Hollandsnieuwe diep door het stof na aanhoudende problemen

Hollandsnieuwe diep door het stof na aanhoudende problemen

26-01-2016  |  Tim Wijkman van Aalst  |  Achtergrond , Connectiviteit , Diensten , Netwerk


Telecomprovider Hollandsnieuwe is gisteravond diep door het stof gegaan in het TV programma Tros Radar, waar aandacht werd besteedt aan de flinke klachtenregen over de provider. Hollandsnieuwe, 100 procent dochter van Vodafone, heeft bekend gemaakt diverse maatregelen te zullen gaan treffen om de situatie te verbeteren en op te lossen.

Nadat de Consumentenbond begin deze maand al haar vizier op telecom aanbieder Hollandsnieuwe had gericht na de ontvangst van een groot aantal klachten, heeft televisieprogramma Tros Radar gisteravond ook aandacht besteedt aan de flinke klachtenregen over de provider.

Sinds Hollandsnieuwe bezig is met de migratie naar een nieuw platform, hebben veel klanten van Hollandsnieuwe problemen met bellen, sms'en en internetten. Daarnaast ervaren veel klanten die willen overstappen naar Hollandsnieuwe, dat feitelijk een dochtermerk van Vodafone is, grote problemen met hun nummerbehoud, waardoor hun abonnement bij een andere provider langer doorloopt dan is afgesproken.

Klantenservice duur, onvindbaar en onbereikbaar

Voorts klagen klanten van Hollandsnieuwe steen en been over de klantenservice. Het telefoonnummer van de klantenservice is nauwelijks te vinden op de website en wie de het telefoonnummer weet te vinden, krijgt te maken met ongekend lange wachttijden wat volgens Hollandsnieuwe wordt veroorzaakt door de grote drukte.

Ontevredenheid blijkt ook uit onderzoeken

Marktonderzoeker Telecompaper doet maandelijks onderzoek naar de klanttevredenheid onder klanten van telecomproviders. Uit dit onderzoek is duidelijk zichtbaar dat de klanttevredenheid van klanten van Hollandsnieuwe in 2015 sterk is gedaald. Aan het begin van het jaar scoorde Hollandsnieuwe nog gemiddeld, in oktober stond Hollandsnieuwe al nagenoeg onderaan met slechts 53 procent van alle klanten die Hollandsnieuwe nog zouden aanbevelen bij anderen.

Hollandsnieuwe gaat diep door het stof

In het televisieprogramma Tros Radar is Hollandsnieuwe gisteren diep door het stof gegaan en erkent dat de provider momenteel met diverse problemen te kampen heeft. In een statement naar aanleiding van de uitzending heeft Hollandsnieuwe aangegeven de problemen zo snel mogelijk op te willen gaan lossen en getroffen klanten te zullen gaan compenseren.

Klantenservice tijdelijk gratis, capaciteit verdubbeld

Hollandsnieuwe heeft aangekondigd dat de capaciteit van de klantenservice verdubbeld zal gaan worden, de openingstijden van de klantenservice verruimd worden en de klantenservice bereikbaar wordt gemaakt via het nummer '1200'. Totdat de lange wachttijden bij de klantenservice zijn opgelost, maakt Hollandsnieuwe het telefoonnummer van de klantenservice gratis.

Compensatie voor belkosten klantenservice

Klanten die tussen 7 december en heden gebeld hebben met de klantenservice en daardoor geconfronteerd zijn met de lange wachttijden en hoge belkosten, krijgen de gemaakte kosten voor het bellen naar het 0900 nummer terug zo heeft Hollandsnieuwe bekend gemaakt.

Compensatie voor problemen met nummerbehoud

Klanten die te maken hebben gehad met problemen rondom het nummerbehoud, krijgen van Hollandsnieuwe het verschil tussen de abonnementskosten van de oude provider en de abonnementskosten van Hollandsnieuwe vergoed over de periode dat het nummerbehoud te laat is uitgevoerd, zo heeft de provider bekend gemaakt.

Migratie in kleinere groepen

Voorts heeft Hollandsnieuwe bekend gemaakt dat Hollandsnieuwe kleinere groepen klanten gaat overzetten naar het nieuwe systeem dan voorheen. Op die manier kan Hollandsnieuwe sneller ingrijpen bij problemen en raakt de klantenservice niet overbelast op het moment dat klanten problemen ervaren.

Tot slot heeft Hollandsnieuwe besloten om haar marketingcampagne om nieuwe klanten te werven tot nader order te staken.




Laatste Nieuws



0 Reacties
Geef je reactie






Nu verkrijgbaar

15-10-2018
CAT B35
01-10-2018
Sony Xperia XZ3