LG en T-Mobile helpen door bootloop getroffen gebruikers van LG G7 ThinQ

04-12-2018  |  Tim Wijkman van Aalst  |  Achtergrond, Toestellen


Gisteren is bekend geworden dat een groot aantal gebruikers van de LG G7 ThinQ problemen hebben met hun toestel sinds de laatste update die LG heeft uitgerold. De problemen doen zich alleen voor bij gebruikers die verbonden zijn met het T-Mobile netwerk. LG en T-Mobile hebben bekend gemaakt dat alle getroffen gebruikers hulp krijgen.

Bij diverse gebruikers van de LG G7 ThinQ is het toestel in een zogenaamde 'bootloop' terecht gekomen sinds de laatste update die LG voor het toestel heeft uitgerold. De problemen doen zich alleen voor op het moment dat gebruikers van de LG G7 ThinQ verbonden zijn met het netwerk van T-Mobile. Het probleem is softwarematig van aard.

LG G7 ThinQ
LG G7 ThinQ

LG heeft de oorzaak van de problemen in onderzoek. In de tussentijd zijn LG en T-Mobile begonnen met het helpen van klanten. Beide bedrijven hebben bekend gemaakt dat klanten die zijn getroffen door het probleem hun toestel kunnen inleveren bij een T-Mobile winkel. Het toestel zal vervolgens voorzien worden van de oudere softwareversie van vóór de update, waarmee de problemen verholpen zijn.

LG adviseert klanten om hun toestel niet te resetten. Bij het resetten gaan alle gegevens op het toestel verloren. Die zijn ook niet meer te herstellen. Wanneer klanten hun toestel inleveren bij T-Mobile, kan een software downgrade uitgevoerd worden waarmee de problemen zijn verholpen. In nagenoeg alle gevallen blijven daarmee de gegevens op het toestel behouden.




Laatste Nieuws



0 Reacties
Geef je reactie