Het is nu 27 aug 2014 21:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01 feb 2012 23:29 
0% ontvangst
0% ontvangst

hey iedereen,
ik heb een weekje geleden een samsung galaxy mini smartphone gekregen. ik weet al grotendeels hoe hij werkt, op 1 ding na:
ik wou wel eens wat muziek downloaden op mijn smartphone dus wou dit doen via mijn computer, ik heb zo op mijn computer wat muziek in een mapje gezet, en wou deze dan overbrengen naar mijn gsm. bij mijn gsm heb ik een kabel gekregen om pc met gsm te verbinden, deze kabel stak ik in de computer en in mijn gsm, en er begon een installatie. maar er stond: "om de installatie te kunnen verderzetten moet je de CD-rom in de computer steken". maar ik heb helemaal geen CD-rom bij mijn gsm gekregen!

is er nog een andere manier om liedjes op mijn gsm te kunnen zetten? of moet ik zonder liedjes met mijn gsm verdergaan? (wat uiteraard zeer spijtig zou zijn)

ik hoop op een niet te ingewikkelde uitleg, want ik ben niet bepaald een kenner. :)

alvast bedankt voor het lezen, hopelijk krijg ik spoedig antwoord.

Groetjes,
Anthony

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 feb 2012 20:14 
Beheerder
Beheerder

Weet je hoe ik het doe? Ik heb zowel op mijn pc als op mijn telefoon Dropbox staan. Even een accountje maken bij Dropbox en daarna muziek kopieren van je pc naar Dropbox (wijst zichzelf). En daarna kun je Dropbox op je telefoon openen en de muziek naar je telefoon exporteren.

Dropbox is gratis en daarvoor krijg je 2GB aan ruimte.

Ik zou wel wifi gebruiken op je telefoon als je bestanden op die manier gaat overzetten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 feb 2012 20:36 
0% ontvangst
0% ontvangst

oke! bedankt! ik zal het zeker eens proberen, nu heb ik nog een vraagje:
als je muziek op je gsm hebt staan, en je wil bvb een liedje van Rihanna afspelen, moet je dan op je gsm helemaal naar beneden scrollen tot je bij de "R" an Rihanna komt of is er ook een zoek-tool waar je dan gewoon het nummer kan intyppen dat je wil horen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 feb 2012 23:52 
70% ontvangst
70% ontvangst

Als je anders per sé met de software van samsung aan de slag wilt, kan je deze ook downloaden van de site van samsung.

Zalf heb ik een bluetooth-stickie in mijn laptop gestoken en zend op die manier demuziek over.
Gaat wel wat langzamer als via een kabeltje, maar werkt net zo goed. Ook voor het overzetten van foto's en dergelijke is het ideaal.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 feb 2012 09:17 
Beheerder
Beheerder

goor24 schreef:
oke! bedankt! ik zal het zeker eens proberen, nu heb ik nog een vraagje:
als je muziek op je gsm hebt staan, en je wil bvb een liedje van Rihanna afspelen, moet je dan op je gsm helemaal naar beneden scrollen tot je bij de "R" an Rihanna komt of is er ook een zoek-tool waar je dan gewoon het nummer kan intyppen dat je wil horen?

Staan er bij jou geen letters aan de zijkant? Zo ja, dan kun je op de R drukken voor Rihanna.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 feb 2012 16:43 
0% ontvangst
0% ontvangst

bedankt allemaal, maar nu heb ik nog een vraagje :)
ik had wat apps gedownload via 4shared, via die site kan je betalende apps gratis downloaden, maar toen ik zo een paar apps had gedownload merkte ik plots op dat mijn gsm een pak trager ging, daarom besloot ik om de "illegaal" gedownloade apps te verwijderen, maar mijn gsm is nog steeds even traag, komt die gewoon omdat ik al zoveel apps op mijn gsm heb staan, of komt dat door die "4shared" en vooral: hoe kan ik het verhelpen?

alvast bedankt!

anthony

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 feb 2012 17:34 
Beheerder
Beheerder

Apps waar je normaal voor moet betalen gratis downloaden? Als je zoiets ziet, moet je er gewoon ver weg van blijven! Dat is vragen om problemen. Het is net zoiets als wanneer je ergens ziet "u krijgt een gratis auto en u hoeft er niets voor te doen". Dan denk je (hopelijk) ook "wat steekt daar achter"?

Het beste kun je gewoon alleen via de Android Market downloaden. En zelfs daar voorzichtig zijn, kijk bijv. goed wat een applicatie allemaal wil doen op je telefoon.

Ik vermoed dat er nog steeds rotzooi van 4shared op je telefoon aanwezig is en dat je dat ook niet zomaar wegkrijgt. Ik zou dan de telefoon maar weer terugzetten naar fabrieksinstellingen. Dat betekent weliswaar dat je daarna alles opnieuw moet instelleren en apps opnieuw moet installeren, maar je hebt tenminste weer een 'schone' telefoon.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 feb 2012 18:35 
0% ontvangst
0% ontvangst

en ben je zeker dat mijn gsm dan terug gaan functioneren als wanneer ik hem net had gekocht?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 feb 2012 18:45 
0% ontvangst
0% ontvangst

het werkte wel, die 4shared, maar mijn gsm ging er denk ik gewoon trager door... ben je zeker dat mijn gsm weer zo lang functioneren als toen ik hem kocht als ik alles terug naar fabrieksinstellingen doe?

ik zit er namelijk niet op te wachten om al mijn highscores etc. te vergooien en al mijn apps opnieuw te moeten downloaden, maaro m dan een snellere gsm te hebben heb ik dat er wel voor over! worden ook de berichten verwijderd wanneer je fabrieksinstellingen terug doet? of alleen de apps? en de muziek?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 feb 2012 19:00 
Beheerder
Beheerder

Alles wordt verwijderd, behalve de zaken die je op een eventuele SD-kaart hebt gezet. Als daar je muziek staat, dan blijft je muziek gewoon aanwezig. Berichten e.d. raak je wel allemaal kwijt.

Daarna is je telefoon weer zoals toen je hem kocht. Dus als ie toen lekker snel was, dan kun je ervsn uitgaan dat ie weer zo snel wordt.

Als je al je contacten in Google hebt staan, dan raak je die nooit kwijt. Ik zet mijn contacten altijd in Google, dan kun je er ook via de pc via Gmail altijd bij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 maart 2012 22:46 
0% ontvangst
0% ontvangst

hey, bedankt he! ik heb nog 2 vraagjes:
1. ik heb het proximus abonnement MTV15, met dat abonnement kan ik normaaal 60 minuten bellen per maand, maar ik bel soms, maar ik weet nooit of ik al boven die 60 minuten ben... is er ergens een manier, via computer of gsm om te checken hoeveel belminuten je nog over hebt?

mijn tweede vraag:
ik heb een samsung galaxy mini, zoals ik al gezegd heb, en het is misschien een domme vraag, maar hoe stuur je liedjes door via bluetooth? ik vind het namelijk echt niet hoe dat moet? en dat moet toch lukken? foto's kan ik doorsturen, maar geen liedjes.

alvast bedankt!

MVG

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 maart 2012 17:52 
Beheerder
Beheerder

Vraag 1: daarvoor moet je eigenlijk bij Proximus informeren. Ik weet niet of zij een dergelijke service nu aanbieden. Sommige Nederlandse providers hebben hiervoor ook een app, misschien Proximus ook wel?

Vraag 2: ga naar mijn bestanden en zoek hier het liedje op. Houd je vinger ingedrukt terwijl je op het liedje staat. Je krijgt dan een aantal opties in beeld, waaronder Delen. Kies dit en kies daarna voor Bluetooth.
Het werkt dus niet vanuit de Muziekspeler.

Ik gebruik zelf eigenlijk nooit meer bluetooth om wat door te sturen. Ik vind via e-mail of Whatsapp veel gemakkelijker.

En..... domme vragen bestaan niet! ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 maart 2012 23:47 
0% ontvangst
0% ontvangst

bedankt voor het antwoord!

vraag 1: hoe kan ik er dan juist achter komen of ze zo een service hebben bij proximus? of weet je dat niet? en wat bedoel je juist met een app daarvoor? bedoel je dan een app op de android-market?

vraag 2: inderdaad, ik zie het! er is alleen 1 probleem: als ik naar die map ga, dan zie ik al mijn liedjes staan, maar er is geen optie om te zoeken tussen die liedjes (wat bij de muziekspeler wel gaat).
als het liedjes bvb met de letter "L" begint, dan zou ik gewoon kunnen gaan kijken bij de "L", en dan vind ik het liedje ook, wat wel al wat moeilijker is.
maar de liedjes staan niet alfabetisch gesorteerd, ze staan gewoon allemaal door elkaar.
het zit namelijk zo dat ik op mijn GSM honderden liedjes heb staan, omdat ik die eigenlijk ook gebruik als ipod, als ik dus een liedje moet gaan zoeken tussen honderden andere liedjes ben ik wel heel lang bezig, wat natuurlijk ook niet zo goed is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 maart 2012 13:53 
Beheerder
Beheerder

Vraag 1: volgens mij is dit wat je zoekt http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/p ... hello.page?

Vraag 2: Eigenlijk zou je dan je liedjes weer netjes in mapjes moeten indelen, bijv. per artiest of per album. Dat is natuurlijk een enorme klus, maar wel een stuk gemakkelijker om dan wat te vinden.
Helaas is het dus niet mogelijk om vanuit de muziekspeler wat te versturen!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur