Aantal klanten T-Mobile stabiel gebleven in tweede kwartaal

Aantal klanten T-Mobile stabiel gebleven in tweede kwartaal

06-08-2015  |  Erik Sloots  |  Achtergrond


Het aantal klanten van T-Mobile Nederland is in het tweede kwartaal van dit jaar stabiel gebleven, zo blijkt uit de financiële resultaten van het bedrijf. Het totale aantal klanten staat nu op 3,69 miljoen. T-Mobile rapporteerde wel een daling van 141.000 klanten, maar dit wordt verklaard door het verdwijnen van sub-merk *bliep en het niet langer meetellen van M2M sim-kaarten.

Het aantal postpaid-klanten van T-Mobile nam in het tweede kwartaal af met 85.000 tot 2,75 miljoen in vergelijking met het eerste kwartaal van dit jaar. Het aantal prepaid-klanten daalde met 56.000 naar 983.000. Het aandeel prepaid-klanten is licht gedaald naar 25,4 procent van de totale klantenbasis.

De afname is voor een groot deel te verklaren door het verdwijnen van sub-merk *bliep en doordat M2M sim-kaarten niet langer meegenomen worden in de cijfers. Zonder deze invloeden is het aantal postpaid-klanten op kwartaalbasis stabiel gebleven en het aantal prepaid-klanten gestegen met 41.000.

De omzet per klant per maand, de zogenoemde ARPU, bleef met 23 euro in het tweede kwartaal van dit jaar gelijk ten opzichte van het tweede kwartaal van 2014. De ARPU voor postpaid-klanten bedroeg 29 euro, voor prepaid-klanten 5 euro.

Het aantal belminuten steeg van 140 per klant in het tweede kwartaal van 2014 naar 168 per klant in het afgelopen kwartaal. Het dataverkeer steeg met 60 procent op jaarbasis. De omzet van T-Mobile Nederland daalde met 4,5 procent naar 362 miljoen euro.




Laatste Nieuws



0 Reacties
Geef je reactie






Nu verkrijgbaar

15-10-2018
CAT B35
01-10-2018
Sony Xperia XZ3