Het is nu 26 mei 2013 11:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 10 dec 2008 12:25 
0% ontvangst
0% ontvangst

Ik heb een java applicatie op de renoir gezet voor navigatie. De kaarten moet dit progamma'tje inlezen van losse kaarten op de microSD kaart. Nu krijg ik elke keer de vraag: wat moet ik doen met deze files doen? En dit niet 1x maar, aangezien het gaat om 745 kaarten, dus ook 745 keer de vraag of ik toestemming geef. Nu kan ik aleen kiezen uit de opties voor het lezen van de microSD kaarten:

1) deze keer niet toestaan en
2) deze keer toestaan.

maar wat ik natuurlijk wil is dat het toestel leert dat hij deze ALTIJD moet toestaan. Of dat het een betrouwbare appicaltie betreft etc.
Wie kan mij hiermee helpen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 dec 2008 16:29 
0% ontvangst
0% ontvangst

Hoi,

Ik krijg deze week mijn LG Renoir, en ik vroeg me af welke java applicatie je erop gezet hebt. En welke kaarten? Ik ben ook van plan mijn GPS te gaan gebruiken maar liever niet in combinatie met de internet.

Heb je nog andere applicaties gevonden welke op de Renoir draaien?

Succes Albert

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 dec 2008 20:41 
100% ontvangst
100% ontvangst

Ik vrees dat het niet gaat lukken om dat in één keer te doen. Ik had een soortgelijk probleem met m'n Viewty en dat is ook niet gelukt. De Renoir is qua software niet zo verschillend, dus ik verwacht dat het met dat toestel ook niet gaat lukken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 dec 2008 14:24 
0% ontvangst
0% ontvangst

De applicaties die ik erop heb gezet is:

Mario Advisor: deze applicatie kan de Garmin kaarten lezen (.img bestanden).
Erg makkelijk voor bijvoorbeeld heel nederland 1:50.000.

We-Travel: een perfecte applicatie met gratis kaarten van over de gehele wereld, speciaal voor de auto, dus met stem, 3d weergave etc.

Het probleem is dat de applicatie ondertekend moet zijn. Bij we-travel is het probleem dat er wel een ondertekende applicatie versie is, echter, de renoir geeft op het einde van de installatie "veirficatie mislukt" weer. De niet ondertekende applicatie accpenteert de renoir wel, maar dan vraagt hij elke keer om toestemming om de kaarten te mogen leze. Oftewel, er is nog geen echt goede oplossing voor.

Ik hoop dat of iemand ons hiermee kan helpen, of dat er een applicatie komt die ondertekend is door een vertrouwde partij die de renoir accepteert.

Ik hoor het (hopelijk) wel,

T

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 dec 2008 16:17 
0% ontvangst
0% ontvangst

Ik ben inderdaad na enig speurwerk ook We-travel op het spoor gekomen vandaag.
Zag hier ook je opmerking in het forum staan m.b.t. dit probleem

Ik heb zojuist mijn Renoir binnengekregen, alleen hoe heb jij uberhaupt iets op de telefoon geinstalleerd gekregen? Krijg ze wel gekopieerd naar geheugenkaart....maar dan zijn de bestanden weg.

Hopelijk kun je me op weg helpen!

Gr. Albert

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 dec 2008 15:09 
0% ontvangst
0% ontvangst

Ik heb net de installatie van We-Travel helemaal kunnen voltooien.
Enige probleem waar ik achteraf tegen aan bleek te lopen was mijn eigen vermogen om te lezen :) .

Als je de locatie moet gaan specificeren waar het mapje Map (Let op zonder S, in de handleiding staat 1 keer Map en 1 keer Maps en Voice staat moet je op opties klikken en dan op select. Als hij je vraagt wanneer hij toegang mag krijgen om te schrijven dan moet je eigenlijk even met de stylus werken. Dan krijg je ook een "altijd toestaan" optie.

Succes, mocht ernog vragen zijn dan hoor ik het graag.

Ik heb trouwens mijn eerste fix en eerste route gedaan vandaag!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 dec 2008 16:56 
0% ontvangst
0% ontvangst

Albert81,

welke versie heb je geinstalleerd? En ik krijg nergens de optie altijd toestaan, alleen maar deze keer toestaan,

help help help

T

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 dec 2008 19:48 
0% ontvangst
0% ontvangst

T,

Ik heb de file based versie geinstalleerd. Via LG Suite (Java Toepassing) het jar bestand geinstalleerd. Daarna op de sd kaart in de Toepassingen map een mapje Map en Voice geinstalleerd. Vervolgens zip bestanden uitpakken naar Map en Voice. Als je dit gedaan hebt dan kun je via Files de rechten toekennen. Hij vraagt je dan om deze keer of deze keer niet, maar als je met een stylus een heel klein beetje schuift dan komt altijd te voorschijn. Het heeft mij ook heel veel moeite gekocht hem te vinden.

Succes. Mocht het je nog niet lukken dan hoor ik het wel!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 dec 2008 19:06 
0% ontvangst
0% ontvangst

Tnxs allemaal!! het is gelukt. Wat ik wel moest doen was mijn telefoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen en toen pakte hij wel deze versie.

Ik heb em al uitgeprobeert in de auto en doet het best goed voor gratis software

T

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 dec 2008 02:55 
0% ontvangst
0% ontvangst

Hey,

Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb de File Based versie geinstalleerd. Gps sensor geselecteerd. Maar naast de tijd staat: No access. Is dat geen toegang tot de sateliet(slecht/geen ontvang) of geen toegang tot de GPSsensor?
Kan iemand mij in de juiste richting helpen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 dec 2008 10:09 
0% ontvangst
0% ontvangst

Jamie,

Heb je de ook de mapjes aangemaakt, Voice en Map?
Heb je ook de rechten via file goed toegekend?

Wat heb je voor GPS geselecteerd?

Gr. Albert81

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 dec 2008 13:53 
0% ontvangst
0% ontvangst

Hey,

De mapjes zijn er ckr, de map zelf is ook beschikbaar bij geen gps geselecteerd en de voice hoor je dan ook als je jezelf verplaatst d.m.v de toetsen.

Rechten toekennen, je bedoeld schrijven en lezen neem ik aan?! Dat is ckr gebeurd!

Als GPS interne gps geselecteerd.

Mar kwil graag ook weten of dat available of no acces linksonderaan om de GPSsensor of de sateliet gaat?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 jan 2009 22:03 
0% ontvangst
0% ontvangst

Hoi allemaal

ik zit nu al een tijdje met We Travel te 'kloten', met name met de 'rechten'.
Ik heb we travel gewoon geinstalleerd (ging wel ongelooflijk snel maar zal wel goed zijn), en heb een map we-travel aangemaakt in de map others (op mijn geheugenkaart), met daarin de mappen "Map" en "Voice". Via files in we travel naar de map we travel gebladerd op mijn geheugenkaart, en deze geselecteerd.

Ik kreeg ook telkens de vraag hoe ik toegang wou verlenen. Bij het opstarten van We-travel zelf kan ik kiezen voor de optie"toestaan tot afsluiten"... hij vraagt er dan verder niet meer om. Bij het selecteren van de we travel map met daarin de 2 andere maps krijg ik wel telkens de vraag wat ik met de files wil doen, en dit keer kan ik alleen kiezen voor deze keer of niet (altijd of toestaan tot afsluiten staan er niet bij... hoe veel ik ook met mn stylus ga prutsen)

ook heb ik het probleem dat ik no acces krijg te zien (links naast de tijd bij het we travel hoofdscherm).. dit krijg ik echter net als ik de interne gps instel.. misschien een antwoord op een hier boven genoemde vraag)

laatste feitje is dat ik bij view map geen maps te zien krijg.. terwijl ik bij het zoeken bij navigate to wel gewoon plaatsen en straten kan vinden.. dus moet toch iets goed zijn gegaan bij toewijzen van mappen?

Kortom.. een hele tekst met veel 'problemen'... ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen en mij eventueel op weg kunnen helpen

QuuN

EDIT!: Ik heb al wat meer aan de praat gekregen... na wat gegoogle ben ik wat verder gekomen. Waar bij mij allereerst het probleem lag, is dat ik we travel vanuit de .jar heb geinstalleerd. Installeer je hem via .jar.. dan is hij unsigned en kun je alleen kiezen tussen deze keer toestaan of niet. Als je hem via de .jad file installeer, kan je de rechten van we-travel aanpassen. Voor degenen die hetzelfde probleem hadden.... eerst via de .jad installeren. Na de installatie gelijk afsluiten. Dan naar de map gaan waar we travel in staat (bij mij games en toepassingen) en dan linskboven drukken.. dan naar machtiging instellen, en dan lezen/schrijven/locatie op altijd toestaan zetten. locatie zorgt voor gps connectie.. dus vandaar dat sommigen daar no acces kregen (die hadden hem dus niet op altijd toestaan staan)

als ik we travel nu start zoekt hij naar gps signaal.. helaas zit ik nu 's avonds lekker warm binnen.. dus ik moet hem nog even testen verder

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 feb 2009 15:29 
0% ontvangst
0% ontvangst

Hallo,

Ik snap het helemaal niet wat ik moet doen, wie kan mij helpen met dat we-travel, heb we-travel al geinstalleerd heb al diverse dingen geprobeerd maar het werkt allemaal niet!

Wie kan mij helpen stuur een Pm/pb of add me: sandertrein@hotmail.com

Sander

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 feb 2009 18:09 
0% ontvangst
0% ontvangst

Nog even in het kort:
1 Installatie middels JAD levert een foutmelding op en gaat dus niet verder
2 Installatie middels JAR lijkt meer op starten van de applicatie dan installatie

Ad 1
Dit levert bij een correcte installatie geen problemen op met rechten
Hierbij kun je de rechten dus wel goed in stellen
Tot op heden niet gelukt

Ad 2
Dit levert dus problemen op met rechten (lees/schrijf)
Hier kun je alleen eenmalige rechten in stellen en dat werkt NIET.

M.a.w. als ik het probleem mket de Validatiefout NIET kan oplossen, kom i niet verder.
(Ik heb het gevoel dat ik in een kringetje rond loop)

Vragen:

A Hoe kan ik die validatiefout oplossen?

B Ik heb de Renoir ook al een keer gereset met die code en ook dat hielp niet.

Bij de allereerste installatie werkte alles wel goed qua rechten, maar begreep ik niks van inrichting en op toen maar opnieuw geinstalleerd ...
Heb nu het gevoel dat mijn telefoon "vervuild" is en dat dit de problemen geeft.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 feb 2009 18:34 
0% ontvangst
0% ontvangst

je zult hem toch echt via de .jad file moeten installeren. anders kan je zoals ik al zei de rechten niet toekennen.

wat ik heb gedaan om door de validatie heen te komen, is door de datum van je telefoon terug te zetten naar 3 januari 2009. dit had ik ergens gelezen en zo kwam ik door de 1e validatiemelding heen. ik kreeg er daarna nog 1. dit had ik verholpen door de files op mijn telefoongeheugen te zetten ipv memory card. hierna kon ik hem installeren en heb ik hem vervolgens werkend gekregen

alles werkt nu bij mij verder, al rijdt hij wel heel scheef links op de rotonde maar goed

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 feb 2009 20:51 
0% ontvangst
0% ontvangst

Bij mij werkt e.e.a. nu ook.

Ik heb bovenstaand advies opgevolgd:

1 De bestanden (Map & Voice) ondergebracht in folder Spelletjes & Toepassingen
2 De datum op 03-01-2009 gezet
3 EN ik heb het geheugen WEER TERUGGEZET OP Telefoon Geheugen.
Via Instellingen->Telefooninstellingen->Geheugenbeheer->Primaire opslaginstelling
Ik vermoed dat dit laatste de veroorzaker was.
4 Het JAD bestand opnieuw geinstalleerd

Hoe dan ook, hij werkt.

Bedankt allemaal!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 feb 2009 18:24 
0% ontvangst
0% ontvangst

Hallo,

Ik snap er helemaal niets van
Het programma We travel draait op de telefoon
heb op de kaart onder games/applicaties een map genaamd map
daarin 2 mappen voice en maps-nederland
alle zip bestanden uitgepakt en naar de desbetreffende map gekopieerd
programma opgestart menu, geavanceerd files aangegeven in welke map
opties en toen ging het fout
krijg 3 opties log, root en gfx files
deze kan hij niet vinden.
Wat gaat er fout??
telefoongeheugen gebruikt datum terug gezet

Bedankt voor evt reacties

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 feb 2009 04:14 
0% ontvangst
0% ontvangst

Tip van Flip :
Create directories 'Map' and 'Voice' under the WeTravel directory. These names are case sensitive !!

Case sensitive = hoofdlettergevoelig, m.a.w. typ de mapnamen Map en Voice met hoofdletter... é voila..

mzzl. :|

Profiel  

BerichtGeplaatst: 30 aug 2009 20:19 
0% ontvangst
0% ontvangst

het lukt mij niet om de validatie mislukt weg te krijgen?

weet iemand hier meer van.

Ik heb het al een keer geinstalleerd maar nu wil hij het niet meer weergeven
en zegt steeds bij het downloaden bestaand bestand overschrijven?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 sep 2009 19:57 
0% ontvangst
0% ontvangst

Iedereen heeft het hier over WE travel, maar weet iemand ook hoe het zit met nav4all? Ik heb deze op mijn telefoon gezet, maar hij kan geen GPS vinden. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Of werkt dit programma gewoon niet op de renoir en moet ik toch WE travel gaan zien te installeren?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 sep 2009 20:12 
100% ontvangst
100% ontvangst

Eerste keer GPS duurt altijd lang.
PS Nav4all werkt volledig via internet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 sep 2009 20:58 
0% ontvangst
0% ontvangst

Das vreemd want hij vraagt om een GPS te zoeken. Na 10 minuten heeft ie dan nog niks gevonden. Zelfde verhaal met het programma amazegps die kan ook meer geen GPS vinden. Hoe lang zou het kunnen duren dan de eerste keer?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 sep 2009 21:10 
100% ontvangst
100% ontvangst

Half uur (Max)

Ps update je toestel voor een betere GPS Fix.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]