Voicemail van uw GSM (mobiele telefoon) uitschakelen

25-07-2005  |  GSM Helpdesk Nederland  |  Instellingen

Wanneer u een telefoon koopt, staat altijd standaard de voicemail aan. Veel mensen wensen dit niet en willen de voicemail uitzetten. Bij veel providers is dit de eerste keer erg omslachtig. Daarom geven wij u op deze pagina voor alle Nederlandse en Belgische providers een korte toelichting hoe u uw voicemail kunt uitschakelen. Tevens is het verstandig uw voicemail alsmede álle andere doorschakelingen te annuleren voordat u naar het buitenland gaat, dit om (hoge) kosten en verrassingen achteraf te voorkomen. Doorschakelingen annuleren kunt u doen door ##002# (zend) in te voeren.

KPN, KPN Prepaid en Hi Prepaid
Bij KPN Mobile staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Om uw voicemail te annuleren belt u gratis met 12339. Een ogenblik later krijgt u de melding dat uw voicemail is uitgeschakeld. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan 12331. LET OP: Maakt u gebruik van verkort kiezen, draai dan éérst een 0!

Tevens is het voor KPN en Hi klantn mogelijk om de voicemail aan- of uit te zetten via het gratis nummer 1200. Kies hiervoor in het menu de optie 'selfservice'.

Vodafone en Vodafone prepaid
Bij Vodafone staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Zowel abonnees als prepaid gebruikers kunnen de voicemail gratis uitschakelen door te bellen met 12330. Voor het inschakelen van de voicemail belt u met 12331 (eveneens gratis). Daarnaast kunt u uw mobiel ook direct door laten schakelen naar de voicemail (uw telefoon gaat niet over), aanzetten gaat via 12332 en uitzetten gaat via 12333.

Tevens biedt Vodafone de mogelijkheid om de voicemail in- of uit te schakelen via 'My Vodafone' (onder Toestel en Instellingen) op de website van Vodafone. Hiervoor moet u uzelf eenmalig registreren waarna u via de website van Vodafone uw mobiele diensten kunt beheren.

T-Mobile en T-Mobile prepaid
Bij T-Mobile staat de voicemail na aanschaf standaard aan. De eerste keer kunt u uw voicemail enkel laten uitschakelen door de T-Mobile klantenservice. Zowel abonnees als prepaid gebruikers kunnen dit laten doen via het nummer 1200. Via dit zelfde nummer kunt u uw voicemail ook weer laten aanzetten.

Tevens biedt T-Mobile de mogelijkheid om de voicemail in- of uit te schakelen via 'My T-Mobile' op de website van T-Mobile. Hiervoor moet u uzelf eenmalig registreren waarna u via de website van T-Mobile uw mobiele diensten kunt beheren.

Telfort en Telfort Prepaid
Bij Telfort staat de voicemail na aanschaf standaard aan. U kunt uw voicemail uitschakelen door een gratis SMS te sturen naar 1233 met de tekst 'UIT'. U kunt de voicemail terug aanzetten door de tekst 'AAN' gratis te SMS'en naar 1233

Tevens biedt Telfort de mogelijkheid om de voicemail in- of uit te schakelen via 'Mijn Telfort' op de website van Telfort. Hiervoor moet u uzelf eenmalig registreren waarna u via de website van Telfort uw mobiele diensten kunt beheren.

AH Mobiel
Bij AH Mobiel staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Om uw voicemail te annuleren belt u gratis met 12339. Een ogenblik later krijgt u de melding dat uw voicemail is uitgeschakeld. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan 12331.

Ben
Bij Ben staat de voicemail na aanschaf standaard aan. U kunt uw voicemail uitschakelen door op de website van Ben in te loggen op 'Ik Ben' en te klikken op 'Mijn abonnement'

Bliep
Bij Bliep staat de voicemail na aanschaf standaard aan. U kunt uw voicemail uitschakelen door op de website van Bliep in te loggen en te klikken op 'instellingen'.

Hema Mobiel
Bij Hema Mobiel staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Om uw voicemail te annuleren belt u gratis met 12339. Een ogenblik later krijgt u de melding dat uw voicemail is uitgeschakeld. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan 12331.

Hollandsnieuwe
Bij Hollandsnieuwe staat de voicemail na aanschaf standaard aan. U kunt uw voicemail uitschakelen door op de website van Hollansdnieuwe in te loggen op 'Mijn Hollandsnieuwe' en te klikken op 'instellingen'.

Lebara Mobile
Bij Lebara Mobile staat de voicemail na aanschaf standaard aan. U kunt uw voicemail uitschakelen door een gratis SMS te sturen naar 1233 met de tekst 'UIT'. U kunt de voicemail terug aanzetten door de tekst 'AAN' gratis te SMS'en naar 1233

Lycamobile / Lyca Mobile
Bij Lycamobile / Lyca Mobile staat de voicemail na aanschaf standaard aan. U kunt de voicemail van Lycamobile / Lyca Mobile uitschakelen door de code ##002# in te toetsen op uw mobiele telefoon en vervolgens op de bel-toets te drukken. Bij sommige klanten blijkt dit niet te werken. Zij kunnen bellen naar de klantenservice via 1200 of op 020-754 3030 om de lycamobile voicemail uit te laten zetten.

Medion Mobile (Aldi Talk)
Bij Medion Mobile staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Om uw voicemail te annuleren belt u gratis met 12339. Een ogenblik later krijgt u de melding dat uw voicemail is uitgeschakeld. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan 12331.

Ortel Mobile
Bij Ortel Mobile staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Om uw voicemail te annuleren belt u gratis met 12339. Een ogenblik later krijgt u de melding dat uw voicemail is uitgeschakeld. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan 12331.

Rabo Mobiel
Bij Rabo Mobiel staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Om uw voicemail te annuleren belt u gratis met 12339. Een ogenblik later krijgt u de melding dat uw voicemail is uitgeschakeld. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan 12331.

Robin Mobile
Bij Robin Mobile staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Om uw voicemail te annuleren belt u gratis met 12339. Een ogenblik later krijgt u de melding dat uw voicemail is uitgeschakeld. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan 12331.

Simpel
Bij Simpel staat de voicemail na aanschaf standaard aan. U kunt uw voicemail bij Simpel alleen laten uitschakelen door de klantenservice. Hiervoor belt u met het nummer 0900-1418 (35 cent per gesprek).

Simyo
Bij Simyo staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Om uw voicemail te annuleren belt u gratis met 12339. Een ogenblik later krijgt u de melding dat uw voicemail is uitgeschakeld. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan 12331.

Sizz
Bij Sizz staat de voicemail na aanschaf standaard aan. U kunt uw voicemail gratis uitschakelen door te bellen met 12330. Voor het inschakelen van de voicemail belt u met 12331 (eveneens gratis). Daarnaast kunt u uw mobiel ook direct door laten schakelen naar de voicemail (uw telefoon gaat niet over), aanzetten gaat via 12332 en uitzetten gaat via 12333.

Tele2 Mobiel
Bij Tele2 Mobiel staat de voicemail na aanschaf standaard aan. U kunt de voicemail van Tele2 Mobiel uitzetten door vanaf uw mobiele telefoon te bellen naar de klantenservice op het nummer 1200. Ook het aanzetten van de voicemail dient via de klantenservice te gebeuren door eveneens te bellen naar 1200 vanaf uw mobiele telefoon.

U kunt uw Tele2 Mobiel voicemail ook uitschakelen door de code ##002# in te toetsen op uw mobiele telefoon en vervolgens op de bel-toets te drukken.

Yes Telecom
Bij Yes Telecom staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Om uw voicemail te annuleren belt u gratis met 12339. Een ogenblik later krijgt u de melding dat uw voicemail is uitgeschakeld. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan 12331.

Youfone
Bij Youfone staat de voicemail na aanschaf standaard aan. Om uw voicemail te annuleren belt u gratis met 12339. Een ogenblik later krijgt u de melding dat uw voicemail is uitgeschakeld. Wilt u uw voicemail weer aanzetten, bel dan 12331.

Belgische providers (Proximus, Mobistar en Base)
Voor zover bij ons bekend is het bij Belgische providers niet mogelijk de voicemail uit te schakelen. Voicemail is bij alle Belgische providers een gratis dienst. Belgische GSM gebruikers kunnen de voicemail ook gerust in het buitenland aan laten staan, dit brengt geen extra kosten met zich mee, mits de gebruiker zijn berichten niet in het buitenland beluistert, aangezien dit berekend wordt als een internationale oproep.


Laatste Nieuws



52 Reacties
Sorteer op: Standaard | Nieuwste | Beoordeling
0
plaatste dit 12 aug 2005

Eindelijk iemand die mensen de weg wijst om van de standaard voicemail af te komen. KPN gaf geen enkele medewerking en/of informatie. Zelfs de consumentenbond wist dat het probleem bestond, maar kon/wilde niets ondernemen.

eindelijk ben ik nu van de irritante voicemail verlost.

BEDANKT

0
plaatste dit 06 okt 2005

Ik sluit mij helemaal bij Frans aan. Eindelijk rust! Bedankt voor deze service!

0
plaatste dit 29 jan 2006

Wat heerlijk om zo'n eenvoudige en duidelijke uitleg over het uitzetten van de voicemail te krijgen zeg! ik zat al een eeuwigheid achter de computer te zoeken en de kpn werkte ook niet echt mee! BEDANKT!!

0
plaatste dit 28 jul 2006

Bedankt voor deze nuttige info. Via KPN (Simyo-gebruiker) kon ik makkelijk de voice mail gelijk uitzetten. Ik heb mijn mail naar de simyo helpdesk niet afgewacht, dus weet nog niet of zij mij snel en duidelijk van dienst geweest zouden zijn.

0
plaatste dit 07 aug 2006

Prima instructie! Goede service, bedankt.

0
plaatste dit 10 aug 2006

thx!! ik zat hele maal met mn mobiel in de shit!! thx voor het helpen ;)

0
plaatste dit 24 okt 2006

Ik heb net voicemail van Hi en Orange uitgeschakeld, gaat goed.Gewoon even goed luisteren in keuzemenu!

0
plaatste dit 19 nov 2006

Ik heb sinds een aantal weken een Hi abbonement, maar kreeg daar ook de standaard voicemail bij, die met 1 gratis belletje uit te zetten is: perfect..

Mijn oude provider: Orange, daarentegen heeft een grapje bedacht.

Ik heb mijn smart (automatisch beltegoed) om laten zetten naar normaal beltegoed. Eenmaal thuisgekomen staat ineens een voicemail op mijn telefoon.

trieste zaak...

0
plaatste dit 29 mei 2008

Doorschakelingen annuleren kunt u doen door ##002# (zend) in te voeren. Dit zag ik staan op deze site, maar op mijn toestel kan ik geen spaties en ook geen haakjes invoeren.

0
plaatste dit 04 okt 2008

Bij Telfort en zelfs bij Simpel was mijn voicemail binnen 60 seconden uitgeschakeld, nadat ik "Uit" had geSMS-ed naar 1233. Bij Orange is het een crime: inloggen op hun webside geeft alleen de optie om een betaald nr. te bellen, dat wegens drukte onbereikbaar is. Er wordt kennelijk van alles aan gedaan om het uitzetten van de voicemail te ontmoedigen.

0
plaatste dit 25 okt 2008

perfecte info

0
plaatste dit 23 jan 2009

Hartelijk bedankt dat ik op een eenvoudige manier (door te bellen) mijn voicemail af kan zetten.

0
plaatste dit 27 feb 2009

UITSTEKEND artikel!!! Ik had de gebruiksaanwijzing van mijn mobiele telefoon al een paar keer doorgespit maar vond nergens de informatie over hoe de voicemail eenvoudig uit te schakelen was. Sterker nog, in de index stond dat woord niet eens vermeld. Dus.... als iedere telefoonverkoper deze site bij een aankoop zou verstrekken maakt hij een heleboel mensen gelukkig!

0
plaatste dit 01 nov 2009

Top!!! een half uur zitten stoeien op de site om het uit te kunnen zetten zonder succes, google "kpn voicemail uitzetten" en daar staat gewoon een simpele oplossing voor een simpele vraag. Top!!

0
plaatste dit 01 nov 2009

Ohww.. Heerlijk eindelijk voicemail uit.

Met dat standaart menu van KPN kun je helemaal niks in plaats dat ze even dit nummer doorgeven om het uit te zetten.

Maar nee ze verdienen aan Voicemail dus willen ze het zo lang mogelijk aan houden.

Ik ben hier erg blij mee. Bedankt.

0
plaatste dit 04 feb 2010

Leuk en handig artikel. Prettig dat het er is. Ben er nu achter hoe je de voicemail kunt uitschakelen. Bedankt voor de uitleg.

0
plaatste dit 26 feb 2010

nou geweldig is dit altijd die rot voicemail of mensen die hem laten gaan en er niks op staat maar kost je een hoop geld om af te luisteren. echt toppie bedankt !!!

0
plaatste dit 24 mei 2010

Fijn! Ik vind het zo ontzettend belachelijk dat providers de voicemail misbruiken om meer te verdienen. Een tijd geleden wilden ze je laten betalen voor oproepen die niet beantwoord worden. Dit hebben ze nu voor elkaar met die k*t-voicemail.

Moderne maffia

0
plaatste dit 15 jul 2010

Fijn dat jullie zo goed en direct uitleggen hoe je een voicemail uit kan schakelen ...super !!!!!!!

0
plaatste dit 19 jul 2010

DANK JE WEL!!!!!!

Meer antwoorden weergeven Geef ook je reactie


1 dag geleden bespaarde iemand €38 per jaar

Vergelijk wat jij kan besparen op je telefoonrekening