Het is nu 20 mei 2013 09:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Micro SD kaart
BerichtGeplaatst: 10 mei 2010 00:42 
0% ontvangst
0% ontvangst

Hee allemaal,
Ik heb laatst een 16GB microSD kaart(SanDisk) gekocht via marktplaats. Helemaal in orde, nog nieuw in de verpakking. met de microSD kaart is verder ook niets mis. Ik heb hem gekocht voor in m'n telefoon (Samsung Omnia II). Nu had ik er bestanden opgezet, en die wilde ik er weer af hebben. dus toen heb ik hem via mijn pc geformatteerd en er nieuwe bestanden opgezet. Sindsdien herkent mijn pc de bestanden die op de microSD kaart staan niet meer. als ik een bestand wil afspelen krijg ik de melding: Bestand kan niet worden afgespeeld omdat het beschadigd is of omdat de telefoon het bestandstype niet ondersteunt. Het ligt aan de microSD kaart want ik heb er een andere in gedaan met hetzelfde bestand en toen deed hij het wel.

Nou las ik net in mijn gebruikershandleiding van m'n telefoon: Waarschuwing:Formatteren van de geheugenkaart op een pc kan ertoe leiden dat deze niet meer compatibel is met uw toestel. Formatteer de geheugenkaart uitsluitend met dit toestel.

Dit is dus al te laat. Is dit op de een of andere manier nog te redden? anders vind ik het wel heel zonde van mijn geld, en ik heb ook geen garantie aangezien ik hem via marktplaats heb gekocht.

Alvast bedankt,
Bart

Profiel  

Berichttitel: Re: Micro SD kaart
BerichtGeplaatst: 10 mei 2010 08:59 
80% ontvangst
80% ontvangst

Dan heb je vermoedelijk je kaart NTFS geformatteerd, en dit moet FAT zijn. Meestal zit dergelijke functionaliteit ook op je toestel. Dus in je toestel formateren en daarna in je PC stoppen om er bestanden op te zetten zal moeten werken. Anders kan je altijd het volgende doen: http://www.ehow.com/how_4923639_format-sd-card-fat.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 mei 2010 00:51 
0% ontvangst
0% ontvangst

Hee, bedankt voor je reactie. Ik kende dat trucje al;) ik heb 'm op FAT32 laten formatteren, en ik heb ook even de clustergrootte op standaard gezet, hij deed 'm op 8192 bytes, deze heb ik op standaard toegewezen grootte ingesteld. Nu had ik een album er op gezet en dat ging prima, niets aan de hand. dus ik denk, mooi, ik zet er een aantal albums op, hij doet het weer. krijg ik na een aantal albums tijdens het kopiƫren errors dat de opslagruimte niet meer werkt en ik kijk op mn pc naar de bestanden, staan er allemaal mappen en bestanden met hele vreemde symbolen en tekens.. slechts een aantal nummers stonden er normaal op. enig idee waar dit door kwam? dit deed hij al eerder, maar ik dacht dus dat dat door m'n telefoon kwam aangezien hij niet compatibel was, maar nu gebeurde het in m'n pc al. enig idee wat dit is?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 mei 2010 10:08 
80% ontvangst
80% ontvangst

Heb je misschien muziek waarbij de bestandsnaam geschreven is in een taal die niet ondersteund wordt op je PC. Heb wat Russische muziek gehad die nogal wat rare leestekens gaven.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]