Klanten SNS, ASN en Regiobank kunnen nu ook betalingsverzoeken versturen

Klanten SNS, ASN en Regiobank kunnen nu ook betalingsverzoeken versturen

04-10-2018  |  Tim Wijkman van Aalst  |  Achtergrond , Diensten , Toestellen


In navolging van de ING, ABN Amro en Rabobank, kunnen nu ook klanten van SNS, ASN en Regiobank betalingsverzoeken versturen vanuit de mobiel bankieren apps van deze drie banken.

Klanten van de Volksbank, waar onder andere SNS Bank, Regiobank en ASN Bank onder vallen, kunnen een nieuwe update voor de mobiel bankieren apps downloaden en installeren op hun smartphone waarmee het mogelijk wordt om betaalverzoeken te versturen. Op die manier is het bijvoorbeeld makkelijker om in een café of restaurant de rekening te delen of een aankoop op Marktplaats af te rekenen bij het ophalen van de aankoop.

In de mobiel bankieren apps van SNS, ASN en Regiobank zit na de laatste update de mogelijkheid om een betaalverzoek aan te maken. Dit betaalverzoek kan op diverse manieren verzonden of gedeeld worden met degene die de betaling moet doen, bijvoorbeeld via WhatsApp of e-mail. Tijdens het aanmaken van een betaalverzoek wordt een iDeal-betaallink of een QR code gegenereerd.

Verwerkingstijd

Wanneer degene die de betaling moet verrichten de betaling doet via de iDeal link, staat de betaling binnen 15 minuten op de rekening van de ontvanger. Wanneer de QR code wordt gebruikt neemt de verwerking van de betaling ongeveer één werkdag in beslag. In het laatste geval gaat het namelijk om een normale overschrijving.

De mogelijkheid om betaalverzoeken te versturen vanuit bankieren-apps is niet nieuw. Eerder introduceerde ING, Rabobank en ABN Amro al vergelijkbare mogelijkheden in hun bankieren-apps. Er zijn daarnaast ook diverse stand-alone apps, zoals bijvoorbeeld Tikkie, waarmee betaalverzoeken verzonden kunnen worden om bijvoorbeeld rekeningen te delen of particuliere aankopen af te rekenen.




Laatste Nieuws



0 Reacties
Geef je reactie






Nu verkrijgbaar

15-10-2018
CAT B35
01-10-2018
Sony Xperia XZ3