Consumentenbond: Simyo voor de zesde keer 'beste mobiele provider'

Consumentenbond: Simyo voor de zesde keer 'beste mobiele provider'

22-12-2015  |  Tim Wijkman van Aalst  |  Achtergrond , Connectiviteit , Diensten , Netwerk , Service


Voor de zesde keer is Simyo bij de Consumentenbond uit de bus gekomen als de beste mobiele provider. Opvallend is dat vier van de vijf providers in de top-5 actief zijn op het KPN netwerk.

Uit de half-jaarlijkse Provider Monitor van de Consumentenbond is sim-only aanbieder Simyo voor de zesde keer op rij uitgeroepen tot 'beste mobiele provider'. Volgens de Consumentenbond scoort Simyo het hoogste van alle providers op het gebied van netwerkkwaliteit voor bellen en sms'en en heeft hierbij het laatste aantal 'verstoringen'. Ook qua klantenservice, prijs/kwaliteitverhouding en algemene voorwaarden scoort Simyo het beste van alle providers.

In de top 5 van beste mobiele providers staan opvallend genoeg vier aanbieders die actief zijn op het netwerk van KPN. De tweede plek wordt ingenomen door de zelfstandige mobiele aanbieder Youfone. Op de derde plek staat KPN zelf en op de vierde plek staat Telfort, dat net als Simyo een dochtermerk is van KPN. Op de vijfde plaats staat Vodafone.

Hekkensluiters in de lijst zijn Ben en Hollandsnieuwe. De Consumentenbond had eerder dit jaar nog een appeltje te schillen met Ben. Volgens de Consumentenbond had Ben haar dienstverlening niet op orde. Ondertussen geeft de Consumentenbond aan dat het aantal klachten over Ben ondertussen aan het afnemen is. Ook Hollandsnieuwe doet het momenteel minder goed. Dat komt volgens de Bond waarschijnlijk voort uit het feit dat Hollandsnieuwe bezig is met de overgang naar een nieuw systeem, waarbij klanten ook een nieuwe simkaart krijgen.




Laatste Nieuws



0 Reacties
Geef je reactie