T-Mobile ontkent internetsnelheid vakantiegangers af te knijpen

T-Mobile ontkent internetsnelheid vakantiegangers af te knijpen

28-07-2017  |  Tim Wijkman van Aalst  |  Achtergrond , Buitenland , Connectiviteit , Diensten , Netwerk


Sinds afgelopen weekend klagen veel klanten van T-Mobile die op vakantie zijn in andere Europese landen over zeer trage mobiele internetverbindingen. Dit is opmerkelijk aangezien sinds 15 juni eindelijk zonder extra kosten in andere EU landen van de telefoon of smartphone gebruik gemaakt kan worden.

Vanuit een groot aantal Europese landen klagen klanten van T-Mobile dat zij een zeer trage mobiele internetverbinding hebben. Sommige klanten stellen dat de internetverbinding zelfs zo traag is dat deze niet bruikbaar is, andere klanten geven aan zelfs geheel geen mobiele internetverbinding te hebben. De vraag die dan ook rijst is of T-Mobile klanten die in het buitenland verblijven 'afknijpt' qua internetsnelheid.

Sinds 15 juni zijn de zogenaamde 'roamingtarieven' afgeschaft. Hierdoor kost bellen, sms'en en mobiel internetten in andere EU landen niets extra meer. Voor een klant die in het buitenland 1 gigabyte aan mobiel internet verbruikt, moeten telecomproviders aan elkaar 7,70 euro betalen.

Britse provider O2 knijpt internetsnelheid bewust af

De Britse telecomprovider O2 heeft volgens Android Authority reeds toegegeven klanten die in het buitenland verblijven qua snelheid af te knijpen. Volgens O2 doet de provider dit om de dienstverlening te waarborgen. Er zouden zoveel klanten dermate veel mobiel internet in het buitenland verbruiken dat de provider om stabiliteitsredenen deze beslissing genomen zou moeten hebben. Of deze claim klopt valt niet te achterhalen. Velen denken dat de maatregel vooral bedoeld is om het internetverbruik door klanten in het buitenland te beperken en te frustreren opdat de kosten die O2 moet afdragen aan buitenlandse providers niet te hoog oplopen.

Knijpt ook T-Mobile klanten bewust af?

T-Mobile Nederland werd van dezelfde strategie verdacht. Vooral omdat de klachten over trage mobiele internetverbindingen vanuit heel Europa komen. Dit betekent dat de snelheid aan de Nederlandse kant wordt beperkt. T-Mobile zelf stelt zelf dat het probleem werd veroorzaakt door een technisch defect en dat het probleem reeds opgelost zou moeten zijn. Klanten die last hebben van het probleem wordt geadviseerd de telefoon helemaal uit te zetten en opnieuw op te starten zodat het toestel zich opnieuw aanmeldt op het netwerk.

Update 28-07-2017 - 11:30 uur - T-Mobile stelt dat de trage internetverbindingen worden veroorzaakt door een technisch defect en dat het probleem is opgelost. Hierop is de inhoud van dit artikel geactualiseerd.
 



;

Laatste Nieuws



0 Reacties
Geef je reactie






Nu verkrijgbaar

04-06-2018
LG G7 ThinQ
25-05-2018
Motorola Moto E5
23-05-2018
Samsung Galaxy A6
17-05-2018
Nokia 8 Sirocco


Nieuw

30-05-2018
Nokia 5.1
30-05-2018
Nokia 3.1
02-05-2018
Samsung Galaxy A6
02-05-2018
LG G7 ThinQ
19-04-2018
Motorola Moto E5