Het is nu 03 sep 2014 00:40

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06 sep 2005 11:38 
30% ontvangst
30% ontvangst

Ik he been Samsung Z500V. Ik heb de sim-blokkering aan gezet. Maar ik ben de code vergeten! Ik heb de code vergeten omdat de telefoon alleen naar de sim-wachtwoord als ik een ander simkaart inzet. En nu kan ik geen andere simkaart gebruiken. Ik heb ook geprobeert met de fabrieksinstellingen maar de telefoon vraagt nog steeds naar de sim-wachtwoord! Wat kan ik doen?
Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 sep 2005 12:10 
Beheerder
Beheerder

Dat is inderdaad een lastig probleempje. Ik neem aan dat je de standaard codes (0000, 12345, 1234 etc) al geprobeerd hebt...

Je zou bij een Simlock verwijderaar kunnen vragen of zij er iets aan kunnen doen, gezien het in principe een vorm van een simlock is...

Groetjes,

Tim WIjkman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 sep 2005 13:10 
30% ontvangst
30% ontvangst

GSM Helpdesk Nederland schreef:
Dat is inderdaad een lastig probleempje. Ik neem aan dat je de standaard codes (0000, 12345, 1234 etc) al geprobeerd hebt...

Je zou bij een Simlock verwijderaar kunnen vragen of zij er iets aan kunnen doen, gezien het in principe een vorm van een simlock is...

Groetjes,

Tim WIjkman

Ik weet zeker dat het niet met simlock te maaken heeft! Want als het een simlock was vraag de telefoon normal niet naar de code! Ik kan alleen de UTMS kaart van de abonnement gebruiken dan vraagt de telefoon niet naar de code! Alleen als ik de Vodefone prepaid in doe. De code is 4 t/m 8 cijvers. ik dacht meschien kan ik een nieuwe sofware opzetten. Maar dan ben ik de gegevens kwijt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 08 sep 2005 19:28 
0% ontvangst
0% ontvangst

hoi ga aub niet zelf wat proberen als je wat fout doet ben je zo ie zo je fabrieks garantie kwijt. mijn z500 sloeg vast op het software en is nu door mijn verkoper opgestuurt naar samsung.
ga naar je verkoper je heb nog garantie.
als je en vodafone gsm hebt kun je geen andere simkaarten gebruiken
deze sim wachtwoord is daar de beveiling van.
toets je nu de verkeerde code slaat je gsm vast.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 sep 2005 17:15 
30% ontvangst
30% ontvangst

marcel1968 schreef:
hoi ga aub niet zelf wat proberen als je wat fout doet ben je zo ie zo je fabrieks garantie kwijt. mijn z500 sloeg vast op het software en is nu door mijn verkoper opgestuurt naar samsung.
ga naar je verkoper je heb nog garantie.
als je en vodafone gsm hebt kun je geen andere simkaarten gebruiken
deze sim wachtwoord is daar de beveiling van.
toets je nu de verkeerde code slaat je gsm vast.

dat kan normal wel! Dat heeft niet te maaken met sim lock! Als het sim lock is kun je wel andere vodafone kaarten in! Ik heb de optie zelf aan gezet onder menu 9-8-2! Ik denk dat ik bij vodafone de software moet overschrijven want mijn samsung is een vodafoen live toestel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2005 19:29 
30% ontvangst
30% ontvangst

Lynx schreef:
Je zegt dat je de optie zelf aan hebt gezet dan is het neem ik aan de toetsel code! Bij Samsung telefoons was dat dacht ik 8 keer 0 dus: 00000000

Dat is niet de toestelcode! kijk in de handleiding van z500 op pagina 87. Sim-blokkering heb ik aan gezet. dus het is niet de toestel-code.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 sep 2005 21:36 
30% ontvangst
30% ontvangst

Yellbell schreef:
"Simblokkering is de blokkering die voorkomt dat je een andere simkaart in je toestel kunt stoppen". Met andere woorden: pas na het invoeren van de juiste code, krijgt je andere sim "toegang" tot je telefoon. Dit maakt je toestel "onbruikbaar" indien hij gestolen wordt en er een andere simkaart in gestopt wordt. Op Nokia toestellen is dit de "beveiligingscode".

Ik heb twee samsung toestellen, waarbij ik de simblokkering ook heb aangezet. In mijn geval was bij mij de standaard code 0000 of 1234 (Samsung SGH-2400 en Samsung T100, oude modellen dus). Ik heb toen zelf die code gewijzigd. Ik was op een gegeven moment de code ook kwijt en heb hem toen net zo lang ingevoerd totdat ik de juiste had gevonden, het toestel blokkeerde dus niet... Ik weet niet of dit bij jouw toestel wel het geval is, maar mogelijk helpt het ;-)

Groetjes,

Yellbell

Ik heb meer dan 50 verschillende code ingevoert. Maar noch niet blokeert. Ik heb de 50 verschillende code met de huldige sim ingevoert, omdat ik het willte uitschakkelen. Dus niet igevoert met en ander sim kaart. Nu weet ik echt niet meer welke code ik zou invoeren het kan 4 tot met 8 cijfers zijn. Dus veel moglijkheden. Dus tot ik de code heb ben ik warschijnlijk 280 jaar ouder als alle code van 0000 t/m 99999999 uitprobeer dus 1000 cobenatie per dag!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 sep 2005 22:14 
Beheerder
Beheerder

Laatste redmiddel is wellicht toch om een telefoontje te wagen naar een simlock verwijderings bedrijfje... Deze beschikken vaak ook over software om dergelijke code's uit te lezen cq. ongedaan te maken. Ik zie anders niet echt een andere oplossing :oops:

Groetjes,

Tim Wijkman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 sep 2005 20:06 
30% ontvangst
30% ontvangst

GSM Helpdesk Nederland schreef:
Laatste redmiddel is wellicht toch om een telefoontje te wagen naar een simlock verwijderings bedrijfje... Deze beschikken vaak ook over software om dergelijke code's uit te lezen cq. ongedaan te maken. Ik zie anders niet echt een andere oplossing :oops:

Groetjes,

Tim Wijkman

Maar vervalt da geen garantie? :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 13 sep 2005 20:31 
Beheerder
Beheerder

Dat kun je vragen, met deze actie verwacht ik van niet... Simlock verwijderen wel, maar dit is meestal een kwestie van uitlezen, kan dus geen kwaad voor je toestel.

Groetjes,

Tim Wijkman

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur