Het is nu 19 mei 2013 14:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17 jul 2011 01:12 
0% ontvangst
0% ontvangst

hallo allemaal, ik heb een probleempje met mijn nokia n97 mini.
ik heb deze telefoon nml prepaid en moet dus maandelijks betalen voor mijn internet. Maar deze maand had ik besloten om mijn bloxs niet te verlengen.

Tot mijn grote verbazing is nu na een paar dagen al mijn beltegoed bankroet gegaan. Ik heb geen apps aanstaan die internet vereisen. Mijn gmail die ik geconfigureerd heb staat bij automatisch updaten uit.... En toch blijft hij blijkbaar internet verbinding maken.

HELP! Hoe zorg ik ervoor dattie dit niet doet?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jul 2011 11:05 
Beheerder
Beheerder

Lees even de andere topics hier door, want jouw probleem is niet nieuw. De truc is dat je de toegangspunten voor mobiel internet via Vodafone onbruikbaar maakt door er iets aan te veranderen. Je kunt dan niet meer mobiel internetten en maakt zo dus geen extra kosten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jul 2011 12:04 
0% ontvangst
0% ontvangst

ik heb ff rond gekeken en het een en ander gevonden over die toegangspunten

Maar dat is het gekke, ik ga op mijn telefoon naar Netwerk bestemmingen --> Internet maar alle toegangspunten heb ik bij "toegangspunt gebruiken" op "Na bevestiging" Staan. Dus dat zou betekenen dat hij geen verbinding meer moet maken met het internet, maar toch doet hij dit blijkbaar.

Wat is in dat menu eigenlijk het verschil tussen Toeganspunt en Internet?
Ik heb nu enkel bij Internet dingen aanstaan.

Zou het kunne helpen als ik bij Internet het toegangspunt verwijder? en dat ik dan de instellingen gewoon opnieuw aanvraag als ik weer internet blox aan heb gevraagd?

Ik heb ook nog wat gevonden over de roaming mode, heeft dat er mischien ook nog wat mee te maken?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jul 2011 15:52 
Beheerder
Beheerder

Toegangspunten verwijderen kan natuurlijk ook. Ik gaf de optie "onbruikbaar" maken, omdat je dan relatief snel de boel weer kunt wijzigen als je weer wel mobiel wilt internetten. Maar verwijderen kan ook.

Roaming mode is voor in het buitenland. Roamen betekent dat je gebruik maakt van een vreemd netwerk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jul 2011 16:05 
0% ontvangst
0% ontvangst

Morrigan schreef:
Toegangspunten verwijderen kan natuurlijk ook. Ik gaf de optie "onbruikbaar" maken, omdat je dan relatief snel de boel weer kunt wijzigen als je weer wel mobiel wilt internetten. Maar verwijderen kan ook.

Roaming mode is voor in het buitenland. Roamen betekent dat je gebruik maakt van een vreemd netwerk.

Ik heb nog wel een toeganspunt in "geen categorie" staan. Vodafone Live (voor internet dus.)
als ik dan weer blox besluit te nemen dan kan ik deze gewoon naar de categorie Internet verplaatsen en moet de boel weer naar behoren werken toch?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 jul 2011 19:35 
Beheerder
Beheerder

Ik ben er niet zeker van dat als je een toegangspunt laat staan onder Geen Categorie, dat je dan geen verbinding kunt mkaen met mobiel internet. Ik denk dat je toestel dan nog steeds online kan via 3G. Beter ook dit toegangspunt verwijderen.

Je kunt de instellingen opnieuw opvragen door het woordje Ja te smsen naar 1300 (=gratis).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]