Het is nu 22 mei 2013 21:26

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Graag wat advies.
BerichtGeplaatst: 09 apr 2012 16:05 
20% ontvangst
20% ontvangst

Hoi allen.
Mijn 6 jaar oude telefoon begint op te raken en ik wil eigenlijk wel aan een nieuwe met, dit keer, internet erbij.
Mijn doel is.....
kunnen internetten,
als navigatie gebruiken (zonder dat ik internet op moet)
ik doe niet aan twitteren/facebook maar wel een wordfeudje op zijn tijd. (dit laatste doe ik nu op de pc)
ik wil 2 simkaarten kunnen gebruiken (1 voor de telefoon en de ander voor internet waarbij ik een data bundel koop en gebruiken kan tot die op is)
Apps downloaden
groot schermpje
en ook een beetje snel werkend.
Simlock vrij.
Onderstaande aanbieding komt op de markt voor 179€ met 2 jaar garantie.
------ http://www.nieuwemobiel.nl/Vergelijk/AT-Mobile-AT-AS43D -------
Ik ben totaal onbekend met de modernere vorm van telefonie/internet op een telefoon en vraag mij af of deze kan wat ik wil en/of het goedkoper en/of gelijkwaardiger kan met een ander merk.

Wie wil mij op weg helpen met advies.
Bedankt. Doei, Pmud.

Profiel  

Berichttitel: Re: Graag wat advies.
BerichtGeplaatst: 09 apr 2012 19:09 
Beheerder
Beheerder

Een goedkopere telefoon, snel en met offline navigatie is deze http://www.nokia.com/nl-nl/producten/telefoon/lumia710/

Het toestel dat jij noemde, daarvan vraag ik mij serieus af of dat wel op de markt gaat komen. AT Mobile brengt amper toestellen uit in Nederland en telt niet echt mee in telecomland.

En waarom wil je twee simkaarten? Bellen + internet kan uitstekend gecombineerd worden op één sim. Toestellen waar je twee sims in kan doen (dual sim) zijn er niet veel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 apr 2012 19:49 
20% ontvangst
20% ontvangst

Deze telefoon komt over twee weken bij de Aldi.
En kan ik, die niet zo veel wil gaan internetten maar wel de mogelijkheid wil hebben niet beter een aparte sim kaart hebben met een data abbo totdat die op is.
Een redelijke goede en goedkope abbo met bellen en internet kost per maand al gauw meer. Of heb ik het fout!
Bedankt alvast. Doei, Pmud.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 apr 2012 17:27 
Beheerder
Beheerder

Ik zie inderdaad de aankondiging nu: http://www.marketingtribune.nl/nieuws/a ... artphones/

En daar zit inderdaad een dual sim-telefoon bij. Dus dan zou je inderdaad voor twee aparte simkaarten kunnen kiezen. Het lijkt mij onhandig om twee aparte simkaarten voor te hebben, maar wellicht vind jij het wel ideaal.
Andere goedkope opties zijn bijv.:
http://www.hollandsnieuwe.nl/tv
http://www.tele2.nl/mobiel/abonnement/h ... tPeriod=12

Er zijn zoveel mogelijkheden wat dat betreft!

AT Mobile is klein en relatief onbekend merk. Dat betekent dat je hier minder over zult vinden en dat wellicht niet iedereen je kan helpen met vragen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 apr 2012 21:42 
20% ontvangst
20% ontvangst

Hoi Morrigan.
Bedankt voor je antwoorden en je alternatieven. Ik ben me bewust van het feit dat ik veel wil voor weinig geld.Op zich niet zo raar, toch? Ik heb het idee dat mijn voorgestelde telefoon kwalitatief meer in huis heeft dan je alternatieven. Ondanks de mooie prijs (14€ gedurende 24 maanden) die je voorstel met de Samsung galaxy Y is zie ik toch nog een 3 inch scherm. En ik wil graag wat groter. (oogjes worden wat minder, ahum)
Je zegt niet echt gecharmeerd te zijn van het gebruik van 2 sim kaarten, wat ik me kan voorstellen. Dus ik heb bij mijn huidige provider (simpel, ja sorry voor de naam maar al 6 jaar geen problemen mee gehad) is gekeken. Ik zie dat daar voor iedere 250 mb 2,50€ moet worden betaald. Zou ik zo via "mijn simpel" kunnen instellen. Geen gezeur van overschrijven o.i.d.. In een zucht gedaan.
Daarom nu mijn vraag. Heb jij enig idee wat ik daar voor snelheid mee kan verwachten. Heb je daar ooit iets over gehoord of zal ik een nieuw onderwerp openen met deze simpel vraag in de hoop dat er anderen zijn die dit dan lezen? Kun jij me nog meer wijsmaken?
Doei, Pmud.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 apr 2012 22:06 
100% ontvangst
100% ontvangst

Hou er inderdaad, zoals Morrigan al schreeef, rekening mee, dat AT Mobile een vrij onbekend merk is, waar weinig mensen eigen ervaring mee hebben, zodat vrijwel niemand je zal kunnen helpen, mocht je er onverhoopt eens een probleem mee hebben, van de Aldi hoef je natuurlijk al helemaal geen hulp te verwachten.
Omdat je nog zo weinig ervaring met smartphones hebt, kun je misschien beter een toestel nemen, dat meer mensen hebben, zodat ook meer mensen je kunnen helpen, mogelijk ook een goed gebruikt exemplaar.
Ook zou je die Aldi telefoon eerst eens in werking moeten kunnen zien, een 4.3 scherm is toch vrij groot, zit ook gewoonlijk in duurdere telefoons, bij een prijs van 179 euro, vraag ik me af, of het wel een scherm van goede kwaliteit is. Een wat kleiner scherm van betere kwaliteit is dan beslist prettiger om naar te kijken.

Wat de twee simkaarten betreft, je betaalt (en gebruikt) een databundel per maand, wat op het eind van de maand over is, vervalt, nieuwe maand = nieuwe bundel. Gebruiken, tot de bundel op is, komt alleen voor bij simkaarten voor internet-modems (dongles), niet voor telefoons.
Volgens mij ben je beter af met een met een voordelig sim-only abo, met internet-bundel. Hou er ook rekening mee, dat Android telefoons, net als de meeste smartphones, zelfstandig online gaan, bijv. om apps te updaten, zonder, dat je er weet van hebt, veel beginnende smartphone gebruikers zijn zo al tegen hoge data-kosten aangelopen, zodat 't me toch beter lijkt, wanneer de actieve simkaart een internetbundel heeft. Dit zelfstandig online gaan kan natuurlijk uitgezet worden, maar wie net z'n eerste smartphone heeft, weet vaak nog niet precies waar dit in de settings te vinden is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 apr 2012 22:42 
20% ontvangst
20% ontvangst

Bedankt, Marly.
Ik wordt me er steeds meer van bewust dat een bundel logischer is. Blijft alleen de vraag over of ik dat red bij mijn huidige telefoon provider, simpel. Hij bied een down van 384 en een up van 64. Is dat goed genoeg? Of moet ik dan naar een ander (waarbij ik dan ook van telefoon provider moet veranderen) die een sneller internet aanbod heeft. Let wel! Ik zit niet op mijn centen maar vertik het om een abbo te nemen van 35 of 40€ p/m. Ik bel nu 200min voor 5 euro en kan dan internetten (in een bundel zoals ook jij voorstelt) voor 500mb voor de prijs van 10€. Dus 15€ bij elkaar.
Graag je advies.
Groet, Pmud.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 apr 2012 10:06 
Beheerder
Beheerder

Ik denk dat dit een prima aanbod is. Dat het internetten op een telefoon trager gaat dan op de pc is niet zo erg; het gaat hier ook om veel kleinere bestanden die gedownload worden. Ik zou gewoon lekker bij Simpel blijven dan. Zeker als de provider je nu zo goed bevalt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 apr 2012 17:42 
20% ontvangst
20% ontvangst

Uiteindelijk niet gekocht want het spul was al weg. Neemt niet weg dat ik ook nu nog achteraf twijfel of ik er goed aan doe er eerst zelf een te kopen.
Koop ik er eerst zelf eentje, ongeveer van 180€, en koop ik er dan later een betere abbo bij dan die van simpel, dan heb je, met mijn wensen rekening houdend, (telf, internet -250/500mb of onbeperkt - en bellen - 200 min- )niet een goed abbo voor (420€ - 180€ = 240€ :24€=10€ p/mnd. Ja, natuurlijk wel die van simpel maar die is dan ook wel erg langzaam.
Dan kan ik net zo goed een kant en klare aanbieding nemen
In principe heb je dan een telf. met betere prestaties en sneller internet.
Mits je van beide situaties uitgaat van een contract over 2 jaar of eerst zelf telf kopen+ abbo over twee jaar.
Oftewel. Ik heb er ongeveer 420€ per 2 jaar voor over. Dus ik moet zoeken naar een telf+internet/bellen van ongeveer 17,50€ p/mnd.
Ik ben er nog niet uit. Ik wil teveel voor weinig, denk ik. Ahum.
Heb geduld met mij, a.u.b.
Doei, Pmud.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]