|
Ik heb ooit iets soortgelijks gehad bij een Android-toestel van Samsung. Hier werkte alles perfect, behalve de widgets. Als ik een nieuwe widget wilde plaatsen, kreeg ik ook deze melding.
Wat ik toen heb gedaan, is de telefoon teruggezet naar fabrieksinstellingen (je bent dan alles kwijt) en daarna alles weet opnieuw ingesteld. Toen weer de apps die ik er op had staan een voor een teruggezet en steeds na elke app gecontroleerd of de widgets het nog deden. Daarna alle apps geupdatet en weer na elke update gekeken of de widgets het nog deden. En zo kwam ik er achter dat bij mijn telefoon Google Maps de boosdoener was. Als ik hier de laatste update weer ongedaan maakte, werkte de widgets wel!! Uiteindelijk heb ik toen Google Maps maar een tijdje niet geupdatet, totdat er een versie uitkwam die geen problemen meer gaf met de widgets.
Ik kan me voorstellen dat terugzetten naar fabrieksinstellingen voor jou wat te drastisch is, dus probeer eens apps te deinstalleren of updates van apps terug te draaien die je recent hebt gedaan en kijk of dit het probleem oplost.
|