Het is nu 24 mei 2013 21:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 23 dec 2010 16:09 
40% ontvangst
40% ontvangst

Beste forum leden,

Ik gebruik al sinds een tijdje de Samsung i8910 Hd, maar nu zou ik graag een telefoon willen met gratis navigatie. Nu zie je vaak dat de laatste telefoons van Nokia dit wel hebben. Nu zat ik te kijken naar de nieuwe Nokia n8, maar ik vind deze wel wat aan de prijzige kant, dus zat ik te denken aan de Nokia x6 met 32 gb.

Nu is de vraag kan ik de x6 beter kopen of mijn i8910 Hd nog houden? Of weet iemand misschien nog een betere oplossing voor een goede telefoon die wel gelijk is aan de i8910 Hd met gratis navigatie?

Ik hoor het graag, alvast bedankt voor de informatie.

PS: Zou de Nokia C7 misschien goed overeenkomen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 dec 2010 13:36 
Moderator
Moderator

De Nokia X6 is qua software zeker geen vooruitgang, als ik de verhalen rond het toestel zo hoor. Nokia toestellen zijn wel interessant als je het specifiek voor de navigatie wil gaan gebruiken.
De Nokia C7 lijkt mij dan wel een goede keuze, in ieder geval sowieso beter als de X6.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 jan 2011 22:02 
70% ontvangst
70% ontvangst

Je zou ook een Android-telefoon kunnen kopen. Dan kan je gratis navigeren met Google Maps. Daar heb je wel een databundeltje voor nodig, maar er zijn andere gratis navigatieprogramma's voor Android waarbij je kaarten vooraf op je telefoon kan zetten, net zoals bij Nokia/Ovi Maps.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 jan 2011 22:07 
Moderator
Moderator

Kan je de naam noemen van dat programma voor op Google Android, waarmee geen databundel nodig is? Zover ik weet, bestaat dat ,nu in ieder geval, nog niet,

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 jan 2011 00:16 
70% ontvangst
70% ontvangst

Navit kan het helemaal offline.

Overigens kunnen AndMap RMaps en OsmAnd het bijna offline. Kaarten en routes kan je preloaden, en dan heb je alleen een miniscuul beetje dataverkeer nodig als je van je geplande route afwijkt. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Google Maps, want die kan tegenwoordig ook kaarten cachen en gebruikt alleen een paar kilobytes data om je route te berekenen. Dat overleef je zonder databundel ook nog wel.

Maar als echt elke byte telt (b.v. in the middle of nowhere waar je helemaal geen bereik hebt): Navit. http://wiki.navit-project.org/index.php/Main_Page

Overigens is "gratis navigatie" eigenlijk een beetje misleidend als het om Nokia gaat. Je betaalt wel degelijk voor Ovi Maps, alleen zit de prijs onzichtbaar vestopt in de prijs van je telefoon. Eigenlijk net zoals met "gratis" telefoons i.c.m. een abonnement dus.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 jan 2011 13:16 
Moderator
Moderator

Die kende ik nog niet!
Ik zal hem ook eens gaan downloaden....
Maar... even helemaal on-topic:

als je een telefoon wenst, die totaal niet ook niet onderweg eventueel internet nodig kan hebben, is Nokia met haar Ovi Maps de beste keuze.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]