ACM: uitspraak CBb goed voor de consument

ACM: uitspraak CBb goed voor de consument

13-07-2017  |  admin  |  Service


De ACM toont zich heel tevreden met de uitspraak van het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) met betrekking tot de tarieven voor gespreksafgifte. Afgelopen maandag stelde het CBb de ACM in het gelijk waardoor veel lagere tarieven voor gespreksafgifte gaan gelden.

Henk Don, bestuurslid van de ACM: “We zijn blij met de uitspraak van het CBb waarbij de afgiftetarieven verder omlaag kunnen naar het niveau dat in het grootste deel van Europa al geldt. De ACM heeft hier jarenlang voor gepleit en deze uitspraak is dan ook goed voor de consument”.

De telecom operators moeten elkaar vanaf 12 juli 2017 150 miljoen euro per jaar minder in rekening brengen op deze dienst.  De afgiftetarieven voor mobiele telefonie gaan met 50 procent (voor vaste gespreksafgifte) tot 70 procent (voor mobiele gespreksafgifte) naar beneden, stelt ACM in een persbericht.

Afgiftetarieven bepaalden zo’n 15 procent van de minuuttarieven voor eindgebruikers.

 




Laatste Nieuws



0 Reacties
Geef je reactie


1 dag geleden bespaarde iemand €376 per jaar

Vergelijk wat jij kan besparen op je telefoonrekening






Nu verkrijgbaar

14-09-2017
CAT S41