T-Mobile maakt compensatieregeling voor storing bekend

T-Mobile maakt compensatieregeling voor storing bekend

18-08-2015  |  Tim Wijkman van Aalst  |  Achtergrond , Netwerk


T-Mobile gaat klanten die in de periode tussen vrijdag en maandag getroffen zijn door de netwerkstoring compenseren. Later dan gepland heeft T-Mobile zojuist de compensatieregeling bekend gemaakt.

T-Mobile heeft zojuist de compensatieregeling bekend gemaakt voor de dagenlange storing waarmee ongeveer een derde van alle klanten van T-Mobile in de periode tussen vrijdag 14 en maandag 17 augustus mee te maken hebben gehad.

Op haar website schrijft T-Mobile dat het logisch is dat de provider haar klanten niet laat betalen voor een dienstverlening waar zij geen gebruik van hebben kunnen maken. T-Mobile heeft de waarde van de periode waarbij ongeveer een derde van alle T-Mobile klanten niet konden bellen, sms'en en internetten vastgesteld op 1,50 euro. 

T-Mobile stelt zelf al dat de provider de waarde van 1,50 euro niet in verhouding vindt staan tot het ongemak dat haar klanten hebben ervaren. Daarom geeft T-Mobile haar klanten in plaats daarvan een databundel van 500 MB.

Getroffen klanten die de compensatieregeling van T-Mobile aangeboden krijgen en geen gebruik willen maken van de 500 MB databundel, kunnen alsnog kiezen voor een compensatiebedrag van 1,50 aan korting op de eerstvolgende factuur of een compensatie in de vorm van 125 extra T-Mobile Extra punten. Dit zijn punten voor het loyaliteitsprogramma van T-Mobile die klanten kunnen inwisselen voor factuurkorting of voor de gratis aanschaf van accessoires.

Vrijdag middag 14 augustus ontstond omstreeks 14 uur een storing in het netwerk van T-Mobile als gevolg van een softwarefout in één van de drie zogenaamde 'Home Location Registers' (kortweg: HLR) van T-Mobile. Daardoor kreeg ongeveer een derde van alle klanten van T-Mobile geen verbinding meer met het netwerk. Ook T-Mobile klanten in het buitenland hadden lange tijd problemen met bellen, sms'en en internetten als gevolg volg van de problemen met de HLR van T-Mobile.

Naast ongeveer een derde van het klantenbestand van T-Mobile, waren ook klanten van andere mobiele aanbieders die gebruik maken van het T-Mobile netwerk getroffen. Voorbeelden van dergelijke providers zijn onder andere T-Mobile eigen dochtermerk Ben, maar ook Simpel en Tele2.




Laatste Nieuws



0 Reacties
Geef je reactie






Nu verkrijgbaar

15-10-2018
CAT B35
01-10-2018
Sony Xperia XZ3