Het is nu 20 jun 2013 08:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 aug 2010 13:30 
0% ontvangst
0% ontvangst

Hallo allen,

ik volg gsmhelpdesk.nl al een tijdje, maar heb besloten te registeren omdat ik zelf nu met een vraag zit waar ik graag meningen van anderen wil hebben.
Top website trouwens, ben zeer te spreken over de reviews van verscheidene gsm's.

Mijn vraag.

Ik mag 6 oktober verlengen. Ik zit bij Hi, en ik kan kiezen uit een "assortimentje"

Mijn huidige toestel is een Blackberry 9000. Ben zeer te spreken over dit toestel. Geen problemen mee, en het pingen bevalt me uitermate goed.

Nu heb ik mijn oog wel op de Blackberry 9700 laten vallen. Een beste opvolger van de Bold 1. Maar de Galaxy S van Samsung vind ik ook een erg gaaf toestel. Mede dankzij de HD video-opname.
Als je deze naast elkaar zet, wat is dan de beste keuze? Of moet ik neigen naar de Torch?

Android ben ik bekend mee van de HTC Hero. En touchscreen ben ik best wel tevreden over, maar de BB 9700 heeft qwerty wat mij ook goed bevalt.

Hoe zit het met de batterijduur? Functies en gebruiksvriendelijkheid van het toestel (reageert constant snel, loopt amper vast etc..)

Ben benieuwd :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 aug 2010 22:03 
60% ontvangst
60% ontvangst

als je beide dingen leuk vind ( touch en qwerty) dan zou ik als ik jou was kiezen voor de bb 9800 torch.
Deze heeft een goed reagerend touchscreen en een fisiek qwerty toetsenbord.
Verder heeft die ook een aardige camera ( google maar eens naar een review van de bb 9800 )

Persoonlijk zou ik ook kiezen voor de 9800.
Ik denk dat hij goed gaat scoren in NL ( als hij niet peperduur wordt :) )

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 aug 2010 11:40 
0% ontvangst
0% ontvangst

Bedankt voor jullie reacties!

Ja het qwerty is toch erg fijn en betrouwbaar. Alhoewel de amoled van de Galaxy S een fijn scherm heeft :shock:

De 9800 is ook niet misselijk. Fijne review gezien, en bevalt me aardig.
Ik ga nog even een maand wachten en nadenken erover.
Bedankt voor jullie keuzes, dat maakt mijn invalshoek toch een stuk scherper :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 aug 2010 15:28 
Beheerder
Beheerder

Ik zie je topic nu pas. Als je nu een BlackBerry hebt, is een nieuw BlackBerry toestel natuurlijk een vrij logische keuze, al is Android inderdaad ook het overwegen waard.

Qua Android toestellen vormen momenteel vier toestellen de absolute top: De HTC Desire, Sony Ericsson Xperia X10, Google Nexus One en de Samsung i9000 Galaxy S.

Waarom heb je momenteel specifiek een BlackBerry toestel? Is dat om alleen de Push e-mail? Of ook voor andere functies.

Mocht je alleen voor Push E-mail een BlackBerry hebben, dan kun je zeker ook eens Android overwegen. Android ondersteunt ook Push e-mail via Gmail. Je kunt aan Gmail je eigen e-mail accounts koppelen, waardoor alle e-mail naar je toestel gepushed wordt.

Ik heb alle vier de bovenstaande Android toestellen getest en ben zelf het meest tevreden met de Samsung i9000 Galaxy S. Mocht je over willen schakelen naar Android dan kan ik je die echt aanbevelen.

Maar in een maand tijd kan er veel gebeuren in de telecomwereld, dus wil je graag uitnodigen over een maand nog eens langs te wanelen en eventueel nog eens advies te vragen mocht je daar interesse in hebben. Mogelijk dat over een maand de keuze nog makkelijker of moeilijker is doordat op dat moment weer nieuwe toestellen op de markt zijn gekomen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 sep 2010 13:48 
0% ontvangst
0% ontvangst

Tim bedankt voor je antwoord. Het doet me goed dat je de toestellen zelf hebt bekeken en getest.

De Galaxy S spreekt me aan, ik heb een Hero gehad en Android bevalt me goed. Ik hoor dat 2.2 heel vlot is t.o.v andere Android versies.
Ik hoor dan weer de nadelen, zoals de plastic afwerking/batterij en foto's wat tegenvallen, maar als je nadelen opsomt heeft ieder toestel wel zijn minpunten.

Ik heb een Blackberry vanwege het pingen. Dit bevalt mij ook goed en is een reden dat ik een Blackberry wellicht weer zal kiezen.

Ik wacht inderdaad nog een maand af en zal dan terugkomen op mijn keuzes.

Weet jij toevallig iets van de speculaties over de 9900 BB? of is dit maar een gerucht?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 sep 2010 17:01 
60% ontvangst
60% ontvangst

tot nu toe is de 9900 alleen nog maar een gerucht.
dus heel snel zal die niet uitkomen, zeker niet voor de 9800 torch.

Klopt de Galaxy heeft de plastic feeling en een paar andere nadelen.
Kwa android kun je altijd ook nog kijken naar de:
- Sony ericsson Xperia x10
- HTC Desire.

Beide toestellen een tijdje mee gewerkt en beide toestellen reageren heel snel.
Maar een nadeel vind ik het typen op het touchscreen. ( er gaat niets boven een fysiek qwerty toetsenbord vind ik )

Je kunt altijd ook nog kijken naar de motorola milestone.
Deze heeft android touch 2.1 en een qwerty toetsenbord.

Als je touch en qwerty lijkt mij de BB 9800 torch de beste optie maar de motorola milestone is ook niet niks.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 15:09 
Beheerder
Beheerder

De BB 9900 is echt een gerucht inderdaad. Ik verwacht niet dat dit toestel snel aangekondigd zal worden cq. niet eens bestaat. BlackBerry heeft namelijk de afgelopen tijd behoorlijk wat aangekondigd (de 9300, 9100, 9105 en 9800) dus hun portfolio is vol genoeg voor de komende tijd als je naar hun strategie kijkt.

BlackBerry ping is wel wat anders dan ping wat op andere toestellen wordt aangeboden, houd daar rekening mee.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 sep 2010 00:26 
50% ontvangst
50% ontvangst

Dragon-Link schreef:
Klopt de Galaxy heeft de plastic feeling en een paar andere nadelen.
Kwa android kun je altijd ook nog kijken naar de:
- Sony ericsson Xperia x10
- HTC Desire.

Heb vandaag onder andere de Desire en de Galaxy in mijn handen gehad. De plastic feel van de Galaxy valt best mee. Ik ga er een silicon case omheen doen, du dan heb ik daar zowieso geen last van. Wat mij wel opvalt is dat de Desire zich redelijk gemakkelijk laat torderen en de Galaxy daar steviger in is. Het enige waarmee de Xperia x10 boven de Desire en de Galaxy uitsteekt is zijn foto's. Voor de rest loopt hij op alle andere fronten achter.

Ook heb ik me vandaag laten vertellen dat de HTC Desire geen AMOLED scherm meer heeft, maar een TFT.

Ik zou wel eens willen weten wat die andere nadelen zijn.

Groeten,
Mischa

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 sep 2010 10:22 
Beheerder
Beheerder

Hier een overichtje van de review's van 'de vier vergelijkbare toestellen'. Onderaan elke review staan de plus- en minpunten van elk toestel die wij hebben ervaren tijdens onze test:

Samsung i9000 Galaxy S: http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=5427
HTC Desire: http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=5225
Sony Ericsson Xperia X10: http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=5131
Google Nexus One: http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=5391

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 sep 2010 09:39 
0% ontvangst
0% ontvangst

Ik heb inmiddels kennis gemaakt met de HTC Desire HD. Wat is dit een fijn toestel zeg.
Mijn keuze gaat vallen op de BB 9700 of de HTC Desire HD.
Bedankt voor jullie reacties, ik zal nog laten weten welk toestel ik uiteindelijk gekozen heb.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]