|
Hou er inderdaad, zoals Morrigan al schreeef, rekening mee, dat AT Mobile een vrij onbekend merk is, waar weinig mensen eigen ervaring mee hebben, zodat vrijwel niemand je zal kunnen helpen, mocht je er onverhoopt eens een probleem mee hebben, van de Aldi hoef je natuurlijk al helemaal geen hulp te verwachten. Omdat je nog zo weinig ervaring met smartphones hebt, kun je misschien beter een toestel nemen, dat meer mensen hebben, zodat ook meer mensen je kunnen helpen, mogelijk ook een goed gebruikt exemplaar. Ook zou je die Aldi telefoon eerst eens in werking moeten kunnen zien, een 4.3 scherm is toch vrij groot, zit ook gewoonlijk in duurdere telefoons, bij een prijs van 179 euro, vraag ik me af, of het wel een scherm van goede kwaliteit is. Een wat kleiner scherm van betere kwaliteit is dan beslist prettiger om naar te kijken.
Wat de twee simkaarten betreft, je betaalt (en gebruikt) een databundel per maand, wat op het eind van de maand over is, vervalt, nieuwe maand = nieuwe bundel. Gebruiken, tot de bundel op is, komt alleen voor bij simkaarten voor internet-modems (dongles), niet voor telefoons. Volgens mij ben je beter af met een met een voordelig sim-only abo, met internet-bundel. Hou er ook rekening mee, dat Android telefoons, net als de meeste smartphones, zelfstandig online gaan, bijv. om apps te updaten, zonder, dat je er weet van hebt, veel beginnende smartphone gebruikers zijn zo al tegen hoge data-kosten aangelopen, zodat 't me toch beter lijkt, wanneer de actieve simkaart een internetbundel heeft. Dit zelfstandig online gaan kan natuurlijk uitgezet worden, maar wie net z'n eerste smartphone heeft, weet vaak nog niet precies waar dit in de settings te vinden is.
|