Beste Dirk,
Helaas heeft Tim het momenteel erg druk met alle veranderingen op
www.gsmhelpdesk.nl en blijft er voor hem momenteel te weinig tijd over om ook regelmatig het forum te raadplegen. Er zitten helaas maar 24 uur in een dag!

Ik moet je eerst zeggen dat ik beide toestellen niet persoonlijk ken. Afgaand op de specificaties zou ik kiezen voor de Optimus 2x Speed. Deze heeft een groter intern geheugen, wat erg prettig is bij het installeren van apps. Sommige apps kun je ook op een SD-kaart installeren, maar helaas is dat niet met alle apps mogelijk (hangt er vanaf hoe deze geprogrammeerd zijn). Om geen geheugenproblemen te krijgen verdient de Optimus 2x Speed de voorkeur.
Qua accu zou er niet zo veel verschil moeten zijn tussen beide toestellen. Maar bij de huidige mobiele telefoons is het vrij normaal om deze iedere dag op te laden. Ik gooi de mijne over het algemeen 's nachts aan de lader en dan kan ik deze de hele dag gebruiken.
V.w.b. de Telegraaf: er is een gratis Telegraaf-app, waarmee je nieuws kunt lezen zonder abonnement. Of ook de gehele krant erop te lezen is (met abonnement) weet ik eerlijk gezegd niet. Er bestaat wel een app voor de iPad voor de gehele krant, maar of die er ook voor Android is? Maar persoonlijk lijkt het mij geen pretje om een hele krant op een mobiele telefoon te lezen. Het scherm van een mobiele telefoon is dan wel echt klein! De gratis Telegraaf-app vind ik wel voldoende.

Kijk je alleen naar LG of ook andere merken? Deze LG's zijn al wat ouder en er zijn inmiddels alweer veel nieuwere toestellen op de markt.
Mobiel internet afsluiten is bij een Android-telefoon gemakkelijk te regelen. Je kunt bijv. de widget APN ON/OFF gratis downloaden uit de Google Play Store en op je startscherm plaatsen. Je kunt dan met 1 druk op de knop mobiel internet uit of aan zetten!
Sommige merken leveren ook zelf al zo'n widget mee (doet HTC bijv.), maar als het er niet op zit, dan kun je er dus altijd zelf een downloaden. En via de Instellingen kun je het ook uitzetten; alleen gaat het via zo'n widget natuurlijk veel sneller en gemakkelijker.