Vodafone verhoogt abonnementsprijzen bestaande klanten

Vodafone verhoogt abonnementsprijzen bestaande klanten

28-06-2016  |  Tim Wijkman van Aalst  |  Achtergrond , Connectiviteit , Diensten , Netwerk


Onder de noemer 'inflatiecorrectie' gaat Vodafone de prijzen van abonnementen bij bestaande klanten met 0,64 procent verhogen.

Vodafone heeft bekend gemaakt dat de provider bij veel bestaande klanten een inflatiecorrectie op de abonnementskosten gaat toepassen. Per 1 juli zullen de abonnementskosten van bestaande klanten met 0,64 procent verhoogd gaan worden. In de praktijk betekent dit dat klanten gemiddeld tussen de 10 en 30 cent per maand duurder uit zullen zijn.

De inflatiecorrectie wordt enkel toegepast op de vaste abonnementskosten. De bel-, sms- en datatarieven binnen en buiten de bundel, alsmede aanvullende bundels (BloX) worden niet verhoogd.

CBS

Bij de bepaling van het inflatiepercentage heeft Vodafone de cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) gehanteerd. Het CBS becijferde dat in 2015 de inflatie gemiddeld op 0,64 procent lag.

Geen recht op opzegging

Normaal gesproken hebben klanten het recht om voortijdig op te zeggen indien een provider de voorwaarden of tarieven in het nadeel van de klant aanpast. Uitzondering op deze regel is de inflatiecorrectie, vermits de provider in haar algemene voorwaarden melding maakt dat er een jaarlijkse inflatiecorrectie wordt toegepast.

Aangezien Vodafone in haar algemene voorwaarden melding maakt van het toepassen van inflatiecorrectie, is het niet mogelijk om het abonnement voortijdig te beëindigen naar aanleiding van deze inflatiecorrectie.

Naast Vodafone passen ook veel andere mobiele aanbieders (waaronder KPN en T-Mobile) jaarlijkse inflatiecorrectie toe op de abonnementstarieven van bestaande klanten.




Laatste Nieuws



0 Reacties
Geef je reactie