Spotify experimenteert met skippen recalmes in gratis versie

Spotify experimenteert met skippen recalmes in gratis versie

13-08-2018  |  Tim Wijkman van Aalst  |  Achtergrond , Diensten


Spotify experimenteert in Australië met een nieuwe optie waarbij gebruikers met een gratis Spotify account commercials kunnen skippen. Op die manier hoopt Spotify het advertentieaanbod beter af te kunnen stemmen op haar gebruikers.

Spotify is al sinds jaar en dag gratis te gebruiken voor iedereen. Wie niet betaalt voor Spotify heeft beperktere mogelijkheden in Spotify. Zo is de vrijheid in het afspelen van muziek beperkt en kan alleen gebruik gemaakt worden van vooraf ingestelde afspeellijsten. Ook wordt de gratis versie van Spotify ondersteund middels reclameboodschappen tussen de muziek.

Wie meer controle wil hebben over de muziek die wordt afgespeeld en geen reclameboodschappen wil horen, moet gebruik maken van een betaald abonnement op Spotify.

Skippen commercials

Spotify voert momenteel in Australië een test uit waarbij gebruikers van de gratis versie van Spotify reclameboodschappen kunnen skippen. Met het skippen van reclameboodschappen geven gebruikers feitelijk aan dat deze commercials niet relevant genoeg zijn. Spotify gebruikt het skip-gedrag om te achterhalen waar mensen in geïnteresseerd zijn en zo de reclameboodschappen relevanter te maken.

Reclameboodschappen die worden overgeslagen, hoeven door adverteerders niet aan Spotify betaald te worden. Spotify hoopt dat door de maatregelen reclameboodschappen relevanter worden en daarmee de waarde voor adverteerders ook toeneemt. Hierdoor is het mogelijk dat gebruikers minder advertenties beluisteren, maar dat de uiteindelijke waarde en opbrengst wel stijgt.

Vooralsnog gaat het alleen om een test in Australië. Het is niet bekend of Spotify van plan is de test verder uit te rollen.




Laatste Nieuws



0 Reacties
Geef je reactie