WhatsApp for Business officieel van start gegaan

WhatsApp for Business officieel van start gegaan

19-01-2018  |  Tim Wijkman van Aalst  |  Messaging


WhatsApp heeft haar zakelijke dienst 'WhatsApp for Business' officieel in de eerste vijf landen uitgebracht. Bedrijven in de Verenigde Staten, Indonesië, Mexico, Italië en Groot Brittannië kunnen vanaf heden gebruik maken van WhatsApp for Business. In de komende weken zal het aantal landen verder uitgebreid worden.

Via WhatsApp for Business kunnen bedrijven een zakelijk WhatsApp account aanmaken. WhatsApp focust WhatsApp for Business vooral op service verlening naar klanten. Het is dus niet de bedoeling dat WhatsApp for Business gebruikt of misbruikt gaat worden voor reclame en aanbiedingen. Bedrijven kunnen via WhatsApp for Business in contact komen met hun klanten en andersom.

De Nederlandse luchtvaartmaatschappij KLM test samen met WhatsApp al maanden met WhatsApp for Business en geeft een goed beeld van het gebruiksscenario dat WhatsApp met WhatsApp for Business voor ogen heeft. Klanten van KLM kunnen via WhatsApp contact zoeken met de klantenservice van KLM, maar KLM neemt ook pro-actief contact op met klanten om hun te kunnen informeren over vertragingen, annuleringen, omboekingen of andere wijzigingen en updates met betrekking tot de vlucht. Dit levert voor particuliere WhatsApp gebruikers een positieve gebruikservaring op en het geeft WhatsApp een legitiem verdienmodel.

WhatsApp for Business wordt het verdienmodel van WhatsApp

WhatsApp for Business is nu actief in vijf landen: de Verenigde Staten, Indonesië, Mexico, Italië en Groot Brittannië. In de komende weken zal WhatsApp for Business in meer landen beschikbaar gaan komen. Uiteindelijk zullen bedrijven die gebruik willen gaan maken van WhatsApp for Business voor de dienst moeten gaan betalen. Hoe- en welk bedrag is nog niet bekend. Bedrijven die zich nu aanmelden kunnen vooralsnog gratis gebruik maken van WhatsApp for Business.

WhatsApp for Business werkt vooralsnog alleen op Android smartphones en heeft een web-client. Hiervoor is in de Google Play Store een app beschikbaar. Gebruikers van WhatsApp for Business kunnen een profielpagina aanmaken met daarop bijvoorbeeld de openingstijden en algemene informatie over het bedrijf. Verder biedt WhatsApp for Business statistieken aan bedrijven over bijvoorbeeld het aantal binnengekomen en beantwoorde berichten, de reactietijd, maar ook de hoeveelheid tijd die gemiddeld wordt besteedt aan het helpen van klanten.
 



;

Laatste Nieuws



0 Reacties
Geef je reactie