Het is nu 26 jul 2014 08:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18 apr 2009 10:05 
0% ontvangst
0% ontvangst

gisteravond is helaas mijn schermpje kapot geknald, oftewel ik zie niet meer wat ik doe!

Sim-kaartje overgezet naar andere telefoon, maar tot mijn grote spijt zie ik dat ik niet alles op mijn sim-kaart had opgeslagen. Mijn vraag is dus hoe ik stap voor stap alles kan kopiëren van telefoon naar sim-kaart!

Thanks!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 apr 2009 11:00 
70% ontvangst
70% ontvangst

Hoi Olivier,

Je bedoelt de gegevens uit je telefoon naar de sim?
Daar kan niet alles op, dat weet je?
Alleen maar contactpersonen.
De overige gegevens kun je simpel via PC-suite ( dus met usb-kabel je telefoon verbinden met pc ) overbrengen naar een pc of andere telefoon. Er zijn ook bepaalde sim-lezers in de handel, waardoor je je contacten van je sim kan overbrengen naar pc en omgekeerd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 apr 2009 11:10 
0% ontvangst
0% ontvangst

ja ik bedoelde alleen de contactpersonen kopiëren van telefoon naar sim!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 apr 2009 12:50 
Moderator
Moderator

het grootste probleem is dat je alles kunt wijzigen naar hoe je het wil, zo kun je alle pictogrammen in het hoofdmenu verplaatsen de snelkoppelingen vernadern en de selectietoetsen aanpassen, helaas kan ik je niet zeggen hoe je bij jou telefoon in je telefoonboek komt vanwege de te wijzigen voorkeuren.

maar mocht je zeker weten hoe je nou precies in je telefoonboek moet komen dan moet je het volgende doen,

Linkerselectietoest (opties)
9 x beneden -> OK
1 x beneden -> OK
linkerselectietoets (opties)
4 x beneden -> OK
OK

Wacht tot je een pieptoontje hoort of anders ongeveer 5 a 10 minuten dan weet je zeker dat hij klaar is.

succes

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 apr 2009 13:12 
70% ontvangst
70% ontvangst

Dat is het snelste en makkelijkste te doen via PC-suite. Je zet de contacten dan in je (tijdelijke) telefoon en kunt via die telefoon weer de contacten op je sim zetten. Let op: het geheugen van de simkaart is beperkt, je kunt er vaak maar een max aantal contacten inzetten.

Sluit je telefoon aan op je pc middels de bijgeleverde USB kabel.
Open pc-suite ( de bijgeleverde software op cd ).
Ga in het beginscherm naar het pictogram 'contacten'.
Als het goed is zie je nu alle contacten uit je telefoon in dat scherm staan.
Met de optie 'bewerken>alles selecteren' en vervolgens kopiëren kun je alle contactpersonen tegelijk kopieren en opslaan op een door jou gewenste plaats. Dat kan dus een telefoon zijn, maar ook op een pc.

Ipv kopiëren kun je ook kiezen voor 'bestand>exporteren'. De contacten worden opgeslagen onder een 'csv' bestand. Dit bestand is dan gemakkelijk weer te importeren op dezelfde manier: pc-suite>contacten>importeren>....de opslaglocatie....
PC-suite is alleen te gebruiken voor Nokia's, daar dien je dus wel rekening mee te houden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 apr 2009 21:47 
0% ontvangst
0% ontvangst

bedankt voor de reactie, echter kon ik niet wachten met het wegbrengen van de telefoon. Kopiëren is niet meer gebeurd, maar verwacht dat de telefoon met slechts een nieuw scherm terug komt...dus gegevens staan er nog wel in waarschijnlijk! :)

Toch bedankt voor de moeite, en staat zeker opgeslagen onder mijn favorieten voor het geval dat het weer gebeurd.. :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 apr 2009 16:02 
70% ontvangst
70% ontvangst

Graag gedaan, succes.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur