Het is nu 25 mei 2013 19:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: iPhone 3GS of HTC HD2?
BerichtGeplaatst: 24 feb 2010 20:43 
0% ontvangst
0% ontvangst

Hallo,

Ik heb een enorme twijfel, namelijk het volgende:

Ik heb nu een HTC Touch Diamond (eerste versie) en mijn abonnement loopt in juni af. Tijd voor iets nieuws dus!
Ik heb het een en ander al een beetje uitgezocht, waarbij ik dus tot de conclusie kwam dat het een HTC HD2 moet worden of een iPhone 3GS. Ik kom er alleen niet meer uit welke beter is.

Wat vind ik de nadelen van mijn huidige HTC:
- Ik heb tot op heden nog geen goede manier gevonden om hem te synchroniseren met mijn Mac (Macbook Pro van de nieuwste generatie met Snow Leopard 10.6.2)
- Het toestel is heel erg traag, vaak opent ie applicaties e.d. zo sloom dat het vaak al niet meer nodig is
- De hardwareknoppen op het toestel werken vaak niet, kan drukken wat je wilt maar hij reageert er gewoon niet op
- Accu is een drama, zodra hij s' nachts wordt opgeladen dan is hij rond 15.00 uur weer leeg zonder dat ik er bijzondere dingen mee doe (paar smsjes, paar telefoontjes en afentoe de tijd kijken)
- Programma's lopen zonder reden vast, zo is de telefoonfunctie vaak niet bereikbaar. Toestel slaat compleet op hol waarna een reset dmv de batterij eruit halen noodzakelijk is
- Gebeurd soms dat hij een sms niet wil verzenden ookal is het bereik voldoende. Het toestel uit en weer aanzetten helpt.

Dat de iPhone op deze punten beter scoort ben ik wel verzekerd van (m.u.v. de accu, alhoewel de accu denk ik wel beter is dan in mijn HTC), mijn vraag is dan ook: Is het slim om weer een HTC te nemen en scoort de HD2 dus beduidend beter dan mijn HTC?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 feb 2010 20:14 
Moderator
Moderator

Ik had wel een leuke discussie hierover op de iPhoneclub. Het is allemaal zeer persoonlijk. Dus elk persoon heeft verschillende ervaringen en plus / minpunten met deze platforms. Uiteraard zitten er veel 'fanboys' op het iPhoneforum dus... ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 13:30 
Moderator
Moderator

Misschien kan je beter wachten op de nieuwe reeks die HTC over gaat komen, namelijk de HTC Desire met Android 2.1 of HTC HD Mini, of de HTC Legend.
Anders zou ik eventueel gaan voor de iPhone 3GS.

Je kan de review van de HTC HD2 hier vinden, ik heb hem namelijk als reviewtoestel gehad:
http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=4642

De review van de iPhone 3GS is hier te vinden:
http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=4151

GR Stefan

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 19:55 
0% ontvangst
0% ontvangst

Hee Stefan,

Hartstikke bedankt voor het meedenken, die reviews had ik al gelezen inderdaad. Erg goed!

De vraag die bij mij omhoog borrelt is, waarom moet ik wachten op de nieuwe HTC's en niet op de nieuwe iPhone?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 20:40 
Moderator
Moderator

De nieuwe HTC modellen zijn echt het nieuwste van het nieuwste, ik verwacht ondermeer een betere camera dan in de HD2, die ik slecht vondt...
Ook verwacht ik dat kleine bugs weg zijn en de alles van het toestel gewoon beter wordt en is....
Ook in de toekomst zou het in het voordeel kunnen zijn, ivm updates. Hoewel dit voor de HD2 ook net zo goed zou kunnen zijn.
Persoonlijk vindt ik de nieuwe HTC modellen mooier vormgegeven, de HTC HD2 is opzich een zwaar groot bakbeest.

De nieuwe iPhone... het zou zomaar kunnen dat ie dit jaar nóg niet in de winkels ligt... eht is nog niet bekend of hij überhaupt komt, hoewel ik zelf van wel denk, maar ik verwacht hem de komende maanden niet. Ik heb nog geen idee eigenlijk wanneer wel....

Je zou ook voor de Google Nexus One kunnen gaan, die in juni zou komen: zie hier
'
Maar de HTC Desire is in feite hetzelfde. Het is net wat je wilt... Android of Windows Mobile.
Persoonlijk gaat mijn voorkeur sterk naar Android, het werkt soepel en snel en kan veel dingen tegelijk aan.

Als je voor Android gaat en je wilt dan HTC dan zou ik de Legend of de Desire nemen.
Maakt het merk voor een Android toestel niet uit? Dan zou ik zeker wachten op de Sony Ericsson Xperia X10, met ondermeer Timescape en Mediascape.
Je kan ook voor de LG GW620 gaan, zie daarvoor de vandaag gepubliceerde review.

Als je een Windows Mobile toestel wilt dan zou ik de Samsung i8000 Omnia II nemen.
Maar dit ligt natuurlijk helemaal aan je wensen. Het was even een voorbeeld.

De iPhone 3GS heeft toch een batterij die niet heel super is.
En kan uit zichzelf niet veel taken tegelijk aan.

Succes met kiezen!
En mocht je nog vragen hebben , hoor ik het graag!

Gr Stefan

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 20:41 
100% ontvangst
100% ontvangst

Als je voor zakelijk kies ga je voor een HTC.
Ben je meer iemand die van muziek , youtube houd ga je voor de iPhone.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 21:02 
0% ontvangst
0% ontvangst

Hee Stefan,

Sorry, maar aan die informatie heb ik vrij weinig. Het probleem blijft ontstaan dat synchroniseren moeilijk of nauwelijks mogelijk is met een toestel van Windows in combinatie met mijn Mac. Volgens mij ben jij duidelijk vóór HTC en Windows, ik dus totaal niet.

Windows heb ik een hekel aan, op de pc's vooral. HTC had ik niks op tegen, maar nu ik een jaar die Touch Diamond heb ik er wel een duidelijke nare nasmaak van gekregen.
Mijn vraag was dan ook, gezien deze HD2 zo'n topper schijnt te zijn, of HTC daarmee daadwerkelijk de strijd aan is gegaan met de iPhone en of dat deze aan het winnen is.

Van jou krijg ik alleen maar nóg meer toestellen te zien wat mij in verwarring brengt, het zijn namelijk ook totaal niet de telefoons die ik zoek. Ik zoek een tussenweg tussen een multimedia en een zakelijk toestel en ik denk dat ik daarmee met de iPhone of de HD2 aardig goed zit. En het is misschien een beetje een cliché, maar gezien ik het budget ervoor heb zoek ik ook een telefoon met een beetje status. Een LG o.i.d. valt wat mij betreft op dát punt er duidelijk buiten. Het is puur dat ik dus wil weten of deze HD2 mij niet tegen gaat vallen in verband met bovenstaande nadelen van mijn huidige HTC.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 feb 2010 21:09 
Moderator
Moderator

Sorry voor mijn grote aantal keuzes die ik voorstel,

Even wat ik nog wilde zeggen; Windows Mobile is juist níet mijn keuze :-)
HTC... daar heb ik niet heel veel mee opzich.

Als je puur wilt kiezen tussen HD2 en iPhone zou ik toch persoonlijk voor de iPhone gaan.
Misschien zou je de 2 toestellen met http://www.gsmhelpdesk.nl/compare1.php kunnen vergelijken.
Het blijft toch een persoonlijke keuze.

De iPhone is een stuk lichter.
Ik denk dat de iPhone de combinatie van multimedia en zakelijk (vooral door de applicaties) het meeste waarmaakt.

Gr Stefan

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 feb 2010 04:19 
100% ontvangst
100% ontvangst

@Chorro:
Wanneer ik je posts zo lees, denk ik, dat je, misschien in je onderbewustzijn, allang voor de iPhone gekozen hebt, waarom zou je anders de iPhone vergelijken met een twee jaar oud toestel (jouw Diamond) en niet met een van de nieuwere HTC modellen ? Immers, HTC heeft niet stilgezeten in de tussentijd, integendeel, het is momenteel een van de meest innovatieve merken en de HD2 is dan ook duidelijk beter, dan de oude Diamond.

Zakelijk gezien zijn de Windows Mobile toestellen het beste, omdat de systemen bij de meeste bedrijven en instanties ook Windows-based zijn. Maar wanneer jij niet hoeft te synchroniseren met pc's op het werk, maar alleen met je eigen Mac, is dat voor jou niet van belang.

Een dergelijke keuze is, zoals kokkie al schreef, heel persoonlijk, zo zou ik in dit geval aan de HTC de voorkeur geven en iemand anders misschien weer aan een Samsung, Nokia of Blackberry. En uit jouw posts blijkt overduidelijk, dat je het liefst een iPhone zou nemen, dan hoef je niet te wachten tot een van ons je dit adviseert en kun je dat toch gewoon doen ?

Overigens grappig, dat je de term "status" gebruikt, die heb ik al jaren niet meer gehoord m.b.t. mobiele telefoons, omdat, door de subsidies van de providers, tegenwoordig 14-jarigen al met de nieuwste smartphones (ook de iPhone) lopen, die je immers i.c.m. een 2-jarig abonnement, gratis of met een zeer redelijke bijbetaling kunt krijgen.
Wanneer je als volwassene met een baan dezelfde telefoon hebt, als een tiener met een krantenwijk, zie ik niet, hoe je daarmee "status" kunt verwerven :lol:
Volgens mij is een mobiele telefoon allang een gebruiksvoorwerp geworden, een exemplaar met "toeters en bellen" is natuurlijk ook een beetje een "speeltje" voor gadget-fans, maar zeker geen statussymbool.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 feb 2010 16:28 
Moderator
Moderator

@Marly
De iPhone is tegenwoordig nog steeds een status symbool onder de kiddo's...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 feb 2010 22:11 
0% ontvangst
0% ontvangst

Jammer dat dit forum blijkbaar niet bedoeld is om mensen te helpen.

Er wordt totaal niet ingegaan op mijn vraag, continue wordt eromheen gedraaid en wordt mij nóg meer in verwarring gebracht. Mijn inziens totaal niet de bedoeling van een forum waarvan je normaal gesproken kan verwachten, vooral van moderatoren, dat men je helpt en niet nog verder van huis helpt. Om nog maar te zwijgen over de manier van omgaan, waarom zou ik een zogeheten 'kiddo' zijn alleen omdat ik een telefoon zoek van een vrij hoge klasse?! Is dit de sociale manier van omgaan zoals mij een jaar of 20 terug is geleerd? Nee, totaal niet. Mij is nog altijd geleerd een oordeel over iemand te hebben zodra je de desbetreffende persoon kent!

Jammer, erg jammer maar vooral onprofessioneel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 feb 2010 23:15 
Beheerder
Beheerder

Ik kijk daar toch iets anders tegenaan. Kokkie meldt dat de iPhone volgens hem een statussymbool is onder kiddo's. Hij heeft daarmee niet gezegd dat dit betrekking heeft op jou.

Verder heb ik ook wel een aantal goede adviezen gezien.

En voor wat betreft het synchroniseren met een Mac? Dat gaat met geen enkele telefoon zo goed als met een iPhone. Ik geloof nooit dat dat soepel gaat werken met een HTC. Kortom, ik zou zeggen: neem een iPhone!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 28 feb 2010 23:40 
0% ontvangst
0% ontvangst

Kijk, Morrigan. Aan jou heb ik wat!

Iemand die gewoon heel simpel een antwoord geeft op mijn vraag en er geen andere toestellen en merken bij gaat betrekken!

Het klopt dat het van kokkie anders bedoeld kan zijn, echter in deze contekst is dat niet het eerste waar ik vanuit ga. Het feit dat ik de iPhone enigszins zie als statussymbool, wat in die zin en in mijn ogen niet geheel raar is, bestempeld hij met het feit dat dat eigenlijk alleen onder 'kiddo's' voorkomt.

Morrigan, nogmaals dank voor het simpele maar doeltreffende advies!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 maart 2010 00:55 
Moderator
Moderator

Uiteraard gaat het synchroniseren van een iPhone met een Mac perfect. Daar zijn het Apple producten voor. Een Windows Mobile device synchroniseerd uiteraard het beste met een windows PC.

@Chorro
Ik als 'volwassene' zie de iPhone niet als een statussymbool. Ik word er persoonlijk niet warm of koud van als iemand zijn iPhone 'showt'. De iPhone is voor mij gewoon een simpel te bedienen toestel. Ik ben leider van een voetbal jeugd elftal en die 'kiddo's' zien de iPhone als het 'status' toestel van het moment. Kiddo is maar een term, zo noem ik tenminste de jeugd en die noemen mij op zijn beurt 'ouwe'.

En de link die ik hier boven plaatste staat al een aantal punten beschreven die jij in je eerste post beschreef. Het leek me niet nodig om het hier weer (copy/past) te plaatsen. Er zijn zat iPhone gebruikers waarbij hun toestel ook wel eens last heeft van 'storingen'. Uiteraard niet zo vaak als bij een WM toestel. Voor de batterijduur moet je zekers geen iPhone kopen, dat is zekers niet zijn sterkste punt.

Maar zoals ik al eerder schreef, de persoonlijke voorkeur / afwegingen zijn voor ieder persoon verschillend.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 maart 2010 04:56 
100% ontvangst
100% ontvangst

@Chorro:
Wanneer je goed had gelezen, had je gezien, dat kokkie niet op jou reageerde, maar op mijn post, waarin ik mijn verbazing uitte, over het feit, dat iemand in de huidige tijd, waarin iedereen de duurste smartphones gratis of goedkoop bij zijn abo krijgt, nog meent, status te kunnen ontlenen, aan het bezit van een "dure" telefoon.
Als reactie op deze post merkte kokkie (terecht) op, dat dit onder jongeren (tieners, kids, whatever) wel nog het geval is.

Overigens kopen mijn man en ik, als gadget-fans, allebei gemiddeld twee keer per jaar een nieuwe telefoon, maar enkel en alleen, omdat we dat zelf leuk vinden, niet om ermee te "patsen".

Er bestaan trouwens telefoons, die veel duurder zijn, dan een iPhone, o.a. van het merk Vertu.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 maart 2010 14:35 
Beheerder
Beheerder

Offtopic:

Citaat:
Er bestaan trouwens telefoons, die veel duurder zijn, dan een iPhone, o.a. van het merk Vertu.

Vertu is onder de 'moterkap' vaak gewoon een Nokia! Je betaalt dus voor het dure jasje eromheen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 maart 2010 15:09 
100% ontvangst
100% ontvangst

Morrigan schreef:
Offtopic:

Vertu is onder de 'moterkap' vaak gewoon een Nokia! Je betaalt dus voor het dure jasje eromheen!

Zeker is het een Nokia, en wat voor een Nokia ;) , gewoonlijk een 6230 of zoiets :lol:

Je betaalt puur voor de edele materialen, de goede afwerking en de exclusiviteit (uitstekende garantie trouwens ook), want dit is dus geen toestel, dat je gratis bij een of ander abo krijgt en de meeste mensen zullen er nog nooit eentje in het "echt" gezien hebben. Echt iets voor iemand, die een telefoon wil hebben, waar niet jan en alleman mee loopt, maar niets voor gadget-liefhebbers, want hij kan vrijwel niets.
Persoonlijk zou ik er dus nooit zoveel geld voor uitgeven, ook niet voor een gebruikte, maar een Engelse kennis heeft er eentje, in Dubai gekocht trouwens, daar zie je ze ook wel wat vaker (oliesheiks ;)).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]