Het is nu 23 mei 2013 08:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Welke Touch en waarom?
BerichtGeplaatst: 04 sep 2010 22:00 
50% ontvangst
50% ontvangst

Hallo,

Ik zal mijn vraag even toelichten. Ik ben momenteel aan het kijken voor een nieuwe telefoon in combinatie met een nieuw abonnement (ik heb nu een telefoon van de zaak en wil het privé-deel meer gescheiden houden). Ik zal eerst toelichten waarom ik bepaalde telefoons niet meer zoek:
Nokia: Symbian40 te eenvoudig, Symbian60 teveel problemen (onder andere pairing met carkit)
Windows Mobile: slechte ervaringen met wat oudere toestellen (HTC Diamond en HTC Tytn2)
Mogelijk is dit nu beter, maar ik heb het eigenlijk gehad met Windows Mobile.

Ik heb na mijn zoektocht de volgende toestellen overgehouden:
HTC Desire
HTC Wildfire (kleiner en langzamer dan de Desire)
HTC Legend (kleiner en langzamer dan de Desire, wel stevig door de behuizing uit één stuk)
Samsung Galaxy

Ik kan niet zeggen dat één van deze toestellen meteen een grote voorkeur bij mij oproept. De Wildfire en de Legend lijken mij van die "ik kan de Desire net niet betalen"-toestellen. De Desire heeft onder andere de cursortoets die mij wel praktisch lijkt omdat je dan niet ALLES via het scherm hoeft te doen (ben alleen Nokia non-touch gewend).

Kwa accuduur zal het zowieso wennen zijn, maar goed, dat is inherent aan het gebruik van een micro-pc. Ik zal het toestel gebruiken voor de normale gsm-functies en daarnaast ook gebruik willen maken van de Google Calendar (syncen met Nokia is zeer omslachtig), Google documents en gmail. Waarschijnlijk zal er tijdens de gewenningsperiode nog vanalles ontdekt worden wat ook wel handig is, maar daarvan heb ik nu nog geen enkel idee.

Zouden jullie mij een advies kunnen geven welke van deze (eigenlijk dus maar 2) toestellen ik het beste zou kunnen kiezen? Ik heb begrepen dat het AMOLED display in de HTC uit de fabriek van Samsung komt, wat mij weer het vermoeden geeft dat de Galaxy een verder doorontwikkeld (en groter) scherm heeft. Ik heb ze vandaag allebei in de hand gehad en ik kan niet zeggen dat de een eruit sprong voor wat betreft gebruiksgemak of hoe dan ook. Ik heb me laten vertellen dat de Samsung in samenwerking met Google is ontwikkeld (dus niet alleen de firmware, maar ook de hardware), waardoor ik vermoed dat de integratie met de Google functies beter is (dit is echter niet gestaafd op enige kennis of ervaring).
Ook financieel maakt het niet zo heel veel uit, want de abonnementstarieven liggen redelijk gelijk als je het toestel gratis wil hebben.

Help, ik weet het echt niet meer. :cry:

Groeten,
Mischa

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 sep 2010 00:17 
60% ontvangst
60% ontvangst

De grootse verschillen (vind ik ) liggen bij beide toestellen in de interface.

Ik denk dat je hier het beste kunt kiezen voor welke interface je het mooist vind.
ik heb zelf de desire geprobeerd en die reageert zeer goed maar dat geld ook voor de galaxy s.
echter de galaxy s heeft een plastic feeling.

Maar kijk vooral naar de touchwiz interface van de galaxy s en de HTC sense interface van de desire.
en besluit welke je het mooist vindt

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 sep 2010 00:24 
50% ontvangst
50% ontvangst

Ja, een paar verschillen heb ik wel gezien. De Galaxy gaat meer richting Iphone, tenminste, dat is wat ik mij er zo van herinner. Die vond ik eigenlijk wel mooier. Ook het scherm van de Samsung was wat helderder.

Ik denk dat de Desire vanwege zijn afgeronde zijkanten wat beter aanvoelt.

Je geeft aan dat je de Desire geprobeerd hebt, maar welke heb je gekozen?

Groeten,
Mischa

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 sep 2010 14:37 
60% ontvangst
60% ontvangst

ikzelf heb de Sony ericsson Xperia X10.
Een maat van mij heeft de desire en die heb ik natuurlijk al vaak in handen gehad.
verder heb ik de galaxy s in de winkel geprobeerd.

Persoonlijk kies zou ik voor de galaxy s kiezen vanwege het scherm en de indeling van het menu.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 sep 2010 18:03 
50% ontvangst
50% ontvangst

Dragon-Link schreef:
Persoonlijk kies zou ik voor de galaxy s kiezen vanwege het scherm en de indeling van het menu.

Ondanks de plastic feel??

Ik moet beide toestellen binnenkort nog eens vastpakken. Het is natuurlijk wel zo dat het beiden toptoestellen zijn en een keuze lastig. Vanwege de schermindeling zou ik ook eerder voor de Galaxy gaan, als hij niet te cheapo aanvoelt.

Groeten,
Mischa

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010 15:13 
Beheerder
Beheerder

De Galaxy S is verreweg het beste toestel (vind ik persoonlijk). De plastic afwerking neem ik voor lief want dat wordt ruimschoots goed gemaakt door de specs en het beeldscherm.

We hebben over vrijwel alle toestellen een review geschreven. Als je de specificatiepagina van het betreffende toestel opzoekt op onze website, dan kun je vanuit de specificatiepagina door klikken naar de review (indien beschikbaar).

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 sep 2010 00:18 
50% ontvangst
50% ontvangst

Hallo Tim,

Ik trek je stelling niet in twijfel, maar zou je ook een beetje kunnen aangeven waarom je de Galaxy beter vindt? Ik heb ze toevallig vandaag beiden in de hand gehad en dat van die plastic feel kan ik niet rijmen. Gewoon een degelijk toestel in mijn ogen, maar goed, de software zou niet zo geweldig zijn en vastlopers relatief eenvoudig toestaan. Nu weet ik niet of de persoon in kwestie de Android 2.1 of 2.2 getest heeft.

Overigens zou de HTC niet meer voorzien zijn van een AMOLED display maar van een gewoon TFT. Kan iemand dit bevestigen? Als alleen de Galaxy tegenwoordig nog een AMOLED display heeft (van de twee waartussen ik twijfel dan) is de keuze voor mij zowieso gemakkelijker. In elk geval zitten de Samsung displays er niet meer in.

Groeten,
Mischa

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 sep 2010 10:19 
Beheerder
Beheerder

Het klopt inderdaad dat HTC momenteel voor haar Desire TFT schermen gebruikt van Sony aangezien Samsung (*door de productie van eigen toestellen?*) een capaciteitstekort heeft in de productie van Amoled schermen. HTC gebruikte in de Desire Amoledschermen van Samsung. Meer info, zie: http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=5477

De Samsung Galaxy S heeft inderdaad een 'plastic feel'. Dit is een gemiste kans en ook één van de nadelen die wij beschreven in onze review: http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=5427

Vooral het grote Super Amoled scherm en het feit dat het toestel verder dezelfde specs heeft als de HTC Desire, ligt mijn voorkeur dus bij de Galaxy S.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 sep 2010 12:51 
50% ontvangst
50% ontvangst

Bedankt voor je toevoeging Tim. Ik heb me ook nog laten vertellen dat je bij de Galaxy S werkt met puur Android en bij de Desire met Android met de Sense User Interface. Hierdoor zou de Galaxy ook al sneller zijn. Een freak in een telecomzaak vertelde mij nog dat de Galaxy ook nog sneller zou zijn in verband met de verbinding tussen de processor en het "mobo" (zo noem ik het maar even). Bij de Galaxy zou die optisch zijn, terwijl die bij de Desire met koper gemaakt is. Of dit klopt heb ik nog niet terug kunnen vinden.

Groeten,
Mischa

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 sep 2010 23:50 
50% ontvangst
50% ontvangst

Hm, dacht ik voor mezelf de keuze gemaakt te hebben, is het toestel bij mijn voorkeurswinkel uitverkocht. De Galaxy is mijn favoriet, voornamelijk omdat die sneller is en omdat de Desire niet meer met een AMOLED scherm verkocht wordt.

Nu een compleet andere vraag: What about the Samsung S8500 Wave met zijn Bada-OS?

Groeten,
Mischa

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 sep 2010 18:16 
60% ontvangst
60% ontvangst

je kunt veel beter voor de galaxy s.
Ikzelf vind android veel uitgebreider dan Bada os.
en ook veel beter.

je kunt ook altijd langs een andere winkel gaan ( o.a. phonehouse )

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 sep 2010 18:28 
50% ontvangst
50% ontvangst

Ok, ik wist niet dat het toegestaan was winkels te noemen. Ik heb inmiddels bij The Phonehouse de Galaxy besteld. Als het een beetje meezit, heb ik hem één dezer dagen in huis. De eventuele keuze voor een ander toestel was voornamelijk vanwege de levertijd van de Galaxy, maar volgens mij is the phonehouse de enige die ze uit voorraad kan leveren (wel telefonisch bestellen).

De keuze is dus gemaakt. Ik ben benieuwd of ik er net zo tevreden mee ben als de andere gebruikers.

Bedankt voor jullie assistentie.

Groeten,
Mischa

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 sep 2010 07:11 
60% ontvangst
60% ontvangst

oke, mooizo.
Zou je na een paar dagen even willen melden hoe het toestel bevalt ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 sep 2010 07:56 
50% ontvangst
50% ontvangst

Dragon-Link schreef:
oke, mooizo.
Zou je na een paar dagen even willen melden hoe het toestel bevalt ?

Ja hoor, geen probleem. Als je maar geen review van 10 pagina's verwacht ;) :D

Groeten,
Mischa

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]