Het is nu 22 mei 2013 18:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 aug 2012 14:58 
0% ontvangst
0% ontvangst

Wie o wie heeft een idee...

Ik ben in het bezit van een Samsung galaxy Naos i5801, van origine een Frans toestel uitgegeven door Orange FR.

Het probleem wat ik met deze telefoon heb is dat hij wel werkt, in ieder geval op het KPN en Simyo netwerk, maar dat de soft- en/of firmware van Orange verder roet in het eten gooit. Uiteraard valt de taal in te stellen in NL, maar bijvoorbeeld apps downloaden in de appstore of het internet op (via mobiel netwerk en wifi) werken niet, omdat de telefoon automatisch contact legt met de Franse Orange site. en die geeft weer na enige tijd een time out.

Wat ik dus zou willen is die Orange cr*p verwijderen en een "normale" Nederlandse soft- en/of firmware installeren zodat de telefoon werkt zoals een gewone.

Nu ben ik al drie dagen bezig op forums en internetsites om een oplossing te vinden maar tot nu toe te vergeefs.

Zijn er mensen die mij kunnen helpen?!

Alvast bedankt!

Mvg, Hnky69

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 aug 2012 17:14 
Beheerder
Beheerder

Ik denk dat het vrij lastig wordt, maar wat je eens zou kunnen proberen, is informeren bij een unlocker of zij er iets mee kunnen. Unlockers kunnen over het algemeen veel meer dan alleen een simlock verwijderen. Vaak hebben zij ook de nodige tools om bepaalde firmware er ergens op te zetten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]