Simyo genomineerd voor meest klantvriendelijke bedrijf van 2015

Simyo genomineerd voor meest klantvriendelijke bedrijf van 2015

09-03-2016  |  Tim Wijkman van Aalst  |  Achtergrond , Connectiviteit , Diensten , Netwerk


Voor het eerst in de geschiedenis is een telecomprovider erin geslaagd de top 10 van meest klantvriendelijke bedrijven van Nederland te betreden. Simyo is samen met tien andere bedrijven genomineerd voor de titel 'meest klantvriendelijke bedrijf' van Nederland.

Telecomproviders en energie leveranciers scoren traditioneel slechter dan andere bedrijven op het gebied van klantvriendelijkheid. Het is dan ook uniek dat telecomaanbieder Simyo genomineerd is voor de titel 'meest klantvriendelijk bedrijf'. Samen met 9 andere bedrijven, waaronder ANWB, Coolblue, EMTÉ Supermarkten, Gall & Gall, ICI Paris, Jan Linders, KLM, Landal GreenParks en Rituals, is Simyo nog in de race voor het predicaat 'meest klantvriendelijke bedrijf van 2015'.

In 2014 won de ANWB de prijs voor het meet klantvriendelijke bedrijf. Samen met Simyo zijn dit jaar Coolblue, ICI Paris, Jan Linders, KLM en Rituals ook voor het eerst genomineerd.

Eerste telecombedrijf ooit in de top 10

Volgens Simyo is het al een prestatie op zich dat Simyo zich heeft weten te plaatsen voor de 'finale'. Nooit eerder stond een telecomaanbieder in de top 10 van meest klantvriendelijke bedrijven.

Gebaseerd op marktonderzoek

De award voor het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland is een initiatief van SmartAgent MarketResponse (SAMR) en Beeckestijn Business School en wordt sinds 2007 jaarlijks uitgereikt. De organisatoren voeren een online onderzoek onder Nederlandse consumenten uit om de genomineerden te bepalen.

De nominaties en de uiteindelijke winnaar van het predikaat 'meest klantvriendelijke bedrijf' wordt niet bepaald op basis van een stemming, maar door keuringen door consumenten. In onafhankelijke onderzoeken worden consumenten gevraagd naar hun mening over- en ervaringen met bedrijven. Op die manier wordt gegarandeerd niet het bedrijf die de meeste stemmen weet te verzamelen, maar het bedrijf met daadwerkelijk de beste klantenservice de prijs wint.

Doorlopend onderzoek bepaalt top 10

Nederlandse bedrijven zijn door de deelnemers in totaal 46 duizend keer gekeurd. Op basis hiervan is een representatief consumentenpanel tot stand gekomen. De leden van dit panel geven elk bedrijf waarmee ze ervaring hebben een cijfer. Zo is de lijst met tien genomineerden tot stand gekomen. Om voor een nominatie in aanmerking te komen, moet een bedrijf minimaal honderd keer gekeurd zijn. Dit jaar is de uitslag nauwkeuriger dan ooit, omdat het onderzoek in 2015 voor het eerst continu is uitgevoerd.

Extra bevestiging

Dat juist Simyo nu genomineerd is als één van de tien meest klantvriendelijke bedrijven in Nederland is niet geheel verwonderlijk. Simyo is volgens de Consumentenbond al sinds augustus 2013 de beste Nederlandse telecom provider. Ook uit onderzoeken van Telecompaper blijkt dat Simyo vergeleken met alle andere telecomaanbieders de meeste tevreden klanten heeft.




Laatste Nieuws



0 Reacties
Geef je reactie