Samsung neemt in VS Apple op de hak met trage iPhones

Samsung neemt in VS Apple op de hak met trage iPhones

18-05-2018  |  Tim Wijkman van Aalst  |  Achtergrond , Toestellen


In de Verenigde Staten is het veel gebruikelijker dan in Nederland om in reclamespots eigen producten te vergelijken met de producten van concurrenten en deze bij naam te noemen. In een nieuwe reclamespot neemt Samsung concurrent Apple op de hak met het feit dat iPhones naar verloop van tijd steeds trager worden op het moment dat de accu in kracht achteruit gaat.

In de spot is een passagier te zien die op reis gaat met het vliegtuig en alle informatie, zoals boardingpasses, adressen en boekingsgegevens van hotels op haar iPhone 6 heeft staan. Het duurt telkens een eeuwigheid om deze informatie op te vragen, wat tot veel frustratie leidt.
 


Uiteraard komt de passagier in het vliegtuig naast een andere passagier te zitten die over een Samsung Galaxy S9 beschikt. Deze zit een snelle game te spelen. Ook vraagt de dochter via een berichtje of de passagier, die dus moeder blijkt te zijn, al is overgestapt op een Samsung Galaxy S9.

Nadat de passagier tijdens haar reis veel frustratie heeft ondervonden van haar trage iPhone besluit ze op haar bestemming langs een Apple Store te gaan waar haar wordt geadviseerd een nieuwe accu te laten plaatsen of te upgraden naar een nieuw toestel. Dat is het moment dat Samsung weer om de hoek komt en de reiziger besluit te upgraden naar een Samsung Galaxy S9, omdat deze nooit zou vertragen.

De commercial wordt momenteel in de Verenigde Staten uitgezonden. In Europa is het minder gebruikelijk om in reclamespots concurrenten direct op de hak te nemen, al gebeurt dit wel af en toe. Het uitzenden van dit soort commercials brengt ook altijd risico's met zich mee op rechtszaken, op het moment dat feiten die genoemd zijn onjuist blijken te zijn.




Laatste Nieuws



0 Reacties
Geef je reactie






Nu verkrijgbaar

15-10-2018
CAT B35
01-10-2018
Sony Xperia XZ3