Het is nu 20 mei 2013 09:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 05 apr 2011 00:03 
0% ontvangst
0% ontvangst

Om mijn dochters blij te maken wilde ik een geheugenkaart in hun toestel (allebei Alcatel OT 650) plaatsen, daarbij heb ik per ongeluk de SIMkaart verwijderd en heel stom verwisseld geplaatst. Ook na goede plaatsing was het en bleef het resultaat : twee hele boze dochters want beide telefoons zeggen nu : SIMkaart niet geplaatst of onleesbaar !
Kortom niet meer bruikbaar, twee zeer verdrietige dochters want zoals de kenners aan het toestel kunnen zien zijn deze al een paar jaar oud en speciaal aangeschaft ivm veel kunnen en lage prijs.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen of zou een unlockwinkel nog wat kunnen doen hieraan ?
Graag reactie...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 apr 2011 16:19 
100% ontvangst
100% ontvangst

Hoe had je de simkaarten precies verwisseld ? De verkeerde simkaart in de verkeerde telefoon teruggeplaatst, of de simkaart in het geheugenkaartslot geduwd ? In het laatste geval is het goudkleurige chipje mogelijk beschadigd, dan werkt een sim niet meer en herkent de telefoon hem ook niet.
Misschien is de sim ook alleen maar vuil, poets hem eens op met een zacht doekje, misschien helpt dat wel. Maar dan is 't vreemd, dat ze 't allebei niet doen, de simkaarten zitten er ook niet ondersteboven in?

Wanneer alles vantevoren goed werkte en nu weer de juiste simkaart in elk toestel zit (ben je daar zeker van, bij 2 identieke telefoons?), kan 't probleem in ieder geval niet met een simlock te maken hebben.
De meeste unlockers repareren ook wel, aan een beschadigde simkaarthouder zouden ze misschien iets kunnen doen, hoewel dat mogelijk meer kost, dan 't toestel waard is.

Een defecte simkaart kan bij een abo vervangen worden, maar ik neem aan, dat 't om prepaid gaat, dan moet er een nieuw prepaid pakket gekocht worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 apr 2011 22:29 
0% ontvangst
0% ontvangst

Bedankt voot je reactie Marly, gelukkig bracht gsm-winkel/unlocker uitkomst !

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]