Hallo,
Ik zal mijn vraag even toelichten. Ik ben momenteel aan het kijken voor een nieuwe telefoon in combinatie met een nieuw abonnement (ik heb nu een telefoon van de zaak en wil het privé-deel meer gescheiden houden). Ik zal eerst toelichten waarom ik bepaalde telefoons niet meer zoek:
Nokia: Symbian40 te eenvoudig, Symbian60 teveel problemen (onder andere pairing met carkit)
Windows Mobile: slechte ervaringen met wat oudere toestellen (HTC Diamond en HTC Tytn2)
Mogelijk is dit nu beter, maar ik heb het eigenlijk gehad met Windows Mobile.
Ik heb na mijn zoektocht de volgende toestellen overgehouden:
HTC Desire
HTC Wildfire (kleiner en langzamer dan de Desire)
HTC Legend (kleiner en langzamer dan de Desire, wel stevig door de behuizing uit één stuk)
Samsung Galaxy
Ik kan niet zeggen dat één van deze toestellen meteen een grote voorkeur bij mij oproept. De Wildfire en de Legend lijken mij van die "ik kan de Desire net niet betalen"-toestellen. De Desire heeft onder andere de cursortoets die mij wel praktisch lijkt omdat je dan niet ALLES via het scherm hoeft te doen (ben alleen Nokia non-touch gewend).
Kwa accuduur zal het zowieso wennen zijn, maar goed, dat is inherent aan het gebruik van een micro-pc. Ik zal het toestel gebruiken voor de normale gsm-functies en daarnaast ook gebruik willen maken van de Google Calendar (syncen met Nokia is zeer omslachtig), Google documents en gmail. Waarschijnlijk zal er tijdens de gewenningsperiode nog vanalles ontdekt worden wat ook wel handig is, maar daarvan heb ik nu nog geen enkel idee.
Zouden jullie mij een advies kunnen geven welke van deze (eigenlijk dus maar 2) toestellen ik het beste zou kunnen kiezen? Ik heb begrepen dat het AMOLED display in de HTC uit de fabriek van Samsung komt, wat mij weer het vermoeden geeft dat de Galaxy een verder doorontwikkeld (en groter) scherm heeft. Ik heb ze vandaag allebei in de hand gehad en ik kan niet zeggen dat de een eruit sprong voor wat betreft gebruiksgemak of hoe dan ook. Ik heb me laten vertellen dat de Samsung in samenwerking met Google is ontwikkeld (dus niet alleen de firmware, maar ook de hardware), waardoor ik vermoed dat de integratie met de Google functies beter is (dit is echter niet gestaafd op enige kennis of ervaring).
Ook financieel maakt het niet zo heel veel uit, want de abonnementstarieven liggen redelijk gelijk als je het toestel gratis wil hebben.
Help, ik weet het echt niet meer.
Groeten,
Mischa