Het is nu 21 mei 2013 11:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mijn eerste smartphone
BerichtGeplaatst: 17 jun 2012 20:18 
0% ontvangst
0% ontvangst

Eindelijk is het dan zover, ik zit er serieus aan te denken om een smartphone aan te schaffen. Ja, het bestaat nog, iemand die nog een nokia uit de vorige eeuw heeft, zonder camera, internet en nog nét iets dat op een kleurenscherm lijkt ;). Maargoed, ook die telefoon begint kuren te vertonen en nu kan ik twee dingen doen. Of het goedkoopste mobieltje zonder fratsen kopen voor iets van 80 euro en niets veranderen. Ik merk in mijn omgeving echter dat vrienden sneller en gemakkelijker contact hebben via een smartphone. Ik heb voordelen nog niet echt gemist, gewoon omdat ik niet beter weet. Ik zie echter wel opties van een smartphone voorbij komen die handig lijken! Ik hoef geen eindeloze hoeveelheid aan mogelijkheden, maar vooral een degelijk toestel voor iemand die aan "smartphonen" begint.

Nou heb ik rondgekeken en ik schrok van de hoge abonnement kosten :o. Ik vroeg me af waarom veel mensen rond de 30 euro per maand betalen, 2 jaar aan een contract vastzitten en uiteindelijk veel meer betalen dan het toestel waard is? Via jullie site ben ik bij de HTC Desire C gekomen, een toestel dat voor ongeveer 200 euro los te koop is. Nu heb ik een sim-only abbo van rond de 7 euro (250 bel/sms) bij Ben. Ik kan daar een internetbundel van 500 mb p/m voor 8 euro (na 6 maanden 10 euro) bij doen. Wat maakt dat ik uiteindelijk rond de 17 euro kom voor bel/sms/internet. Per maand opzegbaar.

Voordat ik zomaar wat ga aanschaffen... graag van jullie een reactie op mijn idee. Is de HTC desire C een degelijk en gemakkelijk toestel? Is het verstandig dat toestel los te kopen met een sim-only abbo? Of raden jullie toch een combinatie aan? Heb ik genoeg aan 500 mb internet, of is bv. 250 mb al zat voor een beetje mail/facebook/surfen? Een boel vragen, maar ik ben dan ook echt een leek op dit gebied :D

Groet :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 18 jun 2012 17:35 
Beheerder
Beheerder

Ik denk dat je er heel verstandig aan doet om je huidige abonnement te behouden, hier een internetbundel bij te nemen en een los toestel. Je zit dan nergens aan vast en als je telefoon je niet bevalt, kun je hem altijd nog weg doen!

Ik zou altijd beginnen met een bundel van 250mb. Voor de meeste mensen is dit ook ruim voldoende. Zeker als je je telefoon ook nog verbindt met wifi.

De toestellen van HTC zijn in mijn ogen heel degelijk en gebruikersvriendelijk. Hoe dat precies zit met dit type, weet ik (nog) niet want dit toestel is nog maar net uit. Maar ik denk dat het een prima keuze is voor je eerste smartphone.

Als je je toestel hebt gekocht, installeer dan eens de app MB-meter van KPN (is met elke provider te gebruiken, is niet gebonden aan KPN!). Je kunt hier heel gemakkelijk zien wat je per maand aan mb's 'verstookt'.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 jun 2012 22:42 
0% ontvangst
0% ontvangst

Hallo Hellogsm,

bij de kijkshop is de desire momenteel in de aanbieding bij een abonnement van 14 euro per maand. het toestel krijg je gratis...

http://www.kijkshop.nl/producten/61-421/abonnementen/

dan zou je je abonn. bij ben op moeten zeggen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 jun 2012 01:43 
0% ontvangst
0% ontvangst

Bedankt voor je reactie! Als ik het goed begrijp kan ik dus bijvoorbeeld thuis via mijn telefoon gebruik maken van het draadloze netwerk. Of als ik bijvoorbeeld ergens ben waar gratis Wifi is?

Ik heb nog wat rondgekeken en het viel me op dat mensen commentaar hebben over de hoeveelheid Mhz (600). Dat "men" vindt dat het wel minstens 800 moet zijn om fatsoenlijk iets met een mobiel te kunnen. Ik heb echter geen idee? Ik ben in eerste instantie alleen van plan de telefoon te gebruiken voor het af en toe bekijken van facebook, whatsapp en af en toe wat overig internetverbruik.

De nieuwprijs is ong. 200 euro. Ik hoop wel dat als ik 'm ga kopen, het een toestel is dat over een paar jaar nog steeds prima functioneert, want ik ben niet iemand die snel zomaar weer een nieuwe gaat kopen.

Eventueel advies over andere toestellen waarvan jullie denken dat die ook geschikt zouden kunnen zijn is trouwens ook welkom!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 jun 2012 02:43 
0% ontvangst
0% ontvangst

Nog even een toevoeging op mijn vorige bericht over het advies rondom andere telefoons. Voor ongeveer 30 euro meer kan ik bijvoorbeeld ook een Samsung Galaxy Ace Plus kopen. Dan heb ik ipv 600 Mhz een processor van 1Ghz. Verder zie ik kleine verschillen. De Samsung heeft bijvoorbeeld een camera met flits, iets betere batterij, en iets groter scherm. Daar tegenover heeft de HTC desire C 4gb intern geheugen en Android 4.0 tegenover 3gb en versie 2.3 bij de Samsung. Tja.... zeg het maar :D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]