KPN trekt na bijna 20 jaar stekker uit 'jongerenprovider' Hi

KPN trekt na bijna 20 jaar stekker uit 'jongerenprovider' Hi

24-03-2015  |  Tim Wijkman van Aalst  |  Achtergrond , Diensten , Netwerk


Na bijna 20 jaar gaat KPN afscheid nemen van haar 'jongerenmerk' Hi. Het merk gaat per 1 mei verder als 'KPN'.

KPN heeft zojuist bekend gemaakt dat het haar jongeren achtermerk Hi gaat integreren onder haar eigen KPN merknaam. KPN voert jongerenmerk Hi al sinds 1996, waarmee Hi tot op heden de 'oudste' virtuele mobiele aanbieder van Nederland is.

Naar elkaar toe gegroeid
Volgens KPN zijn met de komst van 4G zijn de specifieke wensen van Hi-klanten en de mobiele klanten van het KPN-merk verder naar elkaar toe gegroeid. Ook in het aanbod zijn de merken Hi en KPN volgens KPN naar elkaar toe gegroeid, bijvoorbeeld met grotere databundels en mogelijkheden om vaste en mobiele diensten met voordeel te combineren. Maar de voornaamste reden om afscheid te gaan nemen van de merknaam Hi is vooral omdat KPN bezig is om de organisatie, processen en producten te vereenvoudigen.

"Hi heeft sinds de oprichting in 1996 veel bereikt en een grote bijdrage geleverd aan de mobiele groei van KPN. Het merk liep vanaf het begin voorop in de dienstverlening door in te spelen op de specifieke telecom wensen van jongeren. Het gebruik van streamingdiensten op het gebied van video en muziek is door de uitstekende mobiele internet ervaring over 4G voor alle mobiele klanten belangrijk geworden. Wij nemen afscheid van het merk Hi, maar niet van waar het merk Hi voor staat, en zullen ook met het merk KPN goed blijven inspelen op de wensen van onze klanten, ook jongeren." aldus Jaap Postma, Directeur Consumentenmarkt.

Geen andere veranderingen
Voor klanten van Hi veranderd door de 'naamswijziging' verder niets. Alle Hi klanten houden hetzelfde telefoonnummer en gaan niets extra betalen bij KPN, zo garandeert de provider. Ook de einddatum van het contract en de bundels blijven hetzelfde.

Om Hi klanten welkom te heten bij KPN, geeft KPN alle Hi klanten een upgrade cadeau die past bij hun huidige abonnement of prepaid aansluiting. Klanten krijgen hierover persoonlijk bericht. Hi abonnementen en prepaid aansluitingen worden tussen 23 april en 1 juli overgezet naar het KPN merk. Alle klanten kunnen meer info vinden op hi.nl/hiwordtkpn en worden vandaag ook met een persoonlijk bericht geïnformeerd.

Telfort en Simyo
De samenvoeging van KPN en Hi heeft verder geen gevolg voor de merken Telfort en Simyo. KPN stelt dat deze merken zich blijven richten op het ‘voordeel’ segment.

Hi winkels
Als gevolg van de samenvoeging zullen de 52 Hi winkels in Nederland deze zomer worden gesloten. Voor het merendeel van de betrokken werknemers zijn binnen KPN herplaatsingsmogelijkheden, zo stelt KPN. KPN heeft de ondernemingsraad betrokken bij de besluitvorming en deze heeft een positief advies gegeven.




Laatste Nieuws



0 Reacties
Geef je reactie