Vorige week is mijn abonnement bij KPN/Hi ingegaan. Voorheen was ik altijd tevreden over Vodafone, maar door een aantrekkelijke aanbieding bij de Hi winkel toch besloten van provider over te stappen. Omdat ik het makkelijk wilde houden met mijn contacten heb ik voor nummerbehoud gekozen.
Nu is sinds 18 augustus mijn nummer geporteerd van Vodafone naar Hi. Diezelfde dag is uiteraard ook mijn abonnement en contract bij KPN/Hi in gegaan. Ik merkte al snel dat ik met twee tal problemen te maken had. Probleem één was dat 3G niet werkte en probleem twee dat ik geen sms kan ontvangen van buitenlandse nummers. Na twee bezoeken aan de hi winkel en drie telefoontjes naar de klantenservice is het probleem met de 3G verholpen. Maar ik kan vooralsnog geen sms ontvangen van het buitenlandse nummer.
Vandaag ben ik ben de Hi winkel geweest. Daar heb ik contact gehad met de technische dienst. Zij hebben gecontroleerd of er contracten zijn met het buitenlandse netwerk. De Technische dienst heeft gecontroleerd of er afspraken zijn met het Poolse netwerk en dat is er. Ik zou dus zonder problemen sms moeten kunnen ontvangen. Maar je raad het al: nog steeds niks ontvangen.
Ik heb de sim kaart al een keer in een andere telefoon geplaatst maar ook dit bracht geen succes. Ook heb ik contact gehad met de Technische Dienst van HTC, maar aangezien ik de sms ook niet ontvang op een niet-htc toestel zijn problemen met mijn HTC Desire S uitgesloten.
Zo net heb ik in de laatste hoop nog een keer de Hi klantenservice gebeld en de man uitgelegd wat het probleem was en welke stappen ik al heb ondernomen. Deze man, kwam na gesprek met de technische dienst, terug met het antwoord dat zij niet weten waar het probleem in zit. Daar baalde ik wel flink van.
Nu las ik vandaag ook een bericht van Dhr. T. Wijkman in een ander topic (
viewtopic.php?t=13225 ) dat het nummerbehoud voor dit soort problemen kan zorgen. Nu is mijn vraag of ik van alle problemen verlost ben als ik een ander nummer in gebruik neem? Of zijn er nog andere mogelijke oplossingen voor dit vervelende probleem?
Groetjes,
Dhr. Langeman