iphone Friend 175min of sms 1GB datalimiet) betaal ik 35 euro per maand en heb de Iphone voor 150 euro ( 4S 16GB black ). Eerste half jaar gratis, GEEN aansluitkosten omdat ik reeds Vodafone klant ben en ook nog eens een tijdschriftenbon van 33.50 gratis.

Totale kosten in 2 jaar ruim onder de 1000 euro, terwijl vergelijkbare abonnementen om en nabij de 1000 euro zitten met hetzelfde toestelen. Als ik de tarieven bekijk zie ik dat ze gemiddeld inderdaad wel wat duurder zijn zowel binnen als buiten de bundel, maar ik vind een goed bereik belangrijker. En dat is de reden dat ik Vodafone/Sizz wilde: Gewoon prima bereik, het beste zelfs van alle providers naar mijn idee.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 dec 2011 12:29 
Beheerder
Beheerder

Zo te horen heb je er wel goed over nagedacht en een bewuste keuze gemaakt. Nu je je keuze zo uitlegt, snap ik inderdaad wel dat je hem zo hebt gemaakt. Persoonlijke voorkeur voor een netwerk speelt inderdaad ook een rol.

Nou in ieder geval alvast heel veel plezier met je nieuwe iPhone. Mochten we je in de toekomst nog eens ergens mee kunnen helpen, laat het dan weten!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 dec 2011 12:41 
70% ontvangst
70% ontvangst

Heel hartelijk dank voor de hulp :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]