Consumentenbond: Veel klachten over Hollandsnieuwe

Consumentenbond: Veel klachten over Hollandsnieuwe

08-01-2016  |  Tim Wijkman van Aalst  |  Achtergrond , Connectiviteit , Diensten , Netwerk


De Consumentenbond meldt vandaag dat in de maand december opvallend veel klachten zijn binnengekomen over prijsvechter en sim-only aanbieder Hollandsnieuwe. Vooral over de nagenoeg onbereikbare klantenservice van de Vodafone dochter wordt steen en been geklaagd.

De Consumentenbond heeft er bij prijsvechter- en sim-only aanbieder Hollandsnieuwe op aangedrongen haar service en kwalteit snel te verbeteren. In december ontving de Consumentenbond op haar website Klachtkompas meer dan 100 klachten over Hollandsnieuwe, aanzienlijk meer dan over andere providers. Hollandsnieuwe is een 100 procent dochter van Vodafone.

Klantenservice slecht bereikbaar

Klanten van Hollandsnieuwe zijn vooral ontevreden over de klantenservice die niet of nauwelijks bereikbaar is. Hollandsnieuwe geeft op haar website het telefoonnummer van de klantenservice niet weer. Alleen wanneer klanten hun uiterste best doen om via de 'assistent' Anouk op de website het klantenservicenummer te vinden, krijgen zij na vele vragen het nummer van de klantenservice te zien.

Wie vervolgens naar de klantenservice belt, loopt tegen lange wachttijden en tegen ondeskundige medewerkers aan. Medewerkers op de klantenservice kunnen vaak niet meer dan het voorlezen van de informatie die ook op de website van Hollandsnieuwe staat, of schepen de klant af door te vragen om de vraag, klacht of opdracht te mailen via het mailformulier op de website.

Nieuw systeem

Dat er juist in december zoveel is geklaagd over Hollandsnieuwe komt mede omdat de provider aan het overstappen is naar een ander systeem. Daarbij worden alle klanten van Hollandsnieuwe voorzien van een nieuwe simkaart. Doorgaans zou deze overgang voor klanten zonder problemen moeten plaatsvinden, echter ervaren diverse klanten toch problemen bij het in gebruik nemen van de nieuwe simkaarten.

Hollandsnieuwe heeft aan de Consumentenbond aangegeven dat de problemen rondom de bereikbaarheid van de klantenservice waarschijnlijk pas omstreeks 21 maart opgelost zullen zijn. Omdat de provider via de eigen klantenservice heel slecht bereikbaar is, heeft de Consumentenbond Hollandsnieuwe gevraagd de recente klachten op Klachtenkompas op te lossen. De Consumentenbond heeft aangekondigd ook de komende tijd de klachten te zullen blijven monitoren.

Tweede provider met problemen

Vorig jaar had ook sim-only provider Ben veel problemen rondom haar klantenservice, nummerbehoud en activatie van klanten. Toen eiste de Consumentenbond dat Ben zou stoppen met het voeren van campagnes om nieuwe klanten binnen te halen zolang de problemen niet opgelost waren. Aangezien Ben hier geen gehoor aan gaf, is de Consumentenbond begonnen met een tegencampagne om potentiële kanten te waarschuwen voor de chaos bij Ben waar op dat moment sprake van was.




Laatste Nieuws



0 Reacties
Geef je reactie