Door storing getroffen Tele2 klanten krijgen financiële compensatie

Door storing getroffen Tele2 klanten krijgen financiële compensatie

08-08-2018  |  Tim Wijkman van Aalst  |  Achtergrond , Buitenland , Connectiviteit , Netwerk


Veel mobiele klanten van Tele2 die afgelopen vrijdag, zaterdag en zondag in het buitenland verbleven waren dagen onbereikbaar door een storing. Tele2 heeft bekend gemaakt dat alle getroffen klanten een financiële compensatie krijgen.

Afgelopen vrijdag ontstond in het netwerk van Tele2 een flinke storing waardoor klanten die op dat moment in het buitenland waren geen gebruik meer konden maken van hun telefoon. De storing was pas zaterdag avond laat opgelost en pas op zondag ochtend kwam de definitieve melding dat alle klanten weer verbinding zou moeten hebben.

Tele2 heeft nu bekend gemaakt dat alle klanten die afgelopen dagen getroffen zijn door de storing een financiële compensatie krijgen. Deze klanten krijgen op de eerstvolgende factuur in de maand september een korting van 5 euro. Klanten hoeven hier niets voor te doen, de verrekening zal bij getroffen klanten automatisch gemaakt worden.

Wettelijk verplicht

Telecom- en internetproviders zijn sinds kort wettelijk verplicht om een financiële compensatie aan te bieden bij storingen die langer dan 12 uur duren. De financiële compensatie die wettelijk geboden moet worden is afhankelijk van de duur van de storing. Bij storingen met een duur van 12 tot 24 uur hebben klanten recht op de teruggave van 1 dag aan abonnementskosten, voor iedere dag extra geldt ook één dag aan abonnementskosten per storingsdag als minimale compensatie.

De compensatie die Tele2 aanbiedt ligt daar een stuk boven, aangezien het duurste abonnement dat Tele2 verkoopt 25 euro per maand kost (exclusief toestel)




Laatste Nieuws



0 Reacties
Geef je reactie






Nu verkrijgbaar

15-10-2018
CAT B35
01-10-2018
Sony Xperia XZ3