Het is nu 25 mei 2013 23:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 23 aug 2011 17:30 
0% ontvangst
0% ontvangst

Vorige week is mijn abonnement bij KPN/Hi ingegaan. Voorheen was ik altijd tevreden over Vodafone, maar door een aantrekkelijke aanbieding bij de Hi winkel toch besloten van provider over te stappen. Omdat ik het makkelijk wilde houden met mijn contacten heb ik voor nummerbehoud gekozen.

Nu is sinds 18 augustus mijn nummer geporteerd van Vodafone naar Hi. Diezelfde dag is uiteraard ook mijn abonnement en contract bij KPN/Hi in gegaan. Ik merkte al snel dat ik met twee tal problemen te maken had. Probleem één was dat 3G niet werkte en probleem twee dat ik geen sms kan ontvangen van buitenlandse nummers. Na twee bezoeken aan de hi winkel en drie telefoontjes naar de klantenservice is het probleem met de 3G verholpen. Maar ik kan vooralsnog geen sms ontvangen van het buitenlandse nummer.

Vandaag ben ik ben de Hi winkel geweest. Daar heb ik contact gehad met de technische dienst. Zij hebben gecontroleerd of er contracten zijn met het buitenlandse netwerk. De Technische dienst heeft gecontroleerd of er afspraken zijn met het Poolse netwerk en dat is er. Ik zou dus zonder problemen sms moeten kunnen ontvangen. Maar je raad het al: nog steeds niks ontvangen.

Ik heb de sim kaart al een keer in een andere telefoon geplaatst maar ook dit bracht geen succes. Ook heb ik contact gehad met de Technische Dienst van HTC, maar aangezien ik de sms ook niet ontvang op een niet-htc toestel zijn problemen met mijn HTC Desire S uitgesloten.

Zo net heb ik in de laatste hoop nog een keer de Hi klantenservice gebeld en de man uitgelegd wat het probleem was en welke stappen ik al heb ondernomen. Deze man, kwam na gesprek met de technische dienst, terug met het antwoord dat zij niet weten waar het probleem in zit. Daar baalde ik wel flink van.

Nu las ik vandaag ook een bericht van Dhr. T. Wijkman in een ander topic ( viewtopic.php?t=13225 ) dat het nummerbehoud voor dit soort problemen kan zorgen. Nu is mijn vraag of ik van alle problemen verlost ben als ik een ander nummer in gebruik neem? Of zijn er nog andere mogelijke oplossingen voor dit vervelende probleem?

Groetjes,

Dhr. Langeman

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 aug 2011 18:56 
Beheerder
Beheerder

Is er een buitenlands nummer waar je geen sms van kunt ontvangen of zijn het er meerdere? Kunnen andere mensen wel smsen van dit of deze nummer(s) ontvangen? Dit om even zeker te weten dat er bijv. geen storing is bij die buitenlandse provider.

Is dat niet aan de orde, dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan je provider. Vraag ze eens of een ander nummer dit probleem zou kunnen oplossen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 aug 2011 19:20 
0% ontvangst
0% ontvangst

Bedankt voor de reactie. Ik kan deze avond niet controleren of andere Nederlandse nummers wel berichten kunnen ontvangen van dit buitenlandse nummer. Het gaat tevens om één specifiek buitenlands nummer. Ik heb geen andere buitenlandse connecties om te controleren of dit sms verkeer wel mogelijk is.

Het frapante is dat de technische dienst van KPN/Hi vandaag heeft geconstateerd dat sms verkeer wel degelijk mogelijk moet zijn met deze buitenlandse provider, maar mijn telefoon/sim-kaart deze sms berichten niet ontvangt. Lijkt mij dus echt een probleem met de sim-kaart.

Zojuist las ik ook een bericht dat het mogelijk is om je sim-kaart te resetten om dit soort problemen te verhelpen. Dit resetten moet echter wel gedaan worden door deze mensen van KPN/Hi. Een andere, naar mijn idee, mogelijke veroorzaker van het probleem kan zijn dat de portering niet goed is uitgevoerd.

Ik zal morgen de klantenservice om uitleg vragen over de mogelijkheden van nummer wisseling en de bovengenoemde twee handelingen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 aug 2011 21:35 
0% ontvangst
0% ontvangst

Ik heb exact hetzelfde probleem! Heeft de klantenservice van Hi voor een oplossing kunnen zorgen? Dan zou ik dat heel graag willen weten. Bedankt!

Gr. Iris

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]