Het is nu 20 mei 2013 18:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 aug 2011 19:53 
0% ontvangst
0% ontvangst

Hoi,

Door onenigheid ben ik van plan mijn abonnement bij mijn provider per direct op te zeggen. Mijn abonnement loopt officieel nog anderhalf jaar. Even afgezien van of dit werkelijk gaat lukken, heeft er iemand ervaring met opzeggen van het contract na een geschil en overstappen naar een andere provider. Ik wil namelijk wel graag mijn nummer behouden, maar ik verwacht dat mijn huidige provider hier niet veel moeite in gaat steken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 aug 2011 10:41 
Beheerder
Beheerder

Misschien heb je hier nog wat aan? http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _telefonie

Zelf overigens geen ervaring mee! Ik heb al jaren dezelfde provider.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 aug 2011 13:17 
0% ontvangst
0% ontvangst

Handige site, maar heb geen antwoord kunnen vinden. Ik vraag me trouwens ook af of, ook al verbreek ik mijn contract bij m'n huidige provider, de garantietermijn op het toestel van twee jaar intact blijft.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 aug 2011 15:18 
Beheerder
Beheerder

Vraag is dus of je een geldige reden hebt om je contract te verbreken. Dat kan bijv. het geval zijn als je in een bepaald gebied dekking is beloofd en die dekking is er helemaal niet en komt er ook voorlopig niet.

Anders zijn er ook mogelijkheden om je contract af te kopen. Vaak moet je dan het resterende abonnementsgeld in één keer betalen.

Je zou Consuwijzer ook kunnen mailen om je vraag daar voor te leggen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 aug 2011 17:42 
0% ontvangst
0% ontvangst

De reden:

Ik heb mijn defecte iPhone4 een maand geleden opgestuurd naar T-Mobile ter reparatie. Hij was uitgevallen tijdens een software-update en ik noch de Apple store kreeg hem weer aan. Ik kreeg van T-Mobile bericht terug dat deze onherstelbaar beschadigd zou zijn en dat vochtschade is geconstateerd. Ik ging hier niet mee akkoord en heb mijn telefoon ongerepareerd teruggevraagd. Dit proces heeft door nalatigheid van verschillende klantenservice medewerkers een maand geduurd.
Eenmaal terug heb ik mijn telefoon voor de zekerheid aangesloten op iTunes en na een uur worstelen met foutmeldingen deed hij het weer als vanouds. Van vochtschade is niks te zien. Ook de Apple winkel in Utrecht kan geen vochtschade herkennen. Zij denken ook dat een foto, door T-Mobile opgestuurd om de vochtschade te bevestigen, niet van mijn toestel is gemaakt. Ik ben blij dat mijn toestel het weer doet, maar ik heb het gevoel dat men geprobeerd heeft mij te belazeren.
T-Mobile heeft, namens hun reparatiebedrijf SolidVision, geprobeerd mij 220 euro te laten betalen voor een omruiltoestel, terwijl mijn eigen toestel niet eens defect was. Ze hebben een onjuiste constatering vochtschade vastgesteld. Ook hebben ze een foto gestuurd die vermoedelijk niet van mijn toestel is gemaakt. Er is op verschillende manieren geprobeerd mij af te wimpelen. Blijkbaar heeft het bedrijf mijn telefoon niet eens op een pc aangesloten om te kijken of hij nog herkent wordt.
Ik ben mijn vertrouwen in T-Mobile compleet kwijt. Ik wil hierom graag mijn contract, dat nog anderhalf jaar loopt, laten ontbinden bij T-Mobile.

Ik heb net een mail gestuurd naar Consuwijzer waarin ik dit ook heb uitgelegd. Ik laat dit niet zomaar gebeuren.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]